Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny vin import fra EU - mangler jeg noget??

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg kæmper med opstart af en vin import fra en vinbonde i EU og jeg synes det er skide sjovt og spændende. Jeg har dog nogle spørgsmål til om jeg har husket det hele, om jeg glemmer noget og evt. om jeg gør noget forkert? :)

Jeg har oprettet CVR og tilmeldt mig moms

Jeg skal registreres for punktafgift

Jeg skal have et næringsbrev ikke sandt??

Jeg skal bruge EMCS system til kontrol/import af handelen??

Skal jeg betale alkoholafgift??

Er der andre ting jeg mangler/kan gøre som er smart? Er der lovkrav om indholdsetiket på flasken? Er der lovkrav om importøretiket på flasken? Andre ting jeg skal være opmærksom på?

På forhånd tak for hjølpen :)

Tilmeldt 3. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 08:33

Hej Kylvis

Jeg kan læse, at du skal anvende emcs systemet ved SKAT. Vi har et emcs system, der henter data i dit erp system og efterfølgende indsender dem i SKATs emcs system.

Hvis det har din interesse kan vi hjælpe enten med systemet eller ved at lave emcs´erne for dig.

Har det din interesse så kontakt mig gerne per mail salg@itnvision.dk eller ring 7025 7600

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 09:04

Du skal betale vinafgift, flaskeafgift og være registreret som importør hos SKAT.

Hvis du vil vente med at betale afgifter til vinen skal sælges, kan du oprette et toldfrit lager som skal godkendes af SKAT.

Du skal ikke have næringsbrev for at handle med vin.

Det skal fremgå af etiketten hvis vinen f.eks. indeholder sulfitter. 

Hvis det kun drejer sig om mindre mængde, kan du overveje at få en lille vinimportør til at hjælpe dig med de første forsendelser.

Fra Aalborg
Tilmeldt 19. Apr 12
Indlæg ialt: 122
Fra  CIBIS - Fødevarerådgivning Skrevet kl. 11:05

Registrering hos FVST skal du huske. Altså som samhandel og så dit lager ( samme blanket)

Mvh Kristina

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:46

Hej Kylvis,

Såfremt at du står mangler lager til vin , har vi hos Bendix Transport stor erfaring med pakning samt transport af vin.

Mvh - Benjamin

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)