Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det virkelig passe!!!!

Side 1 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

I disse online tider besøger man ikke så tit sin bank fysisk.
Men nu har jeg 2 gange oplevet at komme ind i en Nordea filial og få hjælp til at trække et nr.?

Der står simpelthen en medarbejder som ikke laver andet end at sige velkommen og trække et nr. til en så man kan stille sig i kø og stå og vente sammen med alle de andre.

Man får dælme følelsen af de har tabt sutten og ledelsen bestemt intet ved om kundeservice og kundeoplevelse Geeked

Det er jo slet ikke det som kunderne oplever som god service (som de jo sikkert tror de giver).
Tværtimod. Man kan se folks reaktioner. De tror det er en joke.

Jeg troede også det var en joke første gang jeg besøgte banken men jo jo. Den er god nok.

De bruger en kassemedarbejder udelukkende til at trække et nr. til dig og lader køen vokse istedet.

Har aldrig oplevet en ventetid under 8 min i den bank. 2 kasser åbne og 3 lukket, men en medarbejder som kan tage imod kunden og give dig et nr.
Man får en mærkelig følelse når medarbejderen trykker nr. ud for en på maskinen og giver det til en.

Er der andre der har lagt mærke til den nye kundeservice i Nordea bank? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:07
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Ja kasse ventetider er generelt alt for lange, men ofte kan det betale sig at sætte sig lidt ind i tingene inden man kalder andre for fjolser. Husk når man peger mod andre med en finger, så peger tre fingre mod en selv - test bare.

Der er lavet seriøse checks og undersøgelser der viser, at servicemedabejderen nedbringer kassetiden mere end ved at sidde ved en kasse!

Forholdet er, at rigtigt mange der kommer i en kø, skal foretage sig noget i en kasse, som de kunne klare i en automat. Alf fra at hæve almindelige penge til valuta - og i mange banker har en sådan servicemedarbejder også tilgang til computer og kan demonstrere netbank systemet og - fører nye (eller ofte ældre personer) igennem brug af automaterne. Rigtigt mange tør eller kan ikke det.

Hele formålet er, at få lært folk IKKE at skulle gå til kassen med ting de kunne ha klaret selv - mange ældre som nu oplever færre kontant afdelinger og skal flytte sig till de færre der har kasse betjening, får derved dels forklaring om netbanks muligheder, ofte demo, tilbud om direkte hjælp til at bruge netbank inde i banken og - flyttes til kontant kassen hvor der kan hæves og hentes ex Euro i langt de fleste kasser. I denne tid, er en ikke uvæsentlig del af bankers kassekø faktisk netop Euro afhentning. Service medarbejderen vil i øvrigt typisk være en elev og i alle fald slet ikke en med ret til at sidde i kassen

Jeg synes bankerne skulle tilbyde direkte aftenkurser i banken i brug af netbanken - ofte til ældre.

OM det så giver det ønskede resultat - nedbringer kasse tiden generelt mere end ved at ha samme person bag kassen tør jeg ikke garantere, men jeg tør garantere at, det peger undersøgelserne på

Ofte kan det betale sig at prøve noget nyt Ronnie

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Kolding
Tilmeldt 21. Mar 13
Indlæg ialt: 205
Skrevet kl. 11:12

Jeg har selv Nordea, og min mening er meget blandet.

Jeg er selv typen som også bliver irriteret over når folk er for hjælpsomme i fysiske butikker, da jeg sagtens kan klare tingene selv, uden en sælger følger mig nærmere end en blodile. 

Men man føler sig alligevel speciel på en eller anden måde, og som John også nævner, så laver det også meget andet end at sige hej, og trække numre :)

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:17
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Ja kasse ventetider er generelt alt for lange, men ofte kan det betale sig at sætte sig lidt ind i tingene inden man kalder andre for fjolser. Husk når man peger mod andre med en finger, så peger fire fingre mod en selv - test bare.

Der er lavet seriøse checks og undersøgelser der viser, at servicemedabejderen nedbringer kassetiden mere end ved at sidde ved en kasse!

