Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger navn til ny e-bog om privatøkonomi til studerende, jeg smider et eksemplar gratis eksemplar

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg arbejder på en e-bog, der handler om privatøkonomi til studerende og mangler et godt navn.
Hvis du kan finde på noget der er bedre end det jeg har i dag, vil jeg blive glad for at få dit bud.
Bruger jeg dit forslag får du et gratis eksemplar af den fulde version, når den er færdig. PT koster den 279 kr.

Bogen har 2 formål:
 - Den skal gøre økonomi let for studerende
 - Det skal spare den studerende tid og penge
 - Give dem en masse råd og tips man ikke er klar over

Navnet må gerne:
 - Være noget man kan huske
 - Være et kort navn som er let at stave til

Venlig hilsen

Morten Steinmejer

Fra Aalborg
Tilmeldt 29. May 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 16:22

Bud: 

- Det at være studerende og økonomi

- Studerende og økonomi 

- Studerendes bog om økonomi

- Væk fra mor og far - økonomi 

- Din økonomi som studerende 

- Økonomiske principper som studerende

Eller noget i den retning, held og lykke.

Fra Frederiksberg C
Tilmeldt 2. Mar 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:27

Hej Morten, 

Hvilken aldersgruppe henvender du dig til, Gymnasiet, Bachelor eller kandidater? 

Du kunne alternativt til et navn give den en bredere platform og kalde den #oekonomi og benytte din E-bog som platform for et sted hvor unge kan dele gode ideer såsom opskrifter, sparertips eller feedback til dig, på dine forslag om unge og økonomien - via det hashtag. 

Personligt, "Steinmejer om økonomien"

Tale om problemet: "Aldrig mere ketchup havregryn" (hvis du ikke har prøvet det, er du helt sikkert gået glip af noget). 

"Styr på dine gryn" - ved ikke om andre unge kunne finde på at kalde penge for "Gryn" længere, formentlig ikke. 

Det var bare et par små ideer, smid dem ud eller arbejde videre på det! 

Alt held og lykke med projektet, det med at gøre økonomi "Sexet" for den yngre generation er et prisværdigt projekt! 

Vh

Simon Malte

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 16:33

FOKUS på studie eller økonomi? 

Tips og råd om din økonomi som studerende!

Mit bud på title og slogan. Hæld og lykke med e-bogen, det lyder interessant! 

Mvh 

Simon

Tilmeldt 30. Apr 12
Indlæg ialt: 130
Fra  KS-Marketing Skrevet kl. 16:34

ØkoNEMi - "Nem økonomi for studerende"

Ej, jeg ved ikke hvor godt det er, men nu hvor det sprang frem i tankerne på mig, blev jeg lige nødt til at skrive det ind! :-)

Fortsat held og lykke med jagten! 

Tilmeldt 28. Jul 06
Skrevet kl. 16:41

@Simon

Tak for dine input, dem vil jeg tykke lidt på.

Hvad angår aldergruppen, er det faktisk noget jeg stadig bøvler med.

Bogen er målrettet til studerende i de større studiebyer, de studerer typisk på en videregårende uddannelse og de er flyttet hjemmefra eller er ved at flytte.
Jeg ser aldersmæssigt to målgrupper. En gruppe først i 20érne som er ved at flytte hjemmefra, der starter fra cratch og en målgruppe fra midten af 20érne, som er etapleret, men som stadig kan gøre deres økonomi bedre.

Jeg starter med en e-bog, hvor jeg kan styre kvaliteten og så evt. brede det ud derfra.

VH

Morten Steinmejer

Tilmeldt 28. Jul 06
Skrevet kl. 16:43

Kristian Kristiansen:

ØkoNEMi - "Nem økonomi for studerende"

Ej, jeg ved ikke hvor godt det er, men nu hvor det sprang frem i tankerne på mig, blev jeg lige nødt til at skrive det ind! :-)

Fortsat held og lykke med jagten! 

Du er i hvert fald med i puljen ;)

Tilmeldt 28. Jul 06
Skrevet kl. 16:45

Simon Andersen:

FOKUS på studie eller økonomi? 

Tips og råd om din økonomi som studerende!

Mit bud på title og slogan. Hæld og lykke med e-bogen, det lyder interessant! 

Mvh 

Simon

@Simon

Råd om privateøkonomi, når man er studerende. :) 

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:04

Mit råd er, at gå efter en titel der indeholder den fordel, læseren får ud af at læse din ebog. Ikke hvad ebogen indeholder.

Her er Simon Malte Hansen inde på noget af det rigtige med sit forslag ""Aldrig mere ketchup havregryn". Det er ikke det perfekte navn, men langt bedre i mine øjne end "Studerendes bog om økonomi".

Har du undersøgt markedet for ebøger om økonomi til studerende og fundet en efterspørgsel? Umiddelbart har jeg svært ved at tro, at der er mange/nok studerende der er så interesserede i deres privatøkonomi til at de vil bruge 279 kr. på en ebog omkring det. De gange hvor de fleste studerende er interesserede i deres privatøkonomi er, når der ikke er mange penge tilbage på kontoen og det er ikke der, hvor de er mest villige til at bruge yderligere penge.

Har du overvejet, at lave en gratis light-version, du kan bruge til at teste markedet for din ebog? F.eks. ved at få folk til at "betale" med et sign-up til dit nyhedsbrev (hvis du ikke har et, så opret det). På den måde, får du feedback på om du ...

1. kan nå ud til dine potentielle kunder. (Gennem fora, Facebooksøgemaskiner etc.)
  2. har fat i et emne, der er så meget efterspørgsel efter, der gør det værd at skrive resten af bogen.
Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 2. Mar 13
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 12:24

"Spar penge som studerende"

Det er vel det, det går ud på :)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)