Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at komme igang?!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 21. May 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Det er efterhånden meget længe siden jeg sidst var på Amino, så jeg har lavet en ny bruger. 

Jeg er droppet ud af HHX og vil gerne i gang med noget og da jeg ikke føler jeg har den store lyst til at blive slidt op ved kassen i Netto, vil jeg gerne starte mit eget. Pt. kører jeg min hjemmeside her: www.lassefreestyle.dk

Dog vil jeg gerne lave noget ud over dette. Jeg interesserer mig for en masse forskellige ting, såsom f.eks. Tv/Film, Champagne og vine, Restaurations- og nattelivs branchen, Sneakers og Fashion, Rejse. 

Men jeg synes det er svært, at tage skridtet og komme i gang med f.eks. en webshop eller lign. Jeg har pengene der skal ting, men jeg vil heller ikke starte ud med at skyde mange penge i noget, men hellere starte fra scratch.

Så jeg vil gerne høre om I har nogle råd til hvordan og hvad jeg kan komme igang med?

Håber I vil tage jer 2. min og svare :-)

Hilsen Lasse 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23

tag et arbejde - kassen ved netto eller hvad du kan finde - skrab penge sammen - gem det du kan til at kunne finansiere dig selv som selvstændig.

Gå så all in-  aftener og week-ender i den tid du kan finde, og få først og fremmest besluttet dig for hvilke af dine interesser der kan give en indtjening. Det er IKKE let at leve af en webshop, men de der lykkes, klarer det naturligvis og en del vokser jo, bare se til wupti - white-away osv

Du bruger så den fritid du kan, på at sætte nogle websider op, køb et domæne du kan øve dig på - og når du en dag, både har bestemt dig for hvilke af dine ting der kan give indtjening - måske flere samtidigt, man kan sagens ha mere end en shop på samme virksomhed - OG du har leget med at sætte hjemmesider op OG du har lavet en forretningsplan - hvad vil du - hvornår vil du - for hvilke penge - OG et budget hvor du så godt du kan, gætter på udgifterne og så ser hvad du mindst skal have ind i indtægter, for at ha et overskud du kan leve af - eller måske bare for at gå i rundt 0 i begyndelsen, så tager du med i banken, taler med dem om at få en erhvervskonto

Det kan tage ½ eller et helt år, alt afhængigt af hvad du skal bruge af penge for at klare dig indtil shoppene giver overskud nok og hvor meget du kan lægge til side - så står du langt mere afklaret, og kan springe igang

vh John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. May 13
Skrevet kl. 12:33

Tak for svaret! 

Jeg tror, at jeg glemte at nævne, at jeg kun er seksten år og bor så hjemme, så jeg har egentlig ikke nogle udgifter, udover det jeg bruger på almindeligt forbrug.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 12:36

Lasse Kalkar:
Jeg har pengene der skal ting, men jeg vil heller ikke starte ud med at skyde mange penge i noget, men hellere starte fra scratch.

Hvad? Starte fra scratch kostere penge, men du vil ikke skyde mange penge i noget ... synes ikke helt det giver mening.

Lav en forretningsplan ... begynd at regne lidt på hvor meget du skal sælge for før end en webshop løber rundt og giver dig selv en fornuftig løn. Så tror jeg ikke længere du har lyst til at ligge arbejdet i det ... med mindre du kan køre det ved siden af normalt arbejde.

Lasse Kalkar:
Så jeg vil gerne høre om I har nogle råd til hvordan og hvad jeg kan komme igang med?

Lasse Kalkar:
Dog vil jeg gerne lave noget ud over dette. Jeg interesserer mig for en masse forskellige ting, såsom f.eks. Tv/Film, Champagne og vine, Restaurations- og nattelivs branchen, Sneakers og Fashion, Rejse. 

Du skal finde ud af hvad du vil og gøre det 100% ... men Tv/Film kunne være sjovt ... men hvor er pengene i det?

Jeg synes du skal sætte dig ned og gøre det klart hvad du kan bidrage med til de forskellige områder som ikke allerede findes?

