Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan bliver jeg min egen ISP/Internetudbyder?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikker:

PS: I det hele taget synes jeg generelt det er nederen at små erhvervstyper der tror de er de store IT-eksperter ikke forstår at de kun får deres opgaver fordi de er meget billigere end de rigtig professionelle leverandører som ikke nødvendigvis er bedre end de små, men kan levere stabilitet og tryghed om de også kan levere service i morgen og kommer til at tabe en hel masse penge i en retssag, hvis de ikke leverer varen og ikke bare kan slukke serveren og sige sorry guys - jeg kunne ikke rigtig styre kassen, udviklingsprojekterne løb fra mig etc. og nu er jeg i roskilde bank som kunde resten af livet.

Sådan endte det for en jeg kender, typisk amino med 5 ansatte. Jan og hans partner havde sgu fat i noget - de fik en ordre på 300,000 softwarelicenser, og manglede kun et par måneders udvikling mente de da kassen var absolut tom. For sådan ender det når man tror man er verdensmester og ikke gennem uddannelse og erfaring har lært at styre et projekt fx gennem gruppearbejde på CBS, ITU, DTU, RUC m.m.

Vi kan godt give os til at kaste med mudder efter hinanden, men det synes jeg ikke er særlig konstruktivt. Jeg må tydeligvis have ramt et eller andet siden du føler en trang til at svine mig til :)

Amino er i høj grad et forum for de har "små erhvervstyper" som du åbenbart ikke kan fordrage. Jeg plejer at kalde dem iværksættere
God dag.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel - hvor er det lige jeg har sagt at jeg var ekspert i netværk? - jeg dumpede ud af datalogistudiet under kurset om netværk - prikken over i'et på en pædagogisk mareridt af et studie - var da jeg fik en opgave der hed - forestil dig du tager et kabel fra jorden og rundt om månen og tilbage igen - beregn forsinkelsen - ZZZ. Jeg skiftede så studie til noget mere meningsfyldt - red hvalerne og menneskene og der var der ingen jobs bagefter og landede ad bagvejen igen i IT mange år efter og hr står jeg så nu og det virker som om at alle er mest interesseret i at sige at de er fede og ikke vil tjene penge.

Dvs. der er dukket nogen gode links op som jeg værdsætter og vil se nærmere på. Jeg skal udvikle og køre alt i windows/c#/ASP og er færdig med php/linux, så en 100% windowsløsning hostet i DK eller i udlandet, hvor jeg splitter udgiften til licensen med en anden ISP vil være ideelt.

Det allervigtigste spørgsmål for mig er at få afklaret:Hvordan får jeg adgang til en masse danske IP-adresser, så de brugere/kunder som bruger min proxyserver skifter IP-adresse hver gang de logger på? Hvad koster det? Hvordan gør jeg? Jeg vil ikke være afhængig af én lille leverandør, men skal have en backupløsning klar fx en lille gruppe af danske selvstændige IT-freelancere som kan erstatte hinanden ved ferie sygdom etc eller mindst to danske sunde små IT-virksomheder som uafhængigt af hinanden kører systemet på skift, så oppetiden er de berømte 99.9 også hvis det ene firmas samlede personaleafdeling sidder fast i alperne - og skiferien de fik som belønning for deres gode indsats lige koster 14 dages omsætning til sneen smelter ;)

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikker:
Hvordan får jeg adgang til en masse danske IP-adresser

Det kan du ikke, http://en.wikipedia.org/wiki/IPv4_address_exhaustion

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikker:
Hvordan får jeg adgang til en masse danske IP-adresser, så de brugere/kunder som bruger min proxyserver skifter IP-adresse hver gang de logger på? Hvad koster det? Hvordan gør jeg?

Det kan ikke lade sig gøre at få fat i en masse IP adresser sådan uden videre - de er meget dyre i dag, da der snart ikke er flere IP adresser tilbage. Noget info om dette emnehttp://www.ripe.net/internet-coordination/ipv4-exhaustion 

For at få IP adresserum fra RIPE nu, så skal man være LIR (local internet registry) og man kan max få assigned een /22 fra den sidste /8 i adresserummet. Måden at børe det på fremadrettet vil være IP handel. Lige pt handles IP adresser i klumper af minimum en /20 og prisen er ca. 10-15 EUR per IP adresse. (Dvs. 53.000 EUR ca. for 4096 IP adresser hvis vi regner med en enhedspris på 13 EUR).

RIPE tildeler ikke længere PI adresserum (Provider Independent). 

