Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg søger konserveringsmiddel til min næsten færdige juice! - Så den holder længere.

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 10. Jul 11
Indlæg ialt: 428
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg mangler det sidste til min opskrift, som jeg så senere henne skal producere.

Jeg mangler dog det sidste ingrediens, og det er hvordan jeg kan forlænge levetiden på juicen.

Friskpresset juice med frugtkød, er hvad jeg har tænkt mig at sælge.

Som skrevet, så mangler jeg det sidste - så kan jeg høre mig nærmere med fødevarestyrelsen om det kan lade sig gøre.

Så hvis nogen kan hjælpe, så smid gerne en besked her på Amino.

Tak på forhånd, :)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:00

Jeg forstår simpelthen ikke dit indlæg. Har du et konkret spørgsmål - leder du efter konserveringsmiddel eller leder du efter råd til emner omkring fødevarestyrelsen?

Og er begge emner ikke noget man burde vide noget om, inden man går i gang med produktion af produkter indenfor det område ;)

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 17:03

Det er mere konserveringsmiddel, jeg leder efter :) Og jeg er ikke nået længere end min opskrift. Troede jeg gav udtryk for det ind på mit indlæg :)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:09

Friskpresset sund juice med formentlig usunde konserveringsmidler - det lyder for mig som en dårlig kombination.

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:13

Du skal slet ikke rode med konserveringsmidler, du skal blot pasteurisere juicen.

Tilmeldt 10. Jul 11
Skrevet kl. 17:15
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hey Mark. Hvad vil det sige at pasteurisere juicen?

@Thomas. Det skal bare være noget, der kan forlænge levetiden :) Tror ikke det vil gå så godt, hvis juicen kun overlever 2-3 dage i køleren

Tilmeldt 2. Feb 13
Indlæg ialt: 1194
Fra  Riveronline.dk Skrevet kl. 17:17

Jeg ændrede lige overskriften, så man forstår..

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:20

Starter93:
Hvad vil det sige at pasteurisere juicen?

At pastaurisere:

Pasteurisering er en meget anvendt metode til forbedring af fødevarers holdbarhed uden at forringe deres smag eller ernæringsværdi væsentligt. Den blev opfundet af den franske naturvidenskabsmand Louis Pasteur i 1862.

Pasteurisering kan foregå enten ved høj- eller lavpasteurisering. Lavpasteurisering er en opvarmning af produktet til 72 °C i 15 sekunder, mens højpasteusering er en opvarmning af produktet til 87 °C i 15 sekunder eller til 90 °C i 5 sekunder. Hverken høj- eller lavpasteurisering påvirker det ernæringsmæssige indhold i produktet, men højpasteusering påvirker smagen.[1]

Pasteuriseringen indebærer, at bakterier, som ellers ville fordærve fødevaren, dræbes ved opvarmningen. Når fødevaren derefter emballeres, så den ikke igen udsættes for bakterier, vil den kunne holde sig længere. Pasteuriseringen virker derimod ikke mod andre former for fordærvning, såsom harskning (som skyldes iltning af fedtstoffet i fødevaren ved en rentkemisk proces) eller nedbrydning i stærkt sollys.

Citeret direkte fra entryen om det på wikipedia :)

Fra KBH
Tilmeldt 9. Apr 12
Indlæg ialt: 1592
Skrevet kl. 17:21

Starter93:

Hey Mark. Hvad vil det sige at pasteurisere juicen?

@Thomas. Det skal bare være noget, der kan forlænge levetiden :) Tror ikke det vil gå så godt, hvis juicen kun overlever 2-3 dage i køleren

Dit mælk er også pasteuriseret, og bag "hemmeligheden" gælder faktisk bare nogle klare regler for en ultrakort opvarmning ved høje temperature af din juice. Det gør holdbarheden betragtelig længere end et par dage, som ikke-pasteuriseret juice normalt har. 

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)