Jeg synes at der er nogle ret vigtige parametre som der ikke er blevet efter spurgt der afgør valget af host, og om det skal være webhotel, VPS eller dedikeret server. Eksempelvis vil jeg gerne vide: Er det en PHP eller .NET platform ? Er det MYSQ, MSSQL eller en 3 SQL Platform der anvendes ? Hvor stor er databasen ? Hvor mange brugere er der idag ? (Evt hvor meget trafik der trækkes) Hvad er det estimeret bud for voksende antal brugere ? Hvor hurtig skal du kunne komme i luften igen ved nedbrud ? Hvor hyppigt vil du kunne genskabe data ? (Time, Dag, Uge Nivau ?) Hvor i verden kommer de fleste af dine brugere fra ? Jeg tror at når ovenstående er på plads, at det så er muligt og guide dig i den rigtige retning :) |
J. Nordentoft:Umiddelbart tænker jeg, at produktet virker bedst til folk med en del teknisk knowhow. Kan du af -eller bekræfte det?
Det er egentligt et rigtigt godt spørgsmål, heller ikke lige til at besvarer. På den ene side, så tilbyder Cloud en masse muligheder, så det kan være utroligt svært at overskue. På den anden side, så sigter stort set alle mulighederne efter at løse tingene nemmere og billigere end tidligere.
I dag har jeg svært ved at få øje på ulempen ved at vælge en Cloud-løsning, fremfor de almindelige hostere. Fordi dækker fuldstændigt hvad de almindelige hostere tilbyder, til en attraktiv pris (som indtil videre har automatisk nedjusteret sig selv). Den dag man så ens løsning så løber ind i et problem som f.eks. kræver en kø eller en lineært skalerende database, så er de lige ved hånden.