Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Font større i IE end i Firefox og Chrome

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Poul

Jeg har kigget lidt på din side. Og det ser ud til, at problemet i bund og grund ikke er din skriftstørrelse. Problemet er, at du bruger skrifttypen Helvetica. Nogen computere / browsere kender den, og andre gør ikke. Derfor vises den forskelligt på forskellige browsere. Jeg har ikke i min meget korte søgen fundet det helt store om Helvetica. Men jeg har fundet dette forumindlæg:

http://css-tricks.com/forums/discussion/3888/helvetica-neue-problems/p1

Der beskrives problemet ganske godt.

Jeg vil derfor anbefale dig, at du vælger en af de browsersikre skrifttyper, som du bl.a. kan finde her: http://www.typechart.com/category/verdana/

Du skulle kunne rette det i linje 71 i din foundation.css.

Hilsen

Lars

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsSl:
Nogen computere / browsere kender den, og andre gør ikke. Derfor vises den forskelligt på forskellige browsere. Jeg har ikke i min meget korte søgen fundet det helt store om Helvetica. Men jeg har fundet dette forumindlæg:

Hvis fonten er instaleret på computeren vil den også blive vist, Jeg har har den helvetica font og det er den samme font der bliver vist på tværs af mine browsere.

I CSS'en er font valget lavet korrekt, så det er ikke det der er problemet, den diskussion du linker til drejer sig om forskel på tværs af Mac og windows, og typisk har Mac helvetica instaleret. Det har windows ikke, da de ikke vil betale licens for at bruge den, og bruger i stedet Ariel.

Teddy 

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Teddy Carlsen:
Hvis fonten er instaleret på computeren vil den også blive vist, Jeg har har den helvetica font og det er den samme font der bliver vist på tværs af mine browsere.

Det er vi helt enige i. Men hvis ikke fonten er installeret, og browseren ikke genkender den, vil browseren vise en af de andre fonts, som er angivet som font-family. Derfor er det jo bedre at anvende en af de fonts, som kendes af alle browsere. - Eller måske bruge Google Fonts...

Teddy Carlsen:
I CSS'en er font valget lavet korrekt, så det er ikke det der er problemet, den diskussion du linker til drejer sig om forskel på tværs af Mac og windows, og typisk har Mac helvetica instaleret. Det har windows ikke, da de ikke vil betale licens for at bruge den, og bruger i stedet Ariel.

Lige præcis. Og det betyder, at siden vises forskellig på forskellige computere.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsSl:
Lige præcis. Og det betyder, at siden vises forskellig på forskellige computere.

Korrekt.

Men problemet er, at det er imellem browsere på samme computer, hvilket er underligt.

Css er lavet korrekt, og tager højde for at bruge web safe fonts.

Teddy 

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

På min computer vises skriften forskellig i chrome og firefox. Det tyder jo på, at den ene browser kender skrifttypen, og den anden gør ikke, og derfor vises skriften i en af de sekundære skrifttyper, som er angivet i css'en. Så giver det hele jo meget god mening...

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)