Jeg tvivler på der er nogen der giver dig et 100 millioner guldæg ... så havde de nok selv taget ideen.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 12:52
Fra Karlskrona
Tilmeldt 14. Nov 11
Indlæg ialt: 175
Skrevet kl. 12:53

Lasse Kalkar:
Jeg er droppet ud af HHX og vil gerne i gang med noget og da jeg ikke føler jeg har den store lyst til at blive slidt op ved kassen i Netto

Jeg tænker lidt, at du måske bør gå tilbage til den HHX og færdiggøre den, hvis du ikke ved hvad du vil? Man tager vel netop en uddannelse for ikke at blive slidt op ved kassen i Netto og den uddannelse vil både give dig kontakter, venner og gratis hjælp i form af lærere. 

Hvis du virkelig ikke kan se ideen bag en HHX uddannelse og det bare ikke er dig, så forstår jeg måske godt dine bevæggrunde. Man skal ikke tage en uddannelse, bare for at tage en uddannelse. Ellers så ville jeg måske nok overveje at færdiggøre den indtil du rent faktisk ved hvad du vil starte op og hvilken niche du helst vil beskæftige dig med. Når din gameplan er klar, så kan du droppe ud ;-)

/Piilgard

Fra København
Tilmeldt 21. May 13
Skrevet kl. 13:32

syska:
Hvad? Starte fra scratch kostere penge, men du vil ikke skyde mange penge i noget ... synes ikke helt det giver mening.

Hvad jeg mener, er at jeg har pengene, men jeg vil ikke gå ud og smide 25.000 i en webshop, men i stedet starte fra bunden, med en billigere løsning også hen ad vejen udvikle det.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:36

Lasse Kalkar:
Hvad jeg mener, er at jeg har pengene, men jeg vil ikke gå ud og smide 25.000 i en webshop, men i stedet starte fra bunden, med en billigere løsning også hen ad vejen udvikle det.

Hvis du ikke selv kan lave det hele, så kommer du ikke langt for sølle 25k ... du skal jo have et eller andet som gør dig bedre end de andre sites, så bare at tage en dandomain shop eller anden std shop løsning synes jeg ikke er en god ide.

Med mindre du skal ud og sælge noget som ingen andre gør allerede.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu kender jeg selvfølgelig ikke din grund for at droppe ud (jo, kedeligt kan det virkelig være) - men jeg er lige færdig med min HHX. Jeg har egen virksomhed selv og er ved at starte noget andet op ved siden af, som har mulighed for at være rigtig stort.

Det jeg læste ovenover er rigtig gode råd. Og nogle rigtig gode spørgsmål at stille sig selv:

- Ved jeg nok om bogholderi, strategi m.v.? Undervurder aldrig viden.

- Hvad kan jeg bidrage med andet end interesse, måske en lille mængde penge og godt humør?

- Har jeg penge nok til hvad det koster? Det koster temmeligt meget at starte op - selv med virtuelle produkter.

- Har jeg overskuddet til at arbejde med ting, som potentielt er skidehamrende kedeligt, men er vigtigt?

Nu lyder jeg sikkert sur (det er jeg i virkeligheden ikke - hvis du virkelig vil det her, så får du en stående applaus herfra), men der er utroligt(!) mange unge, som gerne vil være iværksættere fordi de ikke kan tage sig sammen og fordi det lige lyder smart, fordi man gerne vil være rig eller fordi de ikke orker at stå i Netto.

Med al respekt skal du også overveje, om du har lyst til at putte dobbelt eller tredobbelt så meget tid i det som havde du stået i Netto - og til måske færre penge. Iværksætteri er brandhamrende sjovt, men det er ikke let. 

Først og fremmest også:

- Beslut dig for hvad du vil arbejde med - og hvorfor. Og hvorfor kunderne skal vælge dig. Hav gerne et USP.

- Lav en forretningsplan med budgetter og alt det kedelige.

Beslut så om det er noget du orker! :-) God vind herfra!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:43

Lasse Kalkar:
Jeg tror, at jeg glemte at nævne, at jeg kun er seksten år og bor så hjemme, så jeg har egentlig ikke nogle udgifter, udover det jeg bruger på almindeligt forbrug.

det gør du ikke resten af livet og det koster mere end du tror i investeringer at sætte rigtige forretninger i gang - så spar op det du kan i alle fald medens du forbereder - udnyt dine lave omkostninger

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)