Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Problemer med hjemmesider hostet hos meebox.. andre som også har problemer?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael:

Det er desværre blevet sådan her på Amino at så snart der er nogen der skriver noget om Meebox der kan misforstås. Så rejser der sig straks en hetz mod vedkommende. Det er åbenbart af en eller anden årsag blevet Meebox´es baghave. Og jeg vil ellers mene at det ville klæde dem mere at de brugte noget mere tid i deres egen have. Jeg venter stadigvæk på at HELE siden bliver oversat til Dansk.

Eller også var forklaringen at nogen af os, er hamrende trætte af at Amino bliver brugt som om det var et Meebox support forum? 

Forresten så er jeg ikke Meebox kunde, og jeg bliver det heller aldrig. 

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 18:57

Generelt bør problemer med et firma kommunikeres til firmaet og ikke i et forum. Og hvis man ikke får svar ved direkte kommunikation i løbet af 5 min eller 1 time, så er det nok fordi der er travlhed.

Der er efterhånden alt for mange af disse "panik indlæg", hvor kommunikationen burde forgå direkte til virksomheden og ikke på Amino. Vi kan jo hverken gøre fra eller til, hvis folk har problemer med deres host.

Jeg har selv oplevet at der blev smidt et indlæg på Amino, fordi vi ikke lige havde tid til at besvare en mailhenvendelse indenfor et par timer. Jeg tror ikke man oplever bedre service, ved at poste indlæg på Amino, hvis man har det mindste problem. Jeg tror sådan set heller ikke henvendelsen besvares hurtigere eller problemet løses nemmere.

Nu benytter jeg ikke selv Meebox, men jeg er ret sikker på, at når der sker henvendelser til deres support i form af en "ticket", så tager de det naturligvis alvorlig. Så sid lige på hænderne engang i mellem - så går tingene nok sin gang uden de store problemer.

Tilmeldt 26. May 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 14:48

Jeg har på ingen måde noget som helst mod meebox tværtimod det er et super godt hosting firma med en super support og som jeg er rigtig glad for. . .

Men jeg kan også se at michael har ret i det han skriver !!!

Lidt kritik af meebox udløser et ramaskrig mod vedkommende . . . SANDT !!!

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 15:08

Jeg er for nyligt blevet kunde hos dem, og jeg oplever intet. 

Tværtimod en stor ros: Fik svar på mine henvendelser få minutter efter jeg skrev, og det var vel og mærke da alle andre lå og sov en sen aften :-)

Fantastisk.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 15:15

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Meebox ikke gør det nemmere for kunderne, at SE når der er problemer. Fx. med et link til statusside, direkte fra ens konto, eller endnu bedre, en statusmeddelelse som man får smidt i hovedet så snart man er logget ind.

Der er ingen bedre måde at lukke munden på frustrerede kunder, end åben og ærlig - og hurtig - INFORMATION :)

Jeg er selv en tilfreds Meeboxkunde, men jeg forstår godt trådstarters frustration. Minutterne mens man venter på svar fra support (ikke nødvendigvis Meebox), kan være MEGET lange, og man kan bare ikke sidde med hænderne i skødet, imens ens omsætning er gået i stå, og ens Google placeringer rasler ned.

Når man skriver her på Amino, så er det ikke for at få support, men for at få en indikation på hvor problemet ligger. Hvis andre har lignende problemer, så tyder det på fejl hos hosten, og så kan man spare sig selv for de mange ærgrelser som kan komme af at lokalisere og rette 'fejl' i sit system eller opsætning.

Jeg er sikker på, at Meebox også kan spare sig selv, og Amino, for denne slags tråde, ved at informere bedre om status og fejl.

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Indlæg ialt: 539
Skrevet kl. 17:51

Tim J. Nielsen:

Jeg forstår simpelthen ikke hvorfor Meebox ikke gør det nemmere for kunderne, at SE når der er problemer. Fx. med et link til statusside, direkte fra ens konto, eller endnu bedre, en statusmeddelelse som man får smidt i hovedet så snart man er logget ind.

Der er ingen bedre måde at lukke munden på frustrerede kunder, end åben og ærlig - og hurtig - INFORMATION :)

Jeg er selv en tilfreds Meeboxkunde, men jeg forstår godt trådstarters frustration. Minutterne mens man venter på svar fra support (ikke nødvendigvis Meebox), kan være MEGET lange, og man kan bare ikke sidde med hænderne i skødet, imens ens omsætning er gået i stå, og ens Google placeringer rasler ned.

