Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Teamviewer eller Office 365?

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej herinde

Jeg kunne rigtig godt tænke mig en bedre mulighed for at sidde og arbejde lidt om aftenen i sofaen efter sønnike er lagt i seng, samt bedre administration af mine emails. Lige nu har jeg webmail og et usb stik. Det fungerer men er slet ikke optimalt...

Hvad mon jeg vil få mest ud af? Som jeg ser det (men jeg glemmer garanteret en masse)

1) Teamviewer.

Smart fordi jeg har adgang til hele min arbejdscomputer - så længe den er tændt, men det er den stort set altid

Ufedt fordi jeg tidligere har haft stor irritation over alt med med 6-9cifret kode. Kan man sætte Teamviewer op så den automatisk logger på fra en bærbar computer?

PROBLEM er at jeg skal foran en computer for at tjekke mails...

2) Office 365

Lyder mægtig smart, men det er godt nok forvirrende med alle de valgmuligheder til forskellige løsninger... Fx. har jeg 5-7 domæner - alle med flere mail konti. Kan outlook365 håndtere det på blot 1 bruger licens?

Kan Office 365 selv finde ud af at overføre data så alle mine mails i outlook ligges i skyen med samme mappestruktur etc?

Håber på lidt input :)

Hilsen Morten

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 15:05

Hej Morten.

Jeg har ikke erfaring med Office 365, så det undlader jeg at kommentere på.

Hvad angår TeamViewer, så kan du uden problemer sætte det op til at du ved at dobbeltklikke på din arbejdspc, logger ind på denne fra din hjemmepc/smartphone/tablet. Dette gøres ved at installere "Teamviewer Host" på din arbejdscomputer og på dit øvrige udstyr kan du installere den ordinære Teamviewer. På arbejdscomputeren kan du da indstille den til en bestemt kode, og koble den til din konto hos Teamviewer. Denne genvej som sagt blot at du opretter en konto ved dem (Gratis såfremt det er i privat regi).

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:09

Casper Tofte:

Hej Morten.

Jeg har ikke erfaring med Office 365, så det undlader jeg at kommentere på.

Hvad angår TeamViewer, så kan du uden problemer sætte det op til at du ved at dobbeltklikke på din arbejdspc, logger ind på denne fra din hjemmepc/smartphone/tablet. Dette gøres ved at installere "Teamviewer Host" på din arbejdscomputer og på dit øvrige udstyr kan du installere den ordinære Teamviewer. På arbejdscomputeren kan du da indstille den til en bestemt kode, og koble den til din konto hos Teamviewer. Denne genvej som sagt blot at du opretter en konto ved dem (Gratis såfremt det er i privat regi).

Hej Casper

Hvis du siger det, så må det jo være til at finde ud af :)

Indtil videre har jeg kun brugt Teamviewer igennem browseren hvor alt er meget mindre end normalt. Er der noget om at man også kan få adgang til fjerncomputer med teamviewer så man ser på den som på en normal skærm?

Mvh

Morten

Fra Aalborg Øst
Tilmeldt 15. Feb 12
Indlæg ialt: 213
Fra  Toftec Skrevet kl. 15:12

Det er skam ganske enkelt at sætte op og ikke mindst at bruge.

Skærmopløsningen vil ikke blive højere end din host's (arbejdscomputeren), så denne sætter en begrænsning for opløsningen.
Du kan dog vælge, hvis du sidder på en 1080P skærm derhjemme og arbejdscomputeren eksempelvis er 720P, at skalere op så du trods den manglende opløsning, stadigvæk kører i fuld skærm.

Så ja, det er bestemt muligt at se det på en "normal skærm". Programmet vil blot køre som et hvilket som helst andet program, og kan således også minimeres ligesom alle andre.

Hjemmeside, webshop, vedligeholdelse og support - Toftec sikrer en høj kvalitet på dine webopgaver.

Fra København
Tilmeldt 28. Aug 12
Indlæg ialt: 31
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 15:13

Office365 er mange ting, alm. officepakke + sharepoint und so weiter. Det er tænkt større end 1-mandsvirksomheder, men om det er godt til det, skal jeg ikke kunne sige - det er microsoft ;)

Har du overvejet en mere simpelløsning ala Dropbox (eller lign. cloudstorage)? Eller Google doc (hvis du kan holde ud af arbejde medd det).

Sidst, men ikke mindst, er der også mulgiheden for noget som Podio (og hvad deres konkurrenter nu hedder). 

Min erfaring er, at man kommer relativt langt med Google + dropbox.

Partner i www.telemetric.dk. Call-Tracking at Telemetric connects your online advertising with incoming calls to your company. 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 862
Fra  Dansk Elektronikreparation Systemservice Skrevet kl. 15:17

WideEyes.dk & AAimport.dk:

2) Office 365

Lyder mægtig smart, men det er godt nok forvirrende med alle de valgmuligheder til forskellige løsninger... Fx. har jeg 5-7 domæner - alle med flere mail konti. Kan outlook365 håndtere det på blot 1 bruger licens?

Yeps. Det kan det godt. Alle dine mails vil dog havne i den samme indbakke.

dbh
Kenneth

Læs om alle fordelene ved en varmepumpe på varmepumpeoversigten.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:23

Hej Morten.

Både Office 365 og Teamviewer er fantastiske. Men på hvert deres område.

Jeg benytter begge dele.

Teamviewer til fjernsupport og fjernadgang til både bemandede computere og ubemandede servere.

Til ubemandede computere - og dem med fast supportaftale - er der installeret Teamviewer Host. Det betyder, at computerne altid er tilgængelige.

Jeg har selv en virtuel bogholdercomputer, som jeg kan nå fra min bærbare computer - når som helst jeg er online.

Den kan jeg nå fra både min stationære kontorpc hjemme, og fra min bærbare arbejdspc, når jeg er på kontoret.

Office 365 benytter jeg, fordi det giver en solid hostet exchange løsning, hvis funktionalitet på ingen måde kan matches af nogen anden platform.

Heller ikke Googles Gmail/Docs.

Ja, Office 365 kan godt håndtere kundeforhold, hvor der "kun" er én konto.

Ja, arkiv-mappestruktur kan godt overføres fra almindelig IMAP / Pop3 til Office 365. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:48

Mads-Emil Gellert Larsen:
Har du overvejet en mere simpelløsning ala Dropbox (eller lign. cloudstorage)? Eller Google doc (hvis du kan holde ud af arbejde medd det).

Nej - gider ikke google docs - holder mig til MS som jeg kender :) Det skal bare helst være så nemt som muligt :))

Mvh

Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:49

Kenneth Wellin:
Alle dine mails vil dog havne i den samme indbakke.

aarrg... hvorfor er der altid liiiige 1 lille ting der ødelægger det hele?? Hmm... æv (men tak for svaret :))

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 15:54

Hej John

Ja og du har garanteret også synkroniseret det hele til din galaxy S4 og Surface tablet :)

Lyder mægtig fint, men alt for avanceret til mig... skal helst være så simpelt som overhovedet muligt, og så skal det bare virke...

Kan jeg altid få adgang til min vante computer, og vil det ligne sig selv, så tror jeg næsten Teamviewer vil være bedst.... ?

Mvh

Morten

Side 1 ud af 4 (34 indlæg)