Nu er jeg selv STOR modstander af folk der er pessimistiske, og stor tilhænger af optimisme... Men for at være helt ærlig så er det nok stortset umuligt. Selv med noget at stille sikkerhed i er det i dag svært at låne penge.. Uden noget at stille sikkerhed i, 2 år som arbejdsløs, ejer ikke en krone, så er det sgu ligemeget hvor god forretningsplanen er. Ja, jeg tror ikke engang verdens bedste forretningsplan er nok til at låne 6 mio..
Eneste realistiske mulighed er, og denne mulighed er eksisterende, men der skal arbejdes hårdt for den, er at du finder en investor der er villig til at gå med i ideen eventuelt mod at de kun investere pengene og du tager dig af alt resten..
Kan være du har ret :) men når ideen er der ser man jo kun én vej.
2. 2 år som arbejdsløs. Vi er enige om at det er svært at finde arbejde, men hvis man prøver nok i 2 år, så burde det kunne lykkedes.
3. Du vil ikke afgive dele af ejerskabet. = Investor muligheden bliver svær
I min verden, så skulle der godt nok en forretningsplan til som sparker røv, før det så meget som kunne overvejes.
Når det så er sagt, så skal du selvfølgelig forsøge alt hvad du kan, hvis det er drømmen! Mit bedste bud ville være, at overveje om ikke det kunne være det hele værd, at give afkald på andele for at det kan lykkedes. Hellere noget end ingenting.
2 år som arbejdsløs inden for mit fag. Jeg har arbejdet til 140kr i et gammelt ungdomsjob, men det jo ikke den store opsparing. Jeg vil gerne afgive dele af ejerskabet, men ikke umiddelbart til familien.
Hellere noget end ingenting kan være rigtigt i de fleste tilfælde, men derfor vil jeg nu alligevel forsøge selv først alene. Jeg vil tage dit råd til mig, og forbedre min forretningsplan :)
Lidt realitetssans ville være godt en rigtigt god ting! Du er arbejdsløs uden erfaring med at drive virksomhed, tilmed har du intet du kan stille i sikkerhed for et lån - hvem i alverden skulle være villig til at låne dig penge ?
Jeg er bare mest nysgerrig efter at vide hvad dælen det er for en biks du vil købe :) Hører aldrig om nogle der starter op som selvstændig ved at investere så mange penge i en eksisterende virksomhed :)
Når det så er sagt, så skal du da give den max gas og forsøge dig indtil der ikke er flere muligheder tilbage. Jeg kan også godt undre mig over at du ikke har kunne få arbejde af bare en eller anden slags, på to år og det kunne jeg godt frygte at en investor ville kigge lidt på.
Må man være nysgerrig omkring hvilken branche du har fået arbejdsløs i gennem 2 år ? ...
For som de fleste vil jeg sige det er MEGET op af bakke at skulle låne 6 mill uden at have en krone selv, ingen sikkerhed samt en historie med 2 år som arbejdsløs.
Selvom det da skal prøves hvis det er drømmen, tror jeg ikke det er muligt selvom du kommer med en helt fantastisk arbejdsplan. Så skal der gøres noget kompromi på nogle punkter, finde investore, familie til at stille sikkerhed (Aldrig optimalt) eller lign.
Jeg udvikler og programmerer elektronik. Jeg ved godt det er op ad bakke i min situation. Det er netop derfor jeg er herinde, for at få ekstra inputs. Jeg har alle kompetencer og mere end det. Det eneste der holder mig tilbage er fordi penge ikke har regnet på mig.
Lidt realitetssans ville være godt en rigtigt god ting! Du er arbejdsløs uden erfaring med at drive virksomhed, tilmed har du intet du kan stille i sikkerhed for et lån - hvem i alverden skulle være villig til at låne dig penge ?
Dem der kan se guldet, altså skal jeg opgive min idé? Der er ikke meget amino kickstart over det her
At gå ud og låne 6 mill. er nok ikke lige vejen frem for dig.
Hvis du virkelig ønsker at overtage en virksomhed bør du gøre det i samarbejde med den nuværende ejer, hvor I sammensætter en detaljeret plan over ejerskiftet, finansiering m.m.
I kan begge med fordel inddrage det lokale erhvervscenter, som har erfaringer med ejerskifte m.m.
Dem der kan se guldet, altså skal jeg opgive min idé? Der er ikke meget amino kickstart over det her
der var jo heller ikke meget ved hvis folk svarede, at det er ikke noget problem - det er relativt nemt at få 6 mio fra en investor eller i lån. Realisme er jo også en del af Amino - og nej - du får formentlig ikke fat i 6 mio for at sige det som det er. Tænk ideen om vil jeg sige - at købe en virksomhed der er i udbud til 6 mio .- lyder op ad bakke - hvilke virksomheder er dog i "udbud" til den pris - det må være noget du har fået tilbudt selv - og et køb i den prisklasse kræver en due-diligence som trækker tænder, koster i sig selv let 100.000 kr eller mere i advokater og revisorer der skal gennemgå risiko, historik, lager, regnskab, 3 parts interesser og hvad ved jeg. Det er ret kompliceret at købe en virksomhed som koster 6 mio kr faktisk - og uden sikkerhed og måske uden at kunne overbevise en bank eller hvad det måtte være, om en stor succes rate - så er dørene helt ærligt nok lukkede overalt
Tænk om - find noget du kan starte uden kapital, men med arbejdsindsats - find en måde at tjene penge på¨mens du løber den i gang, men bliv ikke irriteret over, at der er Amino brugere der har styrke nok til at sig - DEN går ikke
(skulle der være en mulighed, så skulle det være at sælger ville lade dig betale ud af fremtidigt overskud og at sælger måske skyder over målet - men jo må kende dig synes jeg - ud fra du kender en "udbudspris" hvilket ellers i den prisklasse er lidt sjældent, men det er umuligt at vide her)
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER