Hej Aminoer. Et spørgsmål til CMS-eksperterne: Jeg udvikler på Sitemagic CMS som, siden frigivelsen af en ny version i september, har fået rigtig god vind i sejlene. Rigtig mange vælger det fordi det er nemt at tilpasse grafisk - men jeg har lidt af en udfordring med at lokke udviklerne til at adoptere systemet og lave nye funktioner (udvidelser) hertil. For nogle uger siden kom jeg dog til, hvad jeg tror er, en vigtig erkendelse: hvis et nyere CMS skal finde udbredelse i dag, på et marked hvor konkurrencen er så hård som den er, bliver systemet nødt til at tilbyde noget helt ekstraordinært til fokusområdet. Sitemagic CMS har mange kvaliteter - det er hamrende pålideligt og sikkert, det er nemt at bruge og tilpasse, og kvaliteten samt den underliggende arkitektur er andre systemer overlegent. Men det er bare ikke nok - for hvis en udvikler skal bruge flere timer på at sætte sig ind i systemet, så vælger han eller hun at holde fast i mere udbredte systemer. Derfor tog jeg en beslutning om, at man fremadrettet skal kunne lave udvidelser til Sitemagic CMS i helt ren PHP-kode uden behov for at kende til det underliggende system - og hvordan man vil skrive koden er helt op til en selv. De nye muligheder præsenteres på et gratis kursus i Sitemagic CMS som jeg afholder i Odense d. 13. Juli (hvor du naturligvis er velkommen - der er pt. 12 tilmeldte). Så udviklere og CMS-eksperter - er ovenstående dét der skal til, for at I vil overveje at kaste Jer over Sitemagic CMS? Og igen, er det noget andre CMS systemer tilbyder? Jeg har lagt mit indlæg i "Jeg har et godt tilbud til dig!", for det er vel netop hvad dette er - et tilbud om at blive mere effektiv ift. udvikling af webløsninger, og et tilbud om gratis at deltage i kurset der kickstarter dig med Sitemagic CMS. Go' søndag derude :-) Venligst |
Jimmy Thomsen:Hvor mange CMS-systemer kan man skrive ny funktionalitet til, uden at kende til systemet?
Nu ved jeg godt at det ikke er PHP men med Umbraco kan du skrive rigtigt meget ny kode uden at kende til selve systemets opbygning. Men jeg tror at man bør have blot minimum kendskab til hvordan systemet er bygget sammen.