Mere læsestof: 

Den sidste /8: http://www.ripe.net/internet-coordination/ipv4-exhaustion/reaching-the-last-8 

IPv4 transfer listings: http://www.ripe.net/lir-services/resource-management/listing 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands  - jeg er på amino for at se om jeg kan shoppe mig til en bedre løsning hos nogen aminoer end hos ZEN eller skal outsource det til fx den pakistanske programmør jeg har på min msn, som jeg har brugt før og som jeg fik anbefalet af et dansk firma der har brugt ham. Udenlandske programmører kræver desværre mere projektstyring - hårdt sagt skal de styres som robotter - og jeg vil hellere bruge min tid på andre ting og trygt overlade tingene til danskere med styr på tingene som tjener så gode penge på deres arbejde at de selvfølgelig giver mig den service jeg skal bruge fordi det er besværet værd også selv om det er weekend hvis ellers vi har aftalt jeg kan ringe i weekenden.

Der er langt mellem de folk som kan noget herinde, men kan kan finde et godt tilbud især indenfor IT. Står dig frit for at lade være med at byde ind på opgaver eller bidrage til denne tråd, så jeg kan koncentere mig om en dialog med de aminoer som vil tjene penge på en IT-opgave efter at have givet mig et godt indtryk ved gennem deres svar at vise at de har tjek på deres viden, er interesseret i mine behov bliver dækket og så kan give en konkurrencedygtig pris, når såvel de og jeg har forstået opgaven på samme måde.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de svar du kom med Frands. Nu har du sat mig på sporet så jeg begynder at få en anelse om, hvad der skal til. Hvis vi nu siger at det bare skal kunne lade sig gøre og du mod passende betaling, hvis ellers du ønsker at påtage dig opgaven efter vores indledende sværdfægtning og misforståelsser, skulle stå for det  - i samarbejde med andre freelancere så I kan blive syge, gå konkurs, tage på ferie etc. så kan det være vi kan finde ud af noget - jeg foretrækker at betale godt - sjovt så meget hårdere folk arbejder når de kan se de får noget ud af det. Er dog ikke født i går, så jeg lader mig ikke rippe uden videre ;)

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Frands og Mikkel: Jeg kan godt se problemet med manglen på IP-adresser - lyder da helt sindsygt dyrt med handel med IP-adresser til den pris. Jeg aner stadigvæk ikke, hvordan det teknisk fungerer i hovedtræk, men det må omgås - no way om jeg betaler en bondegård for en IP-adresse, så hellere bruge eksisterende gennem en anden dansk leverandør/ISP mod betaling for trafik.

Jeg er ret blank på feltet - det kan vel lade sig gøre at lave en proxyserver herhjemme i DK som har et stort antal brugere på samme tid, 100, 1000, 10000 who knows,  som alle bliver betjent hurtigt og effektivt på samme tid. Måske er det sådan jeg skal omgå manglen på IP-adresser og det jeg i virkeligheden leder efter?

Det vigtige er at brugerne kan gemme sig bag min proxyserver der sørger for at fjerne malware og for effektiv blacklistning af spammere, stalkere etc.

Hvis brugerne kan køre deres hjemmesider/webhotel, kommunikere spamfrit og sikkert gennem mit mailsystem og anonymt så de er sikret mod stalkere, hvis de fx også bruger min løsning til at finde kærester og sexpartnere, så kan det være jeg kan sælge dem varen til en god pris.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

kaffedrikker:
mod passende betaling

Det du beskriver her koster ihvertfald 150.000kr bare i initial investering i grej, dertil kommer hosting/linie og trafik samt timeløn til din(e) freelancer(e), det er en pænt stor udskrivning at komme igang med den slags :-)

Tilmeldt 20. Aug 07
Indlæg ialt: 215
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

mikkel: De 150k og mere er ikke nødvendigvis noget problem - ikke at jeg har dem alle cash, men jeg har et udmærket forhold til en seriøs investorkreds som før har været tilfredse med mit arbejde med at vende skuden 180% grader, så det handler bare om at lave proof of concept igen, så er de på - de er altid sultne efter noget nyt og lukrativt.

Men i det her tilfælde lyder det som om det er meget smartere for mig i al fald til at starte på - 'bare' at re-brande en eksisterende dansk ISP's løsning og leje sig ind hos dem. Jeg vil hellere bruge fx 150k på markedsføring og så betale pr. kunde jeg levererer og kan tage med mig anytime ISP'en ikke leverer varen som aftalt.

http://www.ditwebhotel.dk/  - kan være jeg skal spørge dem om de kan levere varen. Jeg vil ikke lægge den i udlandet fx i Dubai. Jeg blev forsøgt headhuntet til en stilling dernede hos en international webudbyder, men jeg vil ikke bo og arbejde i et land, hvor fx pakistanske arbejdere som det første i lufthavnen skal underskrive et papir, hvor de afskriver sig samtlige rettigheder - undtagen dog retten vist nok til at blive fundet død i vandet i nærheden af en livsfarlig byggeplads.

Med venlig hilsen Kaffedrikkeren. Erfaring med etablering af 4 små virksomheder, heraf to eksport. Er en realistisk kritisk optimist. Oplyser navn ved seriøse henvendelser.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kaffedrikker:
http://www.ditwebhotel.dk/  - kan være jeg skal spørge dem om de kan levere varen.

Ja gør du bare det, de ligger i Texas :-)

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)