Forholdet er, at rigtigt mange der kommer i en kø, skal foretage sig noget i en kasse, som de kunne klare i en automat. Alf fra at hæve almindelige penge til valuta - og i mange banker har en sådan servicemedarbejder også tilgang til computer og kan demonstrere netbank systemet og - fører nye (eller ofte ældre personer) igennem brug af automaterne. Rigtigt mange tør eller kan ikke det.

Hele formålet er, at få lært folk IKKE at skulle gå til kassen med ting de kunne ha klaret selv - mange ældre som nu oplever færre kontant afdelinger og skal flytte sig till de færre der har kasse betjening, får derved dels forklaring om netbanks muligheder, ofte demo, tilbud om direkte hjælp til at bruge netbank inde i banken og - flyttes til kontant kassen hvor der kan hæves og hentes ex Euro i langt de fleste kasser. I denne tid, er en ikke uvæsentlig del af bankers kassekø faktisk netop Euro afhentning

Jeg synes bankerne skulle tilbyde direkte aftenkurser i banken i brug af netbanken - ofte til ældre.

OM det så giver det ønskede resultat - nedbringer kasse tiden generelt mere end ved at ha samme person bag kassen tør jeg ikke garantere, men jeg tør garantere at, det peger undersøgelserne på

Ofte kan det betale sig at prøve noget nyt Ronnie

Hej John
Kalder ikke nogen fjolser her. Fortæller min oplevelse og oplever det ikke som kundeservice, nærmere det modsatte.
Alle de gange jeg har spenderet tid i banken har medarbejdere bare stået og ventet på den næste kunde kom ind i banken imens der var kø.
Nu er jeg meget innovativ i min tankegang og når man oplever det går den anden vej så er det jo naturligvis noget man som iværksætter lægger mærke til. 

Det kan godt være du står og kigger på dit tøj imens vaskemaskinen kører men jeg hører ikke til den gruppe.
Det er overhovedet ikke effektivt.

Mht. til undervisning i brug af netbank for de ældre så er det overhovedet ikke formålet med denne kassemedarbejder funktion.
Der er ikke tid eller plads til gennemgang af netbank.
Der henvises til support og her vil man kunne få hjælp.

Jeg er enig i at man burde lave noget "skole" i netbank for de ældre i bankerne så de ikke bare lades i stikken.

Synes du gør lidt grin med folk ved at tro de ikke ved hvad d kan og ikke kan ved kassen.
Når folk tager i banken er det fordi det er nødvendigt og de fleste skal enten sætte penge ind eller andet. (Hæve penge sker i automaten).

Det er rigtigt der er en ældre generation, men det har intet med det her at gøre.
Bland ikke æbler og pærrer. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kevon Skat Pedersen:
Jeg er selv typen som også bliver irriteret over når folk er for hjælpsomme i fysiske butikker, da jeg sagtens kan klare tingene selv, uden en sælger følger mig nærmere end en blodile. 

Jeg har det 100% på samme måde både i Danmark og i udlandet - vil kigge selv uden en på ryggen - finder det smask irriterende at have en der vil sælge mig alt jeg løfter

- men har lige checket og det er helt klart at Nordeas undersøgelser viser at service medarbejderen rent faktisk nedbringer kasse tiden ved at guide folk til netbank og automater - men at det er en prøve, og den evalueres løbende. Prøv at sige til servicemedarbejderen du kommer for at hæve Euro - så skal du se hvor hurtigt du er ude af køen og ovre ved automaten

vh

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:24

Kevon Skat Pedersen:
Men man føler sig alligevel speciel på en eller anden måde, og som John også nævner, så laver det også meget andet end at sige hej, og trække numre :)

Enig. Jeg føler mig også speciel og det er dejligt når nogen tager imod en og kan hjælpe.

Jeg følte mig også speciel ved at en medarbejder bød mig velkommen og spurgte hvad han kunne hjælpe mig med.
Herefter trak han et nr. til mig også kunne jeg få lov at stille mig i køen til kassen.

Dette system var automatiseret i min tidligere bank. Her valgte man hvad man skulle og et nr. kom ud til den kasse hvor ekspertisen var til netop det man skulle.
Hvorfor have en medarbejder til at stå og kigge og intet lave imellem kunderne og hvorfor skabe større og større kø. Jeg mener det er spild af ressourcer. 

