Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Font større i IE end i Firefox og Chrome

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Poul

hvis du indsætter følgende linje lige før dit </head>

<!--[if lte IE 10]>
<script src="http://css3-mediaqueries-js.googlecode.com/svn/trunk/css3-mediaqueries.js"></script>
<link href="/domæne.dk/css/ie10.css" rel="stylesheet" type="text/css" />
Du skal bare indsætte placeringen af din style sheet, hvor der står "domæne.dk". Og så skal du lave en style sheet som du kalder ie10.css.
Det ihvertfald det jeg bruger på mine joomla-sider. Jeg har godt nok ikke prøvet med ie10, men jeg kan ikke se, hvorfor det ikke skulle fingere med ie10.
Hvis det er helt volapyk for dig, må du sige til.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg prøve, mange tak.

Jeg går ud fra, at det gerne må være en relativ adresse og ikke absolut; der hvor du skriver domæne.dk.

Du skriver, at <!--[if lte IE 10]> skal indsættes før </head>. Skal det ikke indsættes allerforrest og INDEN <head> ?

Det er nemlig der de andre if'er står, fx <!--[if IE 8]>

Men hvad skal indholdet af ie10.css være? Skal det være ligesom det "normale" stylesheet, jeg bruger (foundation.css)? Og bliver det modiceret af scriptet css3-mediaqueries.js?

Hvad betyder lte? Er det "lower than or equal to"?

Undskyld de mange spørgsmål. Jeg er lutter ører...


Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

@LarsSI
Hvordan mener du at det gør en forskel i forhold til SEO at der er mere end ét stylesheet?

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

@Søren ja jeg giver dig ret. Uanset om der er mere end én css fil, så læses det hele jo som et samlet dokument i browseren i sidste ende.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skriver at du bruger mediaqueries. Det bliver lidt indviklet at forklare her. Lad os tage det i en pm.


Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:

@Søren ja jeg giver dig ret. Uanset om der er mere end én css fil, så læses det hele jo som et samlet dokument i browseren i sidste ende. 

Vh Jens

 Der er flere situationer, hvor browseren plader flere style sheets. Fx Leader ie baåde den almindelige style sheet og en særlig ie style sheet, hvis man har en særlig style sheet for ie til sin side. Et andet eksempel er, hvis du bruger en extentions med eget style sheet i dit CMS. Eksempelvis en billedviser. Så det passer ikke helt, at det hele bliver til et style sheet i browseren. 

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 00:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jens Andersen:

@LarsSI
Hvordan mener du at det gør en forskel i forhold til SEO at der er mere end ét stylesheet?

Vh Jens

En væsentlig faktor for Googles vurdering af en side er hastigheden på siden. Og jo flere filer der skal oplades på siden, des langsommere bliver den. Derfor er det dårligt for seo. Men hvis filen, som i Pouls tilfælde, ikke kommer til at fylde ret meget (der skal jo kun stå nogle få linjer i den), gør et nok ikke den store forskel.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser ud som om IE får font-weight: galt i halsen af en eller anden grund.

Det kan være så simpelt som at microsoft har valgt at en 400 font i IE ud som den gør.

Prøv at lave font-weight: 300 i det IE specifikke CSS.

Men hvor vigtigt er det?? Det ødelgger jo ikke layoutet?? Relationen imellem de forskellige elementer er jo fin nok.

Teddy 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsSl:
Men hvis filen, som i Pouls tilfælde, ikke kommer til at fylde ret meget (der skal jo kun stå nogle få linjer i den), gør et nok ikke den store forskel.

Det er ikke kun størrelse, det er også antal af forespørgsler til serveren.

Det er god stil at samle, CSS og Scripts i en fil til hver, hvis det er muligt, og praktisk.

Teddy 

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 00:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:

LarsSl:
Men hvis filen, som i Pouls tilfælde, ikke kommer til at fylde ret meget (der skal jo kun stå nogle få linjer i den), gør et nok ikke den store forskel.

Det er ikke kun størrelse, det er også antal af forespørgsler til serveren.

Det er god stil at samle, CSS og Scripts i en fil til hver, hvis det er muligt, og praktisk.

Teddy 

Det er sandt. Så endnu en grund til, at begrænse antallet af style sheet ect. 

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)