Så kan stadigvæk ikke lige se grunden til at de skal åbne pakken ?
Det behøver du heller ikke at kunne. Det er tolderenes ret, hvis ikke du kan lide det kan du jo finde at andet land at bo i. - Hvis du mener du kan finde et hvor denne ret ikke gælder landets toldere.
Det er nu engang sådan, at pakker der kommer ind i DK kan blive undersøgt af toldere, som de finder bedst.
Det tvivler jeg så på de er i deres gode ret til :)
Det tror jeg så heller ikke de må... Men kan faktisk ikke afvise, at de må tage ting ud til nærmere undersøgelse... Men så skal de vel skrive hvad der fjernes, og hvorfor?!
Er det ikke vildt højttravende, at gøre det til et demokratisk problem at toldere kan åbne pakker for at se efter narko, våben og hvad ved jeg? Herregud dog - kan I ikke lige nævne nogen lande i denne verden hvor ikke tolderne har den ret? Uanset det er varer der kommer ind i landet via lande man har samarbejde med, eller fra langbortistan eller ligge i bagagerummet på bilen eller i lommen ved ankomst til lufthavnen
jeg vil tro der ikke findes ET eneste land der ikke har det sådan, og at man bekymrer sig SÅ meget over det at man gør det til et demokratisk underskud og bruger tid på den bekymring, er sort snak for mig -
vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Er det ikke vildt højttravende, at gøre det til et demokratisk problem at toldere kan åbne pakker
Jo, men du vej jo udmærket godt, at der er folk der ikke kan andet end at brokke sig over det offentlige, og så kan man jo gøre alt til et samfundsproblem.
Jeg kan kun opfordre dem til at tage lidt ud i verden, så vil de nok opdage at danmark ikke er så tosset endda.
I øvrigt er det jo sjovt nok også de samme der ikke mered at lige netop DE skal betale fuld pris til fællesskabet. :)