Forstår ikke strategi.  

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:27
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Cookie:
- men har lige checket og det er helt klart at Nordeas undersøgelser viser at service medarbejderen rent faktisk nedbringer kasse tiden ved at guide folk til netbank og automater - men at det er en prøve, og den evalueres løbende. Prøv at sige til servicemedarbejderen du kommer for at hæve Euro - så skal du se hvor hurtigt du er ude af køen og ovre ved automaten

Man rammer bredt og rammer ikke den største målgruppe. Den største målgruppe oplever bare endnu mere ventetid når de endelig har brug for at komme fysisk i banken.

Jeg er sikker på det her bliver taget af når de finder ud af det ikke virker. og dog. Det er jo en bank.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ronni Larsen:

Man rammer bredt og rammer ikke den største målgruppe. Den største målgruppe oplever bare endnu mere ventetid når de endelig har brug for at komme fysisk i banken.

Jeg er sikker på det her bliver taget af når de finder ud af det ikke virker. og dog. Det er jo en bank.

Det er rigtigt ærgerligt der sidder en kapacitet som dig der ved alt og kan overtrumfe nye initiativer og de undersøgelser der er lagt tid og kræfter ned til med ignorance og et rent personligt gæt

Du KAN har ret at man nedlægger forsøget, det er faktisk det man har forsøg til, men ikke til forudindtagede som ikke aner hvad tingene handler om skal træffe forudsbeslutning på bankernes vegne.

vh

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:50
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Cookie:
Det er rigtigt ærgerligt der sidder en kapacitet som dig der ved alt og kan overtrumfe nye initiativer og de undersøgelser der er lagt tid og kræfter ned til med ignorance og et rent personligt gæt

John vågn nu lidt op her.
Dette er et iværksætter forum fyldt med innovative folk. Synes du overfortolker mit indlæg!

Man har vel lov til at ytre sig om en oplevelse som man opfatter som mindre innovativ og forhøre sig om hvad andre innovative herinde mener om innitiativet fra bankerne. Måske andre har oplevet det samme.

Dette burde man kunne gøre herinde uden at blive angrebet personligt af dig!
Men måske du er bankmand eller uddannet indenfor banksektoren og føler dig trådt over tæerne. I don´t no.

Prøver da ikke at være bedre vidende som du skriver?
Vi har da alle vores erfaringer og undersøgelser vi bygger viden på. 

Du overfortolker godt nok mit indlæg her. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Ronni Larsen:
Du overfortolker godt nok mit indlæg her.
og du synes gang på gang at du bare skal kaste en masse galde ud over en masse ting og stiller ikke krav til dig selv om at undersøge noget. Jeg finder det du skriver emmer af raseri mod banker (jeg har aldrig arbejdet i en bank men i mode og tekstil - men sidder i et bankråd af selvstændige erhvervsdrivende som i høj grad kan være kritiske mod bankerne OG kan støtte)

Du kommer gang på gang med enten noget du ikke har undersøgt og du anede ikke hvad eleven lavede som velkomst men - som du skrev i går til en der søgte penge - GÅ LANGT UDENOM BANKERNE - Det viser en for ensidig holdning - du har måske brændt dig, men bankerne er da for masser af virksomheder den absolut bedste finansieringskilde. 

Nå Ronnie  jeg har fulgt dig som du tydeligvis har fulgt mig, og jeg ser dig som en bitter mand mod banker og systemer ofte, og det kan være sundt og berettiget, men når du uden at ane formål bare kaster dig ud i hovedløs kritik og ren latterliggørelse, så må det modsiges. Jeg bliver skam også tit modsat - det er livet og vi to er som iværksættere meget forskellige - du med en aggesiv holding til det meste - (smid de fejlmodtagne emails ud fra tråden i går . optrap konflikt i stedet for løs) og meget andet jeg ikke orker nævne - så vi må bare erkende, vi er forskellige og sådan skal det være på et offentligt forum

vh

Side 1 ud af 9 (81 indlæg)