Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teamviewer eller Office 365?

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IT-Konsulenten:
Du skal have åbnet i din firewall, så den peger udefra og ind på din computer. Det kræver at sikkerhed er sat korrekt op på computeren (f.eks. at Administrator kontoen er disablet osv.)

At deaktivere administratorkontoen giver ikke nogen brugbar sikkerhed for, at udefrakommende ikke kan skaffe sig adgang.
Men det gør da, at man via brute force attack skal "gætte" en variabel mere. 

IT-Konsulenten:

Så vil du have adgang til alle dine programmer på PC'en incl. e-mail.

Den samme adgang har potentielle uønskede gæster.
Skal man overhovedet  bruge RDP, er der en række faktorer, som bør være på plads.

Hvis ikke man skal tillade alle mulige at kunne portskanne for RDP respons, skal firewall'en blokere alle andre end kendte eksterne IP-adresser i at kunne tilgå via RDP. Og alligevel er man ikke sikker.

Nogle ændrer RDP porten fra standard 3389 til noget andet. Men det vil i bedste fald kun kunne udelukke de rene amatører fra at kunne hacke sig ind.

Jeg vil klart fraråde brug af Remote Desktop, hvis man ikke benytter VPN eller en anden lignende sikkerhedsforanstaltning.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:24

Orv.... sikke en masse teknik der lige kom ind i billedet. Når jeg engang lærer hvad alle de ord betyder, så vil det garanteret være guld værd he he :)

Er her tilfældigvis en fra Roskilde-området, der kan komme forbi en dag og hjælpe mig med div. teknik-udfordringer som back-up, Teamviewer, OFfice 365, osv??

NOGET HELT ANDET - OUTLOOK.COM

Jeg tror jeg har spurgt før herinde, men er stadig usikker på svaret.... Kan Outlook.com bruges som en løsning til læse alle mine mails 1 sted? Dvs. kan jeg på samme konto få alle mine mails fra forskellige domæner??

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:26

IT-Konsulenten:
Mht. check af e-mails, giver din hostingudbyder ikke adgang til webmail ?

Jo - og det bruger jeg også.... MEN

jeg har 

3 mails på domænet aaimport.dk

2 mails på domænet wideeyes.dk

2 mails på domænet icykel.dk

2 mails på domænet istol.dk

2 mails på domænet monsterbilligt.dk

Så det er MEGET tidskrævende at tjekke mails Sad

Tilmeldt 20. Apr 13
Indlæg ialt: 107
Skrevet kl. 14:49

Jeg vil tro at Mozilla Thunderbird kunne håndtere jeg har godt nok kun to mail ard. Tilknyttet, dog er jeg ikke helt sikker på hvad problemet er !

Jeg har kun godt at sige om teamviewer !

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:52

John Nielsen:
IT-Konsulenten:
Du skal have åbnet i din firewall, så den peger udefra og ind på din computer. Det kræver at sikkerhed er sat korrekt op på computeren (f.eks. at Administrator kontoen er disablet osv.)

At deaktivere administratorkontoen giver ikke nogen brugbar sikkerhed for, at udefrakommende ikke kan skaffe sig adgang.
Men det gør da, at man via brute force attack skal "gætte" en variabel mere. 

Nu skrev jeg også "osv.". Deaktivering af Administrator kontoen er én ting. Man skal selvfølgelig heller ikke benytte sig at let gætbare adgangskoder, men det gælder også når bruger TeamViewer. Derudover er der andre tiltag man bør gøre, f.eks. holde sig PC og programmer opdateret sammen med AntiVirus osv.

John Nielsen:
IT-Konsulenten:

Så vil du have adgang til alle dine programmer på PC'en incl. e-mail.

Den samme adgang har potentielle uønskede gæster.

Og det mener du ikke de har, hvis man bruger TeamViewer ?
Mener du at TeamViewer er en mere sikker løsning ?

John Nielsen:
Skal man overhovedet  bruge RDP, er der en række faktorer, som bør være på plads.Hvis ikke man skal tillade alle mulige at kunne portskanne for RDP respons, skal firewall'en blokere alle andre end kendte eksterne IP-adresser i at kunne tilgå via RDP. Og alligevel er man ikke sikker.

Overhovedet ? Noget overkill i min forstand, men så er vi jo inde på noget religion.
Jeg har i mange år haft Windows maskiner kørende, hvor der er åbnet for RDP ud mod Internet. Jeg har aldrig oplevet problemer, ikke dermed sagt at der ikke kan være problemer. Men det kan der altså også være med så meget andet.
Det er klart man skal være bevist om hvad man gør, når man åbner noget ud mod Internet. Hvis man tror at f.eks. TeamViewer på den konto er mere sikkert, så er jeg bange for man er galt på den.

