Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat vil ikke godkende min kørselsgodtgørelse !

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:
Du kan trække de faktiske udgifter fra
I forhold til den % den er kørt erhverv - ex kørebog viser 10.000 km når alle ture lægges sammen, og bilen har kørt 20.000 km i alt - så er det 50% af de faktiske udgifter

Jens Andersen:
Betyder det ikke alle regninger på bilen inklusiv købet?
Ikke i en almindelig personlig virksomhed og hvis det er en form hvor virksomheden kan eje den (eller skatteordning VSO anvendes), og som vi vel tror - en momset hvidpladebil, så skal der jo beregnes skat af fri bil hvis det drives hjemmefra og det er der bilen holder og den kan være til privat rådighed - det ville være alt for dyrt med en billig bil hvor skatten vil overstige udgifterne ofte

Jens Andersen:
Jeg mener da at enten laver man køreregnskab og trækker 2,95 pr. Kørt kilometer eller også trækker man de faktiske udgifter fra?
3,82 for 2013 - men problemet er jo her, at det er for egen bil og det var ikke hans egen formelt  men ellers ja - og igen faktiske udgifter i forhold til kørebog og den ervhvervsmæssige andel kun

Jeg synes der er lidt håb i nogen af indlægene, så lad os følge med trådstarter - om du kan flytte dem med gode argumenter - eller en skattesag eller hvad du ender medSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny og Cookie
Ok tak.

Jeg synes bare at det var noget andet SKAT fortalte til et moms og skat informationsmøde, men jeg kan nok bare ikke huske der hele helt rigtigt :-)

Held og lykke til trådstarter herfra så.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Århus
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 11
Fra  Hollesen Montage Skrevet kl. 07:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle
Tak for jeres konstruktive indlæg :-)
Lige for at følge op, har fået lavet tro og love erklæring fra broren, det ændrede intet for dem. Bilen er privat ejet og firmaet er enkeltmandsfirma.
Overvejer lige næste træk, skrev jo godt nok at jeg HELT sikkert ville klage, men er ikke så sikker mere.. Synes bare at det moralsk er helt forkert hvad de har gang i. Men moral er jo nok desværre ikke noget de beskæftiger sig med - jeg kunne jo bare have læst og forstået reglerne inden!
Men tak for input, gir lyd hvis der sker nyt ;-)
/Jesper

Tilmeldt 25. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Fra  Skatte-revisorerne ApS Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Jesper,

Jeg vil meget gerne tage en snak med dig per telefon, til en uforpligtende drøftelse af din sag.

Til din orientering er vi et mellemstort revisionsfirma med speciale i dansk og international skatteret. Vores juridiske afdeling varetager alle sager på det skatteretlige område, herunder forudgående juridisk rådgivning såvel som førelse af sager ved de administrative domstole ved Skatteankenævnene og Landsskatteretten.

Mvh Amira

 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :
@Jesper - du må ikke give op over Skat men forfølge de muligheder der kunne være.

@Henrik K - du er den bedt funderet herinde oplever jeg det rent faktuelt. Har du ikke en løsning på en omkostningslav klagemåde?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 400
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ja skat og alle deres regler. Lav nogle kuvert penge , du kan bruge til kørsel og andre udgifter skat ikke acceptere 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

 

Jesper Hollesen:
Overvejer lige næste træk, skrev jo godt nok at jeg HELT sikkert ville klage, men er ikke så sikker mere..

Jeg kan kun anbefale dig at ringe rundt til et par skattekonsulenter og få deres umiddelbare vurdering af din sag. Hvis jeg selv skulle bruge en second opinion ville jeg ringe til Bent Zimmermann fra Skattekonsulenterne ApS (http://www.skattekonsulenterne.dk).

Få et overslag over hvad det vil koste at gennemføre en klage og hold det op mod "chancen" for at få medhold. Selv om der er flere forhold, der taler for at du har en god sag er den ikke lige til højrebenet. Du skal huske, jf. Tonny's indlæg, at du får 50% omkostningsgodtgørelse og 100% i det omfang du får medhold. 

Du har en sag med gode muligheder, idet der både i tidligere cirulærer og afgørelser er lagt væk på, at der også skal ses på, hvem der har afholdt de faktiske omkostninger, hvis du kan løfte den bevisbyrde så er du et pænt skridt på vejen.

/Henrik

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for tanken Henrik.

Det der taler for at denne sag bør føres er at det formentlig vil kunne dokumenteres at du har afholdt alle udgifterne på bilen, præcist på samme måde som sønnen der køber en bil i forældrenes navn af forsikringstekniske årsager. Der hvor den halter lidt er vedr. selve bilen. I de sager der har været offentliggjort har det kunnet dokumenteres at det er sønnen der har finansieret købet af bilen og at forældrene derved blot har været en "nullitet". Jeg vil mene at det vil kunne klares med henvisning til at der er tale om en relativt gammel bil hvor alternativet måske havde været at sælge den til en forhandler for et meget symbolsk beløb eller måske kunne man endda tale om skrotning. Dermed siger jeg også at man ikke skal spille på at det er "en skøn Golf" men snarere betone at det er et gammelt lig.

PS. Der er ikke noget der hedder afgiftsbelagte gaver mellem brødre/søskende. Der taler vi indkomstskat.

   

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)