Når man skriver her på Amino, så er det ikke for at få support, men for at få en indikation på hvor problemet ligger. Hvis andre har lignende problemer, så tyder det på fejl hos hosten, og så kan man spare sig selv for de mange ærgrelser som kan komme af at lokalisere og rette 'fejl' i sit system eller opsætning.

Jeg er sikker på, at Meebox også kan spare sig selv, og Amino, for denne slags tråde, ved at informere bedre om status og fejl.

Tak for feedback.

Nu må du endelig ikke tage det som et angreb på nogen måde, for det er overhovedet ikke ment sådan, men hvad kunne vi f.eks gøre bedre? Jeg kan fortælle at vi på nuværende tidspunkt melder ud hurtigst muligt på sociale medier og på vores status-side: http://meebox.net/status. Vi har selv nogle konkrete forslag i tankerne, men jeg kunne godt tænke mig at høre dine (eller andres) forslag til hvordan vi kunne melde hurtigere og bedre ud?

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 20:31

Jeg er lidt nysgerrig. Hvordan kan det tage et helt døgn at smække en ny server op og genskabe alle kundedata fra backup? 

Patrick - Meebox:
men hvad kunne vi f.eks gøre bedre?

Det skriver han da i sit indlæg :)

Tim J. Nielsen:

(...) Fx. med et link til statusside, direkte fra ens konto, eller endnu bedre, en statusmeddelelse som man får smidt i hovedet så snart man er logget ind. (...) 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Skrevet kl. 21:35

Frands:

Jeg er lidt nysgerrig. Hvordan kan det tage et helt døgn at smække en ny server op og genskabe alle kundedata fra backup? 

Det korte svar: Vi vil gerne være grundige og gøre det ordenligt første gang. Og der er mange kunder og mange gigabytes data der skal flyttes.

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 21:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Patrick - Meebox:

Det korte svar: Vi vil gerne være grundige og gøre det ordenligt første gang. Og der er mange kunder og mange gigabytes data der skal flyttes.

I såfald kunne jeg godt tænke mig at høre det lange svar :) 

Med diverse mere eller mindre upræcise tools er gættet at der ligger ca. 350 kunder på maskinen.. Lad os bare sætte baren højt og sige at de har 500 MB data hver, i gennemsnit. Det giver rundt regnet 175G data. Hvis backupsystemet kan performe bare middelmådigt og levere blot 50 MB/sec så vil det tage ca. 1 time at genskabe 175 GB data. Selv med den dobbelte mængde data og et elendigt backupsystem, så vil datarestore ikke tage mere end et par timer at genskabe filstrukturen. 

Tager det 22 timer at installere et OS og lægge cPanel på?

Jeg er ikke ude med riven, jeg vil bare virkelig gerne forstå hvordan det kan tage et døgn at genskabe en enkelt webserver. 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra København
Tilmeldt 20. Apr 09
Skrevet kl. 22:16

Frands:

Patrick - Meebox:

I såfald kunne jeg godt tænke mig at høre det lange svar :) 

Med diverse mere eller mindre upræcise tools er gættet at der ligger ca. 350 kunder på maskinen.. Lad os bare sætte baren højt og sige at de har 500 MB data hver, i gennemsnit. Det giver rundt regnet 175G data. Hvis backupsystemet kan performe bare middelmådigt og levere blot 50 MB/sec så vil det tage ca. 1 time at genskabe 175 GB data. Selv med den dobbelte mængde data og et elendigt backupsystem, så vil datarestore ikke tage mere end et par timer at genskabe filstrukturen. 

Tager det 22 timer at installere et OS og lægge cPanel på?

Jeg er ikke ude med riven, jeg vil bare virkelig gerne forstå hvordan det kan tage et døgn at genskabe en enkelt webserver. 

Den faktiske mængde GB er ca. dobbelt så høj, som du har skudt det til. Vi kan nok flytte noget der ligner 600-700 MB/sec, men det er underordnet når vi ikke kan udnytte den max kapacitet, fordi softwaren kun tillader at vi kan flytte sites/backups i en kø, altså én af gangen... (Yep, epic facepalm).

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)