John Nielsen:
Nogle ændrer RDP porten fra standard 3389 til noget andet. Men det vil i bedste fald kun kunne udelukke de rene amatører fra at kunne hacke sig ind.

Det vil selvfølgelig sortere de automatisk bot'er fra, som søger på port 3389, men specielt meget sikkerhed giver det ikke.

Jeg vil f.eks. hellere sørge for at forkert indtastning af password efter 3 forsøg låser kontoen og først låser den op igen efter et tidsrum.

John Nielsen:
Jeg vil klart fraråde brug af Remote Desktop, hvis man ikke benytter VPN eller en anden lignende sikkerhedsforanstaltning.

Men du vil gerne anbefale TeamViewer ? Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad du mener der gør TeamViewer mere sikkert...

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 14:54

WideEyes.dk & AAimport.dk:
Så det er MEGET tidskrævende at tjekke mails

Hvad med at videresende alle til f.eks. en GMail konto (videresend med behold) ? Så kan du nøjes med at checke den ? Hvis der så skal svares skal du selvfølgelig logge ind i hver enkelt.

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Indlæg ialt: 327
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 17:41

Kenneth Wellin:
Jeg har oprettet en bruger: "Bruger" og nogle distributionsgrupper ("Gruppe1", "Gruppe2"), som begge har "Bruger" som medlem. På samme måde, som jeg forestiller mig, at det ville blive gjort i Mortens tilfælde, når han kun vil betale for een bruger.

Det ville da overkill og lave distributionsgrupper for at få mails ind på flere adresser til samme bruger.
Hvorfor ikke bare oprette dem som ekstra adresser på den pågældende bruger ?
Det er det det jeg gør hos mine kunder og mig selv og det virker da fint, i dit tilfælde skulle jeg have 15 distributionsgrupper for at få mine aliaser.
Det virker da lidt knold og tot og gøre det på den måde.

/Nicolay Høy
Endorse IT - http://www.endorseit.dk

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 18:11

Kenneth Wellin:
Jeg har nu sendt mails "udefra" og til office 365 mail-adresserne. Og uanset om jeg sætter "Bruger", "Gruppe1" eller "Gruppe2" i bcc:, så fremtræder denne information *ikke* af headeren i den modtagne mail i "Bruger"'s indbakke.

Jeg har nu selv testet det med en distributionsgruppe hvor jeg sender til den BCC, og der optræder følgende i headeren:
Received: from CO1EHSMHS026.bigfish.com (unknown [10.243.78.253]) by
 mail89-co1.bigfish.com (Postfix) with ESMTP id 04FBB2C00C4 for
 <alle|nodata.xx>;
Det er en email sendt fra gmail til en 365 distributionsgruppe som bcc.
Så der optræder gruppen i headeren.

I din opsætning hvor du bruger grupper som aliaser, vil den alt kunne filtreres på det også.
Hvordan jeres 365 er opsat skal jeg ikke kunne sige, men min virker det i hvertfald.

Så lad det ligge, så vi ikke fylder tråden med det.

/Nicolay Høy

Fra Søborg
Tilmeldt 7. Sep 11
Fra  Endorse IT Skrevet kl. 18:15

IT-Konsulenten:
Overhovedet ? Noget overkill i min forstand, men så er vi jo inde på noget religion.
Jeg har i mange år haft Windows maskiner kørende, hvor der er åbnet for RDP ud mod Internet. Jeg har aldrig oplevet problemer, ikke dermed sagt at der ikke kan være problemer. Men det kan der altså også være med så meget andet.
Det er klart man skal være bevist om hvad man gør, når man åbner noget ud mod Internet. Hvis man tror at f.eks. TeamViewer på den konto er mere sikkert, så er jeg bange for man er galt på den.

Jeg har kunder hvor de har RDP åbent direkte, der er forsøg på at logge ind ret ofte.
De kunder som har en RD gateway opsat væsentlig færre forsøg på at komme ind.

Hvis det er muligt skal man altid opsætte VPN hvis det er muligt, så er man væsentlig bedre sikret.
Men træer vokser ikke ind himmelen under nogen omstændigheder med sikkerhed.

/Nicolay Høy

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 19:39

Nicolay:
Det virker da lidt knold og tot og gøre det på den måde.

Skal vi ikke bare holde os til et fornuftigt sprogbrug i tråden?

Valget af distributionsgrupper er nok bare gammel vane pga. den lidt større fleksibilitet i at bruge grupper. Men fred være med det, jeg er temmelig sikker på, at det er uden betydning i dette tilfælde. Alias vil selvfølgelig fungere fint her.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Side 3 ud af 4 (34 indlæg)