Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting - hvad skal jeg vælge nu om dage?

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 19
Fra  Nytweb Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er jeg ikke jurist, men f.eks må man (og nu citerer jeg min revisor) ikke opbevare regnskabsdata på udenlandske servere, hvordan det forholder sig helt præcist ved jeg ikke. Men det er en god ting at sætte sig ind i før men kaster sig ud i noget. Tror måske det handler om sammensætningen af data man opbevarer?

Det er ikke noget jeg rådgiver i, eller på anden måde gør mig i. Jeg gør opmærksom på at man skal sætte sig ind i tingene og jeg vil til en hver tid henvise til en jurist eller advokat med erfarring i samme. Men vil man være helt sikker, kan man jo bare vælge en hosting placeret fysisk på dansk jord. Dem er der heldigvis rigtigt mange af ;)

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=828 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Hej Johny

Nu om dage, tror jeg rigtigt mange er ved at skifte til de store Cloud-udbydere, der nok er ved at give de små baghjul.

Vi er selv ved at flytte til Windows Azure, der er nogle måneder siden vi besluttede at det var den vej vi ville, og allerede i den periode er der sket væsentligt prisfald og der er lavet et løfte om matche Amazon på pris.

Derudover tilbyder de en masse smarte services, såsom køer, distribuerede databaser, etc. ting som enhver programmør, altid ønsker sig at sit drift miljø, men der sjældent er økonomi og overskud til at få med.

Skulle jeg lave et ambitiøst projekt i dag, ville jeg klart basere det på de forskellige cloud-teknologier. Det vil gøre projektet både bedre og billigere.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 08:48

NYTWEB:
Nu er jeg ikke jurist, men f.eks må man (og nu citerer jeg min revisor) ikke opbevare regnskabsdata på udenlandske servere, hvordan det forholder sig helt præcist ved jeg ikke. Men det er en god ting at sætte sig ind i før men kaster sig ud i noget. Tror måske det handler om sammensætningen af data man opbevarer?

Det tror jeg næppe der er hold i - jeg har aldrig hørt om det krav. Jeg bruger selv en amerikansk webtjeneste - waveapp -  til administrere mit regnskab og mine fakturaer i min freelance virksomhed - og min egen revisor synes det er dejlig nemt at arbejde med. Det har jo så egentlig heller ikke noget med persondataloven at gøre.

NYTWEB:
Det er ikke noget jeg rådgiver i, eller på anden måde gør mig i. Jeg gør opmærksom på at man skal sætte sig ind i tingene og jeg vil til en hver tid henvise til en jurist eller advokat med erfarring i samme. Men vil man være helt sikker, kan man jo bare vælge en hosting placeret fysisk på dansk jord. Dem er der heldigvis rigtigt mange af ;)

Men alligevel rådgav du om 'tydeligheden' i persondataloven om geografisk placering af persondata?

På min arbejdsplads driver vi en webtjeneste i skyen med databaselaget lokaliseret i det nordøstlige USA. Her gemmer vi "følsomme" oplysninger om vores kunder, herunder CVR numre, adresser, navne, emails og slutteligt et identifikationsnummer til abonnementsbetaling. Dette efter rådgivning med datatilsynet, eftersom vi var i tvivl om vi skulle leve op til nogle krav om kryptering. På intet tidspunkt har geografisk placering været nævnt som et problem.

Beslutningen om at drive vores online forretning i skyen uden for Danmarks grænser er et spørgsmål om økonomi.

NYTWEB:
https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=828

Måske lidt søgt bare at henvise til lovteksten...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 09:15

Det er meget vigtigt at du får defineret dine behov, feks om krav om oppe tid, backup, VPS eller server før du henvender dig til en interresant udbyder 

Fra Skærbæk
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Nytweb Skrevet kl. 09:17

Hej Danstorm

Er der noget personligt i det her for dig? Syntes du er noget ude riven med her... anyways

Hvordan du opbevare dit regnskab skal jeg ikke blande mig i, men jeg har spurgt en vendinde som er jurist, om netop persondataloven, den er meget utydelig og kan tolkes var hendes svar. Det er Bogføringsloven derimod ikke. Se paragraf 12.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=27298

Af de mere kendte sager herom er sagen mod Microsoft som flere år i træk har fået påtaler for ikke at opbevare sine regnskabsdata i Danmark som loven foreskriver. Version2 har skrevet lidt herom: http://www.version2.dk/artikel/microsoft-erkender-brud-paa-dansk-lovgivning-5774

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 09:33

NYTWEB:
Er der noget personligt i det her for dig? Syntes du er noget ude riven med her... anyways

Absolut ikke - det er vel tilladt at stille spørgsmålstegn ved det folk skriver?

NYTWEB:

Hvordan du opbevare dit regnskab skal jeg ikke blande mig i, men jeg har spurgt en vendinde som er jurist, om netop persondataloven, den er meget utydelig og kan tolkes var hendes svar. Det er Bogføringsloven derimod ikke. Se paragraf 12.

https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=27298

Så lad os blive enige om at persondataloven ikke kræver at oplysningerne skal forblive på dansk jord. Med henblik på mit regnskab overholder jeg også bogføringslovens §12 jf. stk. 2 i samme paragraf og stk. 3 i forhold til tjenestens dokumentation - så det ser jeg ikke nogen problemer i.

NYTWEB:
Af de mere kendte sager herom er sagen mod Microsoft som flere år i træk har fået påtaler for ikke at opbevare sine regnskabsdata i Danmark som loven foreskriver. Version2 har skrevet lidt herom: http://www.version2.dk/artikel/microsoft-erkender-brud-paa-dansk-lovgivning-5774

Da jeg ikke kender til Microsofts måde at bogføre på - ej heller deres opbevaring af selvsamme - må jeg sige at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal bruge artiklen til. Hvis det er til sammenligning, synes jeg man skal tænke lidt over den størrelse virksomhed som Microsoft er.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Fra Skærbæk
Tilmeldt 3. May 08
Fra  Nytweb Skrevet kl. 10:10

Hej Danstorm

danstorm:
det er vel tilladt at stille spørgsmålstegn ved det folk skriver?

Selvfølgeligt må man stille spørgsmål.

danstorm:
Så lad os blive enige om at persondataloven ikke kræver at oplysningerne skal forblive på dansk jord.

Jeg kan ikke stille mig enig med dig i det med persondataloven. Svaret fra juristen var netop samme. At hun heller ikke entydigt kunne svare på spørgsmålet. Så jeg vil holde fast i, at det er noget man skal sikre sig hvis der er tale om større projekter hvor det kan blive relevant. At lovgivningen på det område ikke modsvare den teknologi der er til rådighed og det marked vi lever i. Det er en personlig smagssag, lidt som med krone vs euro.

danstorm:
Da jeg ikke kender til Microsofts måde at bogføre på - ej heller deres opbevaring af selvsamme - må jeg sige at jeg ikke rigtig ved hvad jeg skal bruge artiklen til. Hvis det er til sammenligning, synes jeg man skal tænke lidt over den størrelse virksomhed som Microsoft er.

Jeg henviser til artiklen om Microsoft, netop for at vise at jeg ikke bare opfinder min påstand ;)

Men denne tråd handlede om hosting. Jeg kom blot med mit forslag til tanker og overvejelser man kan gøre sig. Jo større projektet er jo mere relevant bliver det jeg har skrevet. Det er klart at der er skudt langt over mål hvis der er tale om en lille hjemmeside med få brugere. Min formulering om at Persondataloven taler ret tydeligt, trækker jeg, det gør den ikke. Men jeg holder fast ved, at man bør undersøge lovgivningen i henhold til det projekt der er tale om.

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 10:13

NYTWEB:

Hejsa

Nu er hosting en stor del af vores forretning, men skal forsøge at svare så upartisk som muligt ;)

Når vi snakker hosting idag, især for de mere trafik tunge sider, med stor mængde indhold, som feks webshops. Er det vigtigt med et hosting setup som lever op til følgende krav: (I min personlige optik)

Redundans: Hvad sker der når deres primære servere går ned, er der andre der tager over?

