Nu er jeg ikke jurist, men f.eks må man (og nu citerer jeg min revisor) ikke opbevare regnskabsdata på udenlandske servere, hvordan det forholder sig helt præcist ved jeg ikke. Men det er en god ting at sætte sig ind i før men kaster sig ud i noget. Tror måske det handler om sammensætningen af data man opbevarer? |
Hej Johny
Nu om dage, tror jeg rigtigt mange er ved at skifte til de store Cloud-udbydere, der nok er ved at give de små baghjul.
Vi er selv ved at flytte til Windows Azure, der er nogle måneder siden vi besluttede at det var den vej vi ville, og allerede i den periode er der sket væsentligt prisfald og der er lavet et løfte om matche Amazon på pris.
Derudover tilbyder de en masse smarte services, såsom køer, distribuerede databaser, etc. ting som enhver programmør, altid ønsker sig at sit drift miljø, men der sjældent er økonomi og overskud til at få med.
Skulle jeg lave et ambitiøst projekt i dag, ville jeg klart basere det på de forskellige cloud-teknologier. Det vil gøre projektet både bedre og billigere.