Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Matas

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Slot:
Jeg syntes nu du sammenligner pærer og bananer i modsætning til Ib, for i bund og grund handler en MLM forretning om omsætning af produkter, ikke bare om ekstra indtægt.

En MLM forretning drejer sig om omsætning af produkter, jamen det drejer en Matas butik sig vel også om ikke?

Men det kunne være rart at få et helt enkelt svar på følgende spørgsmål:

Mener du ud fra denne debat at det er godtgjort at en MLM sælger der sælger Forever Living Products er bedre end en sælger fra Matas?

Køb ren argan olie her

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 12:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Martin,

Martin Slot:
Nu nævner du parabener i flere omgange, kan du ikke lige forklare hvorfor du nævner dette.

Det spørgsmål har jo været oppe i flere runder og som det fremgår af vedlagte link så er indholdet af parabener afgørende for vurderingen af dens effekt.

http://www.forbrugerkemi.dk/kemi-info/sadan-vurderer-vi-stofferne

Som det fremgår her " 

Citat:

Samtidig kan et klassificeret stof godt være uproblematisk, hvis det optræder i en blanding, f.eks. i et produkt, og dermed er i en lavere koncentration, end hvis det var et rent stof. Det er dog ikke muligt for forbrugerne at se på et produkt, hvor meget af et givent stof, der er i et produkt.

Vi vil hjælpe de forbrugere, som ønsker at være ekstra forsigtige. Derfor kalder vi et stof problematisk, hvis det rene stof har en effekt, som vi anser for at være problematisk. Vi vurderer ikke en specifik risiko i forhold til koncentrationer.

Citat slut.

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 12:52

john sommer:

Hej Martin,

Martin Slot:
Nu nævner du parabener i flere omgange, kan du ikke lige forklare hvorfor du nævner dette.

Det spørgsmål har jo været oppe i flere runder og som det fremgår af vedlagte link så er indholdet af parabener afgørende for vurderingen af dens effekt.

http://www.forbrugerkemi.dk/kemi-info/sadan-vurderer-vi-stofferne

Som det fremgår her " 

Citat:

Samtidig kan et klassificeret stof godt være uproblematisk, hvis det optræder i en blanding, f.eks. i et produkt, og dermed er i en lavere koncentration, end hvis det var et rent stof. Det er dog ikke muligt for forbrugerne at se på et produkt, hvor meget af et givent stof, der er i et produkt.

Vi vil hjælpe de forbrugere, som ønsker at være ekstra forsigtige. Derfor kalder vi et stof problematisk, hvis det rene stof har en effekt, som vi anser for at være problematisk. Vi vurderer ikke en specifik risiko i forhold til koncentrationer.

Citat slut.

Er det citat noget der skal forstås som værende godtgørende for anvendelsen af en bestemt type paraben som man finder i Forever Living Products art. 187? Eller er det ment som en anerkendelse af du sælger et produkt som ikke helt lever op til "Forever Living" statementet da det i forsøg har vist sig at være problematisk?

Er der i øvrigt en advarsel på det produkt mod at børn anvender det? F.eks. "Keep away from children"?

Fordi hvis man følger dit link og ser på listen over uønskede stoffer fra 2009, så kan man jo se at 1 af parabenerne er uønskede.

Køb ren argan olie her

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 13:38

Ib Abildgaard, RÅD & MAL:

Det er næsten som i maler/farvehandlerbranchen. der er masse, herunder forbrugerne, der mener at have mere gavn af at spørge en maler, der bruger produktet/malingen til dagligt. I stedet for assistenten i butikken/byggemarkedet. masser af disse butiksfolk har aldrig brugt produkterne/malingen, men kender den kun fra etikken på spanden/dåsen.

Så igen "erfaren mand er værd at gæste".

Jeg er helt enig Ib, men i din branche er det trods alt nemmere at støde på "erfaren mand" da mange malere har åbnet egen butik. 

Men man skal nok ikke regne med den store forkromede forklaring på malingens egenskaber i Silvan eller Harald Nyborg! Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

BusinessMaroc:
artikel 187 der indeholder en videnskabeligt dokumenteret uønsket paraben.

Jeg kan ikke lade være at prikke til dig, når nu du selv er så glad for at prikke: ;-)

Hvad SILVAN er "videnskabeligt dokumenteret uønsket???" - den term findes vist ikke inden for videnskaben. 

"Ja, vi har nu udført adskillige tests, og vi har lavet en graf, der tydeligt viser, at vi ikke ønsker det pågældende stof, og dermed er stoffet videnskabeligt dokumenteret uønsket. Big Smile 

Desuden er det vel en videnskabelig MISTANKE, at parabener kan virke hormonforstyrrende - det kan vel næppe betegnes som "dokumentation?"

Den dokumentation der primært foreligger er, at hvis du stopfodrer en rotte over en kort periode, med en mængde parabener svarende til et årsforbrug hos et menneske - så har stoffet en hormonforstyrrende effekt - men lur mig om ikke man ville have fået den effekt upåagtet hvad man havde stopfodret det stakkels dyr med!?

Og så kan man jo sidde og grine lidt af, at mange af de forbrugere, som jagter parabene-fri produkter, de nok ikke engang er klar over, at de også får parabener når de spiser jordbær, vindruer, gulerødder mm. for ikke at nævne medicin - og "det morsomme" er jo, at disse parabener ryger direkte i deres blod, hvor parabenerne i kosmetikken trods alt primært forbliver uden på huden. 

Men parabene-debatten viser da om ikke andet lidt om, hvor svært det kan være at agere professionelt i dette marked. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:59

BusinessMaroc:

En MLM forretning drejer sig om omsætning af produkter, jamen det drejer en Matas butik sig vel også om ikke?

Men det kunne være rart at få et helt enkelt svar på følgende spørgsmål:

Mener du ud fra denne debat at det er godtgjort at en MLM sælger der sælger Forever Living Products er bedre end en sælger fra Matas?

Jo en Matas drejer sig om det samme, men nu svarede jeg på dit indlæg med drømme. Tror nu sagtens ekspedienterne kan fyre lidt drømmegas af overfor kunderne.

Men nej, jeg mener ikke debatten har godtgjort noget, ej heller ikke det modsatte. Jeg kigger ikke så grundigt på FLP indlæg, og ser det ikke som en kamp imellem FLP og Matas.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 15:12

BusinessMaroc:

Martin Slot:
Nu nævner du parabener i flere omgange, kan du ikke lige forklare hvorfor du nævner dette. Parabener er jo i mange ting, så jeg er da lidt interesseret i hvorfor du fremhæver dette.

I en vurdering fortaget af "Den Videnskabelige komite for forbrugerprodukter"(SCCP er en videnskabelig komite under Den Europæiske kommission: Health & Consumer protection DG), er der taget stilling til sikkerheden ved brugen af parabener i forbrugerprodukter.

Konklusionen på komiteens vurdering er, at Methylparaben og Ethylparaben er helt sikre at anvende. Hvorimod Propylparaben, Butylparaben, Isopropylparaben og Isobutylparaben har fået rødt kort - fordi de er mistænkt for at kunne have en hormonforstyrrende effekt. De sidste to parabener Isopropylparaben og Isobutylparaben anvendes dog sjældent i kosmetik.

Når du kopierer fra astma-allergi, hvad er meningen så? :-)

Der er netop en lang række diskussioner på området omkring konserveringsmidler - Et er at tale om typer (omfanget af kulstofatomer), et andet er mængden af stoffet.

Selvom methylparaben begrænser sig til 0,2% opløsning, så er propylparaben tilsvarende 0,03%. Det betyder med andