Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger navn til ny e-bog om privatøkonomi til studerende, jeg smider et eksemplar gratis eksemplar

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:15
Hvor mange stjerner giver du? :

ThePinstriped:

Hej Steinmejer,

Har nu siddet og gennemlæst samtlige bud, men er ganske enig med den pointe, som Bjarke fremdrager. Hold altid din målgruppe for øje; det er (så vidt, jeg har forstået) unge mennesker, du ønsker at tiltrække med dit produkt. Jeg ville hertil overveje, om ikke en original og fængende titel, slår det mere oplagte, som kunderne måske anser som værende for tørt og kedeligt.

"Aldrig mere ketchup havregryn" har en del af det element, jeg netop omtaler, men kunne måske nærmere tjene som en punchline frem for en egentlig titel. Jeg tænker eventuelt noget i retning af:

"Fra overtræk til overskud" - Studerende, vink farvel til ketchup havregryn/ketchup pasta/anden "studietypisk" falliterklæring

"Fra overtræk til overskud" - Aldrig mere ketchup havregryn!

Spændende emne, du har kastet dig ud i, og selvom det muligvis ikke er så stærkt repræsenteret på markedet, er der dog konkurrenter; bogen "Boost din økonomi" af tre studerende indeholder de komponenter, du selv beskriver, og går til 199,- markedspris, så vidt jeg husker. Blot et velment tip - al held og lykke! :-)

Hej Pinstribed

Jeg er enig. Målgruppen er ret fastlagt som unge studerende.
Søger også gerne noget mere originalt og fængende.

Jeg kender Boost din økonomi. Min e-bog skal gerne have nogle gode værktøjer og features tilknyttet undervejs i bogen, som man kan lave med i en e-bog. Derudover kan en e-bog i elektronisk format jo opdateres så den ændrer sig med regler osv. :)

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:22

Steinmejer:
1. Der kommer en light version.
2. Laaangt de fleste kommer til at spare de 279 kr. ved at følge rådene eller ved at bruge deres penge bedre. Det ved gennem den uddannelse jeg har som finansassitent og de erfaringer jeg har som studerende.
3. Jeg ved der er et behov, spørgsmålet er så om der er en efterspørgsel. Ellers må jeg jo lave noget markedsuddannelse selvom det er en svært disciplen.

Hvad mener du at den skal koste?

Først vil jeg lige fremhæve ThePinstriped's forslag "Fra overtræk til overskud". Det er en rigtig god titel til din ebog. Den er kort og fængende. Og så rammer den ind i dine vigtige salgsargumenter: Ingen overtræk/ingen opkald fra bankrådgiveren/overskud sidst på måneden.

1. Se punkt 3.

2. Én ting er, hvad din målgruppe kan få ud af din ebog, en anden er hvad der optager dem og vil implementere, og hvad de vil betale for. Sammenlign det med rådet om sund kost og motion der giver et længere og bedre liv. Det er et fornuftigt råd, som alle burde være interesseret i at følge, men der er stadig mange der ikke gør. Det samme gør sig (efter min mening) gældende i dit tilfælde. Alle studerende burde være mere end glade for at betale 279 kr. for at kunne spare f.eks. 1.000 kr. på indboforsikring mm., men betyder det, at de også er det i den virkelige verden og køber din ebog? Jeg tvivler på det. (Men gør endelig min tvivl til skamme! Jeg vil rigtig gerne se dig have succes med din ebog).

Skulle det ske, at din ebog ikke sælger, så er der stadig en masse potentiale tilbage i den. Ikke nok med at du lærer en masse ved få skrevet og sælge din første ebog, som gør nummer 2 meget lettere, så kan du også tage din ebog og lave den om til et website eller blog i stedet, hvor du kan tjene penge på affiliateprogrammer og AdSense. Så fortsæt endelig med din ebog - I værste fald har du stadig en masse muligheder for at tjene penge på den.

3. En markedsundersøgelse kan faktisk være rigtig simpel. Du kan bruge en af disse metoder:

• Lav en kort rapport/ebog på et par sider eller fem. Bed folk om at tilmelde sig dit nyhedsbrev som "betaling".
  • Lav en lidt længere ebog, men ikke særlig lang (10-15 sider). Sælg den for et mindre beløb.

Hvis du kan få nyhedsbrevstilmeldinger (eller endnu bedre: salg), har du et projekt, du skal gå videre med. Ved at teste din idé tidligt, uden at skulle arbejde så meget for det, kan du spare en masse tid og energi på at lave en ebog på 100-200 sider der ikke rammer din målgruppe. Bottom-line: Test tidligt.

"Jeg ved der er et behov, spørgsmålet er så om der er en efterspørgsel.". Hav i stedet fokus på emner med "efterspørgsel", så følger "behov" helt automatisk. Min metode til markedsundersøgelse viser dig, om du kan finde en "efterspørgsel" og få folk til at gøre noget for at få fat i det du tilbyder. Enten ved at betale med en tilmelding eller give dig penge for den løsning din ebog tilbyder.

Jeg ville nok prissætte din ebog til et sted mellem 49-99 kr. når man tænker på hvilken målgruppe du henvender dig til. Hvis prisen skal være højere, kunne du vælge en lidt anden målgruppe: Forældre til studerende der skal til at flytte hjemmefra og markedsføre din ebog som en fantastisk flytte-hjemmefra-gave.

Du kan bruge split-tests til at finde den optimale pris ift. konvertering. Nu ved jeg ikke, hvor meget erfaring, du har fra at opsætte mere tekniske ting på nettet, men det er i hvert fald en god måde at finde den optimale pris ved at lade dine kunder "stemme" med pengepungen.

Jeg har skrevet et råd til en anden Amino om split-tests her, hvis du er interesseret i at kigge nærmere på det.

Uha! Det blev en lang smøre. Håber du kan bruge det til noget.

Fra København
Tilmeldt 15. Mar 10
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 17:33

Det kommer an på det sprog, som bliver brugt i bogen. Hvis det er et *brunt* sprog a la akademisk, vil jeg syntes om navnet "Kaffepenge".

Fra Aarhus
Tilmeldt 5. Aug 12
Indlæg ialt: 204
Fra  Fede-Gadgets.dk Skrevet kl. 17:35

Lev godt - På SU

Ha det godt på SU

Råd til mere, råd til sjov

Undgå en kæmpe studiegæld

Er livet på SU ikke så let? Så find tips, tricks og gode råd på http://SULivet.dk 

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)