jeg tror problemet ligger i, at fremgangsmåden netop er en norsk IP adresse hvor kortet bruges fra. Mit gæt - et bibliotek. Den danske adresse det skulle leveres til, vil oftest blive ændret - vi har bestemt at varen hellere skal sendes til malaysia eller hvad ved jeg. Det er en standard fremgangsmåde i snyd med kreditkort. Sælgere af danske ure kender det kun alt for godt.
Der er ikke en adresse i DK at køre ud til hvilket stemmer med at trådstarter ikke kan kontrollere den og ikke bruge telefonnummer til den. Rent fake og ingen dér at arrestere. De der gør dette her er styret fra langtbortistan og ved præcist hvordan de ikke kan spores + har nye kort hver gang en ting ikke lykkes og vare leverance ikke bliver accepteret til langtborte - ellers var det let at stoppe
Jeg fik stjålet designer møbler. Fandt dem i den blå avis 10 dage efter og ringede til politiet
Helt samme sag. Annoncen indrykket fra en IP på et offentligt bibliotek. Det tilknyttede telefon nummer tilhørte lukket taletidskort. Eneste måde at få kontakt var nu via DBA - og den foregik via computer som den slags jo gør i en type DBA chat - og fra forskellige biblioteker. Mødested angives ikke, der forhandles pris, og sagen overgik til forsikringsagent da politiet ikke må forhandle pris.
Han arbejde i en måned - forhandlede - de kunne mødes med den ene ting - de lå i byggerod, men hvis de bare kunne mødes ved Klampenborg station kunne hun tage lampen med. Næ næ der var ikke en lampe med, ÅH glemt, hvor dumt, jeg slå 1000 kr af vi mødes i morgen - alt sammen for at se om vejen var klar. Den endte dog godt for forsikringen.
Med kortsvindel over nets - altid som her - IP fra et andet land, og der er intet sammenhæng til den opgivne danske adresse, det er rent fiktivt, og derfor kan nets og politiet ikke stille noget op, for det kræver politi efterforskning på tværs af landegrænser, og kortet er ikke officielt men hacket - det europæiske spor slutter i blind IP adresse
Man kunne tro Nets og det internationale derimod kunne gøre et eller andet for at spærre de kortnumre der har været brugt, og mig bekendt gør de også det hver gang, men der kommer bare et nyt fake kort oppe hos den norske IP, som måske sidder som stråmand fra en i Nigeria.
Der er ikke nogen at arrestere i DK i alle fald er min påstand
vh