Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Font større i IE end i Firefox og Chrome

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du hopper i Firefox og åbner siden. Højreklikker et random sted og vælger "Inspicér element" og så går til "Rediger CSS", så får du en lille liste over de loadede css filer.


Hvis ikke den normalize fil kan fixe det, så må jeg indrømme at jeg begynder at være blank. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg prøve, tak!

Jeg har lige afprøvet siden i en ikke-helt-ny Lenovo med Win 7 og Firefox, Chrome og IE (nåede ikke at tjekke versionerne). Her viste IE og Firefox siden ret ens - og endda ok i IE - mens Chrome viste fonten en anelse slankere end de to andre.

Fornyligt tjekkede jeg siden på en XP med Firefox og Chrome. Her er  billedet det samme: Chrome ok; fin og slank font. Firefox viser fonten en anelse federe ganske som på Win 7.

Jeg spekulerer på, om det har noget med Win 8 / IE 10 at gøre...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hjemmesiden loader normalize.css og derefter foundation.css. Det er vel, som det burde.

Fra Odense
Tilmeldt 19. Feb 08
Indlæg ialt: 636
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er problemet med font-renderingen i Chrome på Mac, og lur mig om ikke der også kunne være et generelt problem i IE10 på Win8, men vi skal næsten vide hvilken side der er problemet for at kunne teste :)

 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Jeg spekulerer på, om det har noget med Win 8 / IE 10 at gøre...

Jeg tror du har ret :) http://blog.webink.com/why-fonts-suck-windows-hinting/

Han forklarer at fonte bliver renderet af styresystemet og at det derfor kan være uhyre svært at opnå gode løsninger på tværs af platforme.
Hvis du starter med at rulle ned til bunden så er der e række screenshots der viser det meget fint. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin, det er ingen hemmelighed, hvilken side det er: apoma.dk. Jeg tror bare ikke, det handler om selve siden, for bøvlet reproduceres på et andet eksempel, som anvender et helt andet style sheet, se videoen:

Jeg skal selvfølgelig have lavet en ny video, netop fordi problemet IKKE er blevet løst med style sheet reset (jeg afslutter videoen med, at problemet KAN afhjælpes...).

Casper: Tak for linket. Det lader til at være et udbredt problem.

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har desværre ikke selv ie10, så jeg kan teste det 100%. Men ie er altid en smule besværlig for mange webdesignere. For det meste kan problemet løses ved at have et særligt style sheet, som kun er rettet mod ie. Ofte har man endda særlige style sheets for de forskellige udgaver af ie. Det kommer selvfølgelig an på, hvor man oplever komplikationer, når man tester.

I det her tilfælde tror jeg ikke at der er andet at gøre, end at lave et style sheet til ie, hvor man bare retter op på de uregelmæssigheder der ses. Resten ad stylingen læses så fra det generelle style sheet.

Det kan selvfølgelig være, at der er nogen af dem der kender det program du bruger, der har et bedre forslag. Men ellers synes jeg, at du skal få lavet et style sheet kun til ie, hvis du vil rette op på det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsSl:

...Ofte har man endda særlige style sheets for de forskellige udgaver af ie.

Det er LIGE nøjagtig dét!

Jeg vil gerne tilføje noget i stil med

If IE 10 then

font size = 80 %

men jeg ved ikke, hvordan syntaksen skal skrives. Det nærmeste jeg er kommet er det, der er skrevet tidligere i tråden:

<!--[if IE 8]>
<html class="no-js lt-ie9" lang="en" >
<![endif]-->

<!--[if gt IE 8]>
<!-->
<html class="no-js" lang="en" >
<!--<![endif]-->

Men det er ikke skrevet i style sheetet, derimod øverst i hvert dokument.

Fra Aarhus
Tilmeldt 6. Apr 11
Indlæg ialt: 486
Fra  Beneath » digital design Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Der var engang noget med at font-size:62.5% og line-height: 110% var et universelt størrelsesreset. Og iøvrigt satte 1em til det der modsvarer 10px.

På tværs af browsere... Men må indrømme at efter frameworkene har taget over på meget af den del har jeg ikke skænket det en tanke.

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også noget i den retning du skal have fat i. Men du skal kunne henvise til en seperat style sheet. Men jeg kan ikke huske den præcise komando. Når jeg lige får gang i en computer i stedet for iphonen vender jeg lige tilbage.

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)