Backup: Sikkerhed, sikkerhed, sikkerhed. Alt for mange "siger" de laver backup, men vær sikker på de laver den ordenligt. Eventuelt kør en genskabelses test.

Recovery: Hvor hurtigt kan de gendanne din side, lad os sige deres servere andgribes af hackere, det går ud over dine data, hvor hurtigt kan de have det fikset, og hvor ligger de ansvaret? Igen... Eventuelt kør en genskabelses test.

Skalérbar: Din server kører fint nu, men hvad med den dag du pludseligt får flere tusinde samtidige kunder, måske grundet god markedsføring? De gode hostinger har et setup som automatisk skalerer op i takt med trafiken.

Support: Kan du ringe til dem og snakke med en fysisk person?

Placering: Persondataloven er ret tydelig når det kommer til opbevaring er personlig data (Kun på dansk jord), cvr, cpr med videre.

Service: Hosting er ikke kun hosting, de rigtigt fagfolk har fingrene ned i skidtet dagligt og kan hjælpe jer! Måske kender de selv Joomla rigtigt godt, eller Magento eller et af de mange andre systemer derude. Vi gør en stor ære i at vejlede og hjælpe vores kunder til bedere opsatte hjemmesider, igen aflaster det jo også vores servere, så det er en win-win. Der var jeg ikke helt upartisk, sorry!

Pris og kvalitet: Det er dyrt at være fattig!

Håber dette på den ene eller den anden måde kan hjælpe jer en smule.

Kenneth

Hej Kenneth

Tak for det meget uddybende svar. Kan du/din virksomhed selv stå inde for alle de ting du nævner, og har du nogle priser?

Mvh. Johnny

Fra København
Tilmeldt 24. Dec 15
Indlæg ialt: 90
Fra  Mindcology Skrevet kl. 10:18

Lundsby:

Hej Johny

Nu om dage, tror jeg rigtigt mange er ved at skifte til de store Cloud-udbydere, der nok er ved at give de små baghjul.

Vi er selv ved at flytte til Windows Azure, der er nogle måneder siden vi besluttede at det var den vej vi ville, og allerede i den periode er der sket væsentligt prisfald og der er lavet et løfte om matche Amazon på pris.

Derudover tilbyder de en masse smarte services, såsom køer, distribuerede databaser, etc. ting som enhver programmør, altid ønsker sig at sit drift miljø, men der sjældent er økonomi og overskud til at få med.

Skulle jeg lave et ambitiøst projekt i dag, ville jeg klart basere det på de forskellige cloud-teknologier. Det vil gøre projektet både bedre og billigere

Hej Lundsby

Tak for dit besyv.

Cloud løsninger er stadig for mig ret tabu belagt, sikkert ikke med god grund, da jeg jo god ved hvilken vej vinden blæser. Men af samme grund har jeg ikke sat mig ind i, hvad det rent faktisk kan. Umiddelbart tænker jeg, at produktet virker bedst til folk med en del teknisk knowhow. Kan du af -eller bekræfte det?

Mvh. Johnny

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:10
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

J. Nordentoft:

Hej Lundsby

Tak for dit besyv.

Cloud løsninger er stadig for mig ret tabu belagt, sikkert ikke med god grund, da jeg jo god ved hvilken vej vinden blæser. Men af samme grund har jeg ikke sat mig ind i, hvad det rent faktisk kan. Umiddelbart tænker jeg, at produktet virker bedst til folk med en del teknisk knowhow. Kan du af -eller bekræfte det?

Mvh. Johnny

Det kommer meget an på hvordan man definere 'cloud' - der findes cloud services som Azure, EC2, Rackspace OpenStack Cloud etc

Men f.eks, Rackspace har også noget der hedder 'Cloud Sites', de stiller hele platformen til rådighed, og alt du skal gøre er at uploade din site, connecte den til databaser, og det burde virke - lidt ligesom shared hosting fungere, bare at du har langt større mulighed for at skalere din infrastruktur.

Venlig Hilsen
Lucas Rolff
Hosting4Real 

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)