Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Font større i IE end i Firefox og Chrome

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsSl:

Det er ikke det der er meningen med en reset. Jeg ved ikke om det fungerer.

Meningen er, at du sætter teksten ind i starten af dit style sheet. Jeg har ihvertfald aldrig brugt det på den måde, som du foreslår. Men det er jo heller ikke noget problem at tilføje det i starten af dit css style sheet.

Jeg kan følge din tanke, men vi kan vel blive enige om at det er underordnet om styles bliver læst i en og samme fil, eller om den bliver delt i flere?
Det er jo stadig det samme der bliver indlæst. 

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Poul

Hvis du benytter dig af Zurb's Foundation framework, så vil jeg mistænkte at frameworket ikke bliver loadet korrekt eller at der mangler nogen dependencies. 
Benytter du .CSS udgaven eller bruger du SASS? Der vil helt sikkert være taget højde for dette i Foundation, det er jo netop det der er det fede ved sådan en framework.

I forhold til Meyer' Reset, så burde Foundation indeholde Normalize.css som også bliver benyttet af i Twitter Bootstrap fremfor reset.css. Men afhængigt af hvordan du har opsat din Foundation, skal du muligvis selv loade den.

Tilmeldt 19. Feb 13
Indlæg ialt: 52
Fra  Little Lights Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, du har i bund og grund ret. Den eneste lille forskel jeg umiddelbart kan komme i tanke om er, at der skal læses en ekstra style sheet, hvilket ikke er optimalt mht seo. Man kan så diskutere hvor stor forskel det gør. Jeg tror umiddelbart ikke at det gør en stor forskel.

Men under alle omstændigheder vil det være bedre, hvis man kan bøjet med at redigere en enkelt linje i det nuværende style sheet.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

LarsSl:
Ja, du har i bund og grund ret. Den eneste lille forskel jeg umiddelbart kan komme i tanke om er, at der skal læses en ekstra style sheet, hvilket ikke er optimalt mht seo. Man kan så diskutere hvor stor forskel det gør. Jeg tror umiddelbart ikke at det gør en stor forskel.

Men under alle omstændigheder vil det være bedre, hvis man kan bøjet med at redigere en enkelt linje i det nuværende style sheet.

Eftersom der benyttes Foundation her vil det optimale være at hente frameworket som SCSS filer og compile det hele med SASS inden det loades, så vil man også ende med at loade et enkelt stylesheet.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg prøvede at følge de to råd om CSS reset. Kunne dog konstatere, at det ikke gjorde nogen forskel (kan selvfølgelig godt skyldes, at siden er cachet, men jeg tvivler, at dette skulle være årsagen på den manglende forskel).

Jeg kunne godt forestille, som Casper antyder, at frameworket kan loades forkert, eller at der er decideret fejl i det. Jeg spurgte hos Zurb, men de foreslog at søge på text rendering, og det gav ikke pote. Til gengæld kan jeg konstatere, at forskellen på browserne er et helt almindeligt problem, og MANGE folk klager over forskellen på visningen.

Alt andet lige vil jeg foretrække, som Lars SI anbefaler, at ændre så lidt som muligt.

Problemet med Zurb style framework er, at det er en ret stor fil, som er uoverskuelig at finde rundt i.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Poul Madsen:
Problemet med Zurb style framework er, at det er en ret stor fil, som er uoverskuelig at finde rundt i.

Udfra dette går jeg udfra at du har hentet hele Foundation som .css file(r)? Henter du dem .scss og compiler selv, så er frameworket fint organiseret (vidst nok efter smacss.com struktur) og du burde have en typography.scss fil som indeholder al styling med henhold til tekst.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte at omtale SCSS og SASS. Det er ikke noget, jeg arbejder med, og der er ingen separat scss-fil i pakken.

Jeg downloadede hele pakken, som den var. Nej, jeg compilerede intet, men modificerede udelukkende den index html-fil, som fulgte med. Der fulgte 4-5 css-filer med i 2 forskellige mapper, men jeg anvendte udelukkende den, som blev linket til i index-filen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hentede lige css pakken og kiggede lidt rundt. I css mappen ligger normalize.css, men den ser ikke ud til at blive loadet nogen steder i deres index fil. Prøv at loade den før din foundation.css. Jeg kan se at den indeholder forskellige typography resets.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil jeg fluks prøve...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Øv, nej, det gjorde ingen forskel. Selvfølgelig kan det være, at default-filen linker til noget forkert, men jeg tjekkede stien.

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)