Hej herinde Jeg kunne rigtig godt tænke mig en bedre mulighed for at sidde og arbejde lidt om aftenen i sofaen efter sønnike er lagt i seng, samt bedre administration af mine emails. Lige nu har jeg webmail og et usb stik. Det fungerer men er slet ikke optimalt... Hvad mon jeg vil få mest ud af? Som jeg ser det (men jeg glemmer garanteret en masse) 1) Teamviewer. Smart fordi jeg har adgang til hele min arbejdscomputer - så længe den er tændt, men det er den stort set altid Ufedt fordi jeg tidligere har haft stor irritation over alt med med 6-9cifret kode. Kan man sætte Teamviewer op så den automatisk logger på fra en bærbar computer? PROBLEM er at jeg skal foran en computer for at tjekke mails... 2) Office 365 Lyder mægtig smart, men det er godt nok forvirrende med alle de valgmuligheder til forskellige løsninger... Fx. har jeg 5-7 domæner - alle med flere mail konti. Kan outlook365 håndtere det på blot 1 bruger licens? Kan Office 365 selv finde ud af at overføre data så alle mine mails i outlook ligges i skyen med samme mappestruktur etc? Håber på lidt input :) Hilsen Morten |
Hej Morten.
Jeg har ikke erfaring med Office 365, så det undlader jeg at kommentere på.
Hvad angår TeamViewer, så kan du uden problemer sætte det op til at du ved at dobbeltklikke på din arbejdspc, logger ind på denne fra din hjemmepc/smartphone/tablet. Dette gøres ved at installere "Teamviewer Host" på din arbejdscomputer og på dit øvrige udstyr kan du installere den ordinære Teamviewer. På arbejdscomputeren kan du da indstille den til en bestemt kode, og koble den til din konto hos Teamviewer. Denne genvej som sagt blot at du opretter en konto ved dem (Gratis såfremt det er i privat regi).