I disse online tider besøger man ikke så tit sin bank fysisk. Er der andre der har lagt mærke til den nye kundeservice i Nordea bank?
|
Ja kasse ventetider er generelt alt for lange, men ofte kan det betale sig at sætte sig lidt ind i tingene inden man kalder andre for fjolser. Husk når man peger mod andre med en finger, så peger tre fingre mod en selv - test bare.
Der er lavet seriøse checks og undersøgelser der viser, at servicemedabejderen nedbringer kassetiden mere end ved at sidde ved en kasse!
Forholdet er, at rigtigt mange der kommer i en kø, skal foretage sig noget i en kasse, som de kunne klare i en automat. Alf fra at hæve almindelige penge til valuta - og i mange banker har en sådan servicemedarbejder også tilgang til computer og kan demonstrere netbank systemet og - fører nye (eller ofte ældre personer) igennem brug af automaterne. Rigtigt mange tør eller kan ikke det.
Hele formålet er, at få lært folk IKKE at skulle gå til kassen med ting de kunne ha klaret selv - mange ældre som nu oplever færre kontant afdelinger og skal flytte sig till de færre der har kasse betjening, får derved dels forklaring om netbanks muligheder, ofte demo, tilbud om direkte hjælp til at bruge netbank inde i banken og - flyttes til kontant kassen hvor der kan hæves og hentes ex Euro i langt de fleste kasser. I denne tid, er en ikke uvæsentlig del af bankers kassekø faktisk netop Euro afhentning. Service medarbejderen vil i øvrigt typisk være en elev og i alle fald slet ikke en med ret til at sidde i kassen
Jeg synes bankerne skulle tilbyde direkte aftenkurser i banken i brug af netbanken - ofte til ældre.
OM det så giver det ønskede resultat - nedbringer kasse tiden generelt mere end ved at ha samme person bag kassen tør jeg ikke garantere, men jeg tør garantere at, det peger undersøgelserne på
Ofte kan det betale sig at prøve noget nyt Ronnie
vh