Hvilken ide skulle der så være med at bruge Credit Card hvis de ikke kan få leveret deres "bytte"?
HVIS det er poste restante fanger man vel ikke forbryderen heller. Det er klart at hvis en shop har afsendt en række tablets på et fake kreditkortbestilling, så kan den tage ud til poste restante stedet og hente disse tablets.
Det giver ikke forbryderen men tablets retur. Her i dette fald ved vi jo det er fake kreditkort og så skal man naturligvis ikke sende til det poste restante sted, og så slipper man for at hente tingen der.
Skulle man ha fat i forbryderen - eller en af hans små hjælpere vel ofte, for ham med kortet sidder i Norge, så skulle man jo ha politi til at stå på DHL eller anden poste restante sted i dagevis, og håbe der kom en og hentede OG som ikke bemærkede at politiet var der (tror de som hentet kender biler der normalt holder der osv.) Man får ikke DHL til at tilbageholde folk og den legitimation de viser er fake.
Man kan med andre ord få sine ting retur, men politiet kan jo ikke tage ud hos DHL og hente ting uden at vide de er sendt på et fake kreditkort, det giver jo ikke noget bare at ransage DHL lageret - det er ikke som almindelige tyvekoster - men jo et lager fyldt med generelt lovlige ting og KUN ting som en anmelder ved er sendt på fake kort, kan hentes igen
Derfor tror jeg ikke man fanger forbryderen desværre, højst får sine ting retur, og det er så lettere at lade være at sende når man ved det på forhånd - og kreditkort manden får man heller aldrig desværre.
Tænker jeg fejl her?
Derimod har jeg ofte hørt om ex - et ur - eller en dyr køkkenmaskine. Der kommer en ikke eksisterende adresse + ikke eksisterende tlf nummer og når shoppen bekræfter, kommer der ofte en mail om, at min datter er lige blevet gift og det er en gave til brylluppet - hun er flyttet til manden i Kuala Lumper, kan I sende den direkte til xxxx så skal jeg overføre den ekstra fragt omgående. Folk der handler ure f.eks - er ganske ofte ude for det scam. Kortholder kan så som her let sidde i Norge på skjult IP - det er så bare en anden metode - men stadigt får man ikke svindleren
vh