Holla der. Håber ikke min overskrift er alt for misvisende. Men jeg savner en god guide til hvad man skal gøre her i 2013, hvis man gerne vil ha´ en baggrund til at blive vist ens på alle browsere, og i alle opløsninger. Synes det er lidt svært at blive 100% enig med folk på internettet, da der er mange forskellige måder at gøre dette på. Synes også det er svært helt at vide, hvilken opløsning man skal lave sit billede i, hvis man gerne vil helgardere sig. Her tænker jeg eksempelvis på retina og full hd. Skal man optimere billedet til 1400x? 1600x? eller mere endnu? Jeg vil gerne ha´ at det billede jeg ligger op, er i god kvalitet, og går lige til kanten hver gang. Overalt! http://css-tricks.com/perfect-full-page-background-image/ Jeg har prøvet det der står på ovenstående link. Uden held. Er der nogle der ved hvad der er det bedste at gøre i denne situation? Mvh. Michael Bay Sørensen |
Hvilken af metoderne???
Hvor stort billedet kan være er et tradeoff i forhold til hvor meget det fylder i forhold til den størelse du kan opnå, og hvilket filformat der giver den mindste fil.
Udgangspunktet må være retina som er 2880×1800px
Men så stort billed vil fylde meget uanset filformat, så må du gå på kompromi med kvaliteten, eller lave fiks faks der gør filen mindre raster feks.
Eller bruge SVG, hvis baggrunden vel at mærke egner sig til det, hvis det er et foto duer det ike. SVG er vectorgrafik og kan scaleres uden tab af kvalitet, og har en ok størrelse.
Jeg er ved at lave afsluttende projekt og der laver jeg et site der ikke scroller og tilpasser alt i forhold til skærmens størrelse. Projekt
Men derudover er cover atributten vejen frem.
Teddy