Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Responsive "fuld brede" baggrunde

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Indlæg ialt: 500
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forstået at det er dette Michael forsøger at opnå: Eksempel

Teddy

Fra Roskilde
Tilmeldt 31. Jan 06
Indlæg ialt: 177
Skrevet kl. 12:15

Det ser ud til at der allerede bliver taget hånd omkring positionerings problematikken :) I forhold til billedopløsning så vil jeg anbefale dig at have billedet liggende i flere opløsninger og så loade en passende størrelse med media queries.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 12:38

Teddy Carlsen:

Det forstår jeg ikke, med en fixed baggrund og cover er baggrunden fyldt ud og er på samme sted, og det resterende indhold scroller henover??

Hvis du har flere div efter hinanden, med hver sin baggrund som man kan scrolle til, er det ikke nødvendigt at bruge fixed, det er kun nødvendigt hvis der er scrollbar på den pågældene div??

Har du ikke et eksempel??

Det er en del af designet, som skal ses for at forstås. Jeg kan dog desværre ikke vise dig et eksempel endnu, men det kan være du falder over siden en dag, når den smides online.

Teddy Carlsen:
Nu har han jo et meget specifikt problem, og er faret vild i forskellige løsninger, så endnu en som ikke hjælper ham er ikke så smart tværtimod.

Igen, der er flere måder at opnå hvad han efterlyser. At min løsning ikke ramte plet, er så bare ærgeligt.

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 12:49

Det kan hjælpe noget, men man kan stadig komme til at hente et 1920 pixel bredt billede til en telefon hvis den køre fuld HD.

Så der er stadig brug for at billedet fylder så lidt som muligt, hvis det er på en retina skærm vil et stort billed også blive loadet med forsinkelse hvis det fylder meget.

Hvis en side loader på under 2 sek. opfattes den som værende langsom.

Teddy 

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Indlæg ialt: 235
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 17:07

Teddy Carlsen:

Jeg har forstået at det er dette Michael forsøger at opnå: Eksempel

Teddy

Jeg tror faktisk den er LIGE der!

Nu har jeg haft en travl dag her efter pinsen, så jeg har ikke fået tid til at teste noget af det i har skrevet. Men jeg har hurtig lagt billederne op i forskellige opløsninger. Tager hjem fra kontoret her om en halv time, også kigger jeg på det i aften.

http://www.mbstech.dk/test/

Mvh. Michael

Få en gratis analyse fra SurfSmart

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 17:09

Teddy Carlsen:
Hvis en side loader på under 2 sek. opfattes den som værende langsom.

Vi er enige om at 2 sekunder er langsom for en hjemmeside. Den skal helst være i ms, men jeg læser det som om du mener alt under 2 sekunder er langsomt. Du mener vel over her, gør du ikke?

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 17:31

Ja, jeg mener selvfølgelig over Embarrassed

De billeder du har lagt op er så rektangulære, og det er godt, da de så ikke bliver så forvrængede. Men størelsen er et problem.

Teddy 

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 18:10

Teddy Carlsen:

De billeder du har lagt op er så rektangulære, og det er godt, da de så ikke bliver så forvrængede. Men størelsen er et problem.

Hmm. Lige nu er de jo bare skaleret op. Sådan så man har det samme i alle sider, hvis du forstår. At størrelsen på billedet, er lidt anderledes er vel ikke et stort problem?

Jeg mener. Det gør jo ikke noget at på f.eks. Retina enheder, så læser den det store billeder, som ser ud som den gør (skaleret op, og helt til kanten)
Så på f.eks. enheder med en opløsning på 1024x768 læser billedet som er på 1024x768. Eller det kan være det er en dum idé?

Mvh. Michael 

Fra Vinderupvej 1
Tilmeldt 2. May 12
Fra  Powercube.dk SurfSmart ApS Skrevet kl. 18:13

Ahh... Teddy, Det kan være du mener filstørrelsen? :) Men det er ikke det "store problem"

Jeg prøver at optimere størrelsen på billederne bagefter. Der er nogle fantastiske værktøjer på internettet, der kan reducere filstørrelsen på billeder med op til 70%, næsten uden at miste kvalitet. (... og uden at røre ved opløsningen)

http://compresspng.com/ 

Fra Århus
Tilmeldt 17. Oct 10
Skrevet kl. 18:32

Ja det er fil størelsen jeg mener.

PNG er ikke det der giver det bedste resultat i forhold til størrelse og kvalitet.

Jeg har lavet mit eksempel om, med det billed der er 2560*1600px og fuld kompression i JPG og det giver en filstørrelse på 235 kb. alt efter hvor megt grafik der ellers er på siden så er det ok.

Men på en retina skærm vil det blive strukket, men det kan formegentligt ikke ses.

Teddy 

Side 2 ud af 3 (27 indlæg)