Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp, er dette svindel?

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 19. Jan 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Jeg har modtaget en forholdsvis dyr ordre på min webshop og er i tvivl om hvorvidt det er svindel eller ej.

Ordren er blevet afgivet fra en norsk IP-adresse men faktureres og leveres til en dansk adresse.

Telefonnummeret er ikke til at finde på krak, og kundenavnet er udenlandsk, og tilmed rimer fornavn og efternavn hvilket jeg synes var ret mærkeligt.
Betaling er sket med mastercard debit, og betalingen er blevet godkendt til hævning.

Tror i det kan være svindel, og hvad synes i jeg skal gøre? evt. ringe til kunden?

Mvh
Robert 

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 15:11

Robert:
hvad synes i jeg skal gøre? evt. ringe til kunden?

Hvad holder dig tilbage?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:15

ja med ald sansynlighed er det svindel - kort betalingen kan trækkes tilbage - ordren er stor - Reklamerer du i norge - 

Hvis ikke du kan finde måder at sikre dig, så drop den¨

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 13
Skrevet kl. 15:16

Har bare en dårlig fornemmelse pga. den norske IP-adresse og at telefonnummeret ikke findes på krak, kombineret med at det er et stort beløb det drejer sig om.

Fra Sæby
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 260
Fra  Happydays A/S Skrevet kl. 15:16

Betalingskortet kan være stjålet.

Kontakt først MasterCard, dernæst kunden.

Tilmeldt 19. Jan 13
Skrevet kl. 15:18

Tak for dit svar John, det var også det jeg tænkte.

Du synes ikke jeg skal prøve at ringe til kunden?

Tilmeldt 27. Aug 08
Indlæg ialt: 1173
Skrevet kl. 15:20

kort betalingen kan trækkes tilbage

kan man det?

Kontakte Nets, du kan også afvente, til kunden brokker sig, hvis han er "real"

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47160
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:22

ja det kan man - man kan sige man aldrig fik varen eller kortet kan være falsk og tilhøre en anden end bestilleren som står med varen og meget mere

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 13
Skrevet kl. 15:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Okay jeg har ringet til NETS og fået bekræftet at det er svindel og at jeg skal holde mig langt væk fra den ordre.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 8 person

Robert:
Okay jeg har ringet til NETS og fået bekræftet at det er svindel og at jeg skal holde mig langt væk fra den ordre.

Og nu er det jeg bliver en smule indebrændt. Ikke på dig naturligvis, jeg er glad for at du ikke brændte fingrene.

Men når Nets siger til dig at du skal holde fingrene væk, er det fordi de kan se at kortet bliver brugt flittigt. Nu spærer de det, men de kontakter ikke de shops hvor de kan se det har været brugt.

Tværtimod lader de bare shoppen køre ordren igennem (transaktionen er jo godkendt), og på et tidspunkt trækker de pengene tilbage, og sender de forskellige shops en regning, som tak for at Nets / Teller ikke tilbyder en skid sikkerhed til webshops Angry

De burde være forpligtet til at kontakte alle de steder kortet er brugt, så ejerne slipper for at sende varer som Nets / Teller ved de ikke får penge for, eller også burde systemet indrettes sådan, at der kom en advarsel i forbindelse med at pengene trækkes, der gør opmærksom på at kortet er blevet spærret, efter at Nets / Teller først har godkendt transaktionen.

Måden det kører på i dag, er i hvert fald langt fra tilfredsstillende. Bare ærgerligt at der ikke er nogen der beskytter shopejernes interesse, på samme måde som der er nogen der beskytter forbrugerne (Hint hint FDIH / Dansk Erhverv, hvis I læser med herinde)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)