Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg skal låne 6 millioner, hvordan griber jeg det an?

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 18. Aug 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 9 person

Sims:
Dem der kan se guldet, altså skal jeg opgive min idé? Der er ikke meget amino kickstart over det her
der var jo heller ikke meget ved hvis folk svarede, at det er ikke noget problem - det er relativt nemt at få 6 mio fra en investor eller i lån. Realisme er jo også en del af Amino - og nej - du får formentlig ikke fat i 6 mio for at sige det som det er. Tænk ideen om vil jeg sige - at købe en virksomhed der er i udbud til 6 mio .- lyder op ad bakke - hvilke virksomheder er dog i "udbud" til den pris - det må være noget du har fået tilbudt selv - og et køb i den prisklasse kræver en due-diligence som trækker tænder, koster i sig selv let 100.000 kr eller mere i advokater og revisorer der skal gennemgå risiko, historik, lager, regnskab, 3 parts interesser og hvad ved jeg. Det er ret kompliceret at købe en virksomhed som koster 6 mio kr faktisk - og uden sikkerhed og måske uden at kunne overbevise en bank eller hvad det måtte være, om en stor succes rate - så er dørene helt ærligt nok lukkede overalt

Tænk om - find noget du kan starte uden kapital, men med arbejdsindsats - find en måde at tjene penge på¨mens du løber den i gang, men bliv ikke irriteret over, at der er Amino brugere der har styrke nok til at sig - DEN går ikke

(skulle der være en mulighed, så skulle det være at sælger ville lade dig betale ud af fremtidigt overskud og at sælger måske skyder over målet - men jo må kende dig synes jeg - ud fra du kender en "udbudspris" hvilket ellers i den prisklasse er lidt sjældent, men det er umuligt at vide her)

vh

Det der kan jeg ikke bruge til noget.

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 00:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:

Har du overvejet at bruge Amino Kapital?

Ja jeg kan ikke finde noget der stemmer overens med mine forventninger :)

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sims

I din situation er det næsten umuligt, at låne så mange penge. - din bedste chance er nok at låne af sælger, du driver hans virksomhed og giver ham procenter af overskuddet.  

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så er din største chance for at få 6millioner at spille lotto på onsdag.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 05:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,8 stjerner givet af 4 person

Sims:

Cookie:

Sims:
Dem der kan se guldet, altså skal jeg opgive min idé? Der er ikke meget amino kickstart over det her
der var jo heller ikke meget ved hvis folk svarede, at det er ikke noget problem - det er relativt nemt at få 6 mio fra en investor eller i lån. Realisme er jo også en del af Amino - og nej - du får formentlig ikke fat i 6 mio for at sige det som det er. Tænk ideen om vil jeg sige - at købe en virksomhed der er i udbud til 6 mio .- lyder op ad bakke - hvilke virksomheder er dog i "udbud" til den pris - det må være noget du har fået tilbudt selv - og et køb i den prisklasse kræver en due-diligence som trækker tænder, koster i sig selv let 100.000 kr eller mere i advokater og revisorer der skal gennemgå risiko, historik, lager, regnskab, 3 parts interesser og hvad ved jeg. Det er ret kompliceret at købe en virksomhed som koster 6 mio kr faktisk - og uden sikkerhed og måske uden at kunne overbevise en bank eller hvad det måtte være, om en stor succes rate - så er dørene helt ærligt nok lukkede overalt

Tænk om - find noget du kan starte uden kapital, men med arbejdsindsats - find en måde at tjene penge på¨mens du løber den i gang, men bliv ikke irriteret over, at der er Amino brugere der har styrke nok til at sig - DEN går ikke

(skulle der være en mulighed, så skulle det være at sælger ville lade dig betale ud af fremtidigt overskud og at sælger måske skyder over målet - men jo må kende dig synes jeg - ud fra du kender en "udbudspris" hvilket ellers i den prisklasse er lidt sjældent, men det er umuligt at vide her)

vh

Det der kan jeg ikke bruge til noget.

Klaphat! Tænk over hvor mange der gider hjælpe dig når du bruser frem med den attitude her?

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 06:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Har du talt med ejeren om købet?

Ville det ikke være en løsning med en glidende overgang? Jeg mener, hvis du bliver ansat i virksomheden, og arbejder på ledelsesniveau og påtager dig større og større opgaver, er der nok større chancer for at du kan få en bank eller invester med på ideen.

Har du forresten fået virksomheden vurderet? 

Jeg arbejdede lidt på at overtage en virksomhed for nogle år siden. Jeg arbejdede i forvejen freelance for virksomheden og kendte allerede kunderne. Det så banken meget positivt på. Jeg fik en revisor til at pille virksomhedens regnskab ad, og vurdere prisen. Revisorens anbefaling var ikke at købe virksomheden, da hans vurdering var, at den ikke var prisen værd, og at der var for mange løse ender. Måske derfor ejeren ønskede at sælge og gå på tidlig pension.

Mvh Carsten

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Jacobsen:

Har du talt med ejeren om købet?

Ville det ikke være en løsning med en glidende overgang? Jeg mener, hvis du bliver ansat i virksomheden, og arbejder på ledelsesniveau og påtager dig større og større opgaver, er der nok større chancer for at du kan få en bank eller invester med på ideen.

Har du forresten fået virksomheden vurderet? 

Jeg arbejdede lidt på at overtage en virksomhed for nogle år siden. Jeg arbejdede i forvejen freelance for virksomheden og kendte allerede kunderne. Det så banken meget positivt på. Jeg fik en revisor til at pille virksomhedens regnskab ad, og vurdere prisen. Revisorens anbefaling var ikke at købe virksomheden, da hans vurdering var, at den ikke var prisen værd, og at der var for mange løse ender. Måske derfor ejeren ønskede at sælge og gå på tidlig pension.

Mvh Carsten

Hej Carsten
Jeg har haft en revisor til at se på det, som siger god for det. Jeg har også haft en i lignende branche til at se på det og også godkendt.
Det er ikke muligt at lave andre planer med sælger eller lave glidene overgang.
Jeg har arbejdet meget i branchen og kender en masse af de nuværende kunder, hvilke jeg alle har et godt forhold til.
Jeg har også en investor og sikkerhed i familien. Jeg ville dog ønske at jeg kunne eje selv, af personlige årsager.

Jeg får en snak med banken på mandag og ser deres syn på sagen.

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvad er der af værdi i virksomheden i forvejen? Hvis banken kan have sikkerhed for en stor del af de 6 mio i virksomhedens aktiver via virksomhedspant så er det et plus. Det kan reducere den sikkerhed du selv/investor skal komme med.

Ifht. At inddrage din familie, så vil jeg overveje dette nøje. Jeg har selv prøvet at drive virksomhed med familie og venner og det er ikke optimalt. Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor velhavende din familie er, men 6 mio er mange penge, så når tingene bliver presset eller hvis man er uenige om retningen så kan dette slå skår i mange familieforhold/venskaber.
Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 10:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Ravn:

 

Lidt realitetssans ville være godt en rigtigt god ting!   Du er arbejdsløs uden erfaring med at drive virksomhed, tilmed har du intet du kan stille i sikkerhed for et lån -  hvem i alverden skulle være villig til at låne dig penge ? 

HA ;-)

Side 3 ud af 4 (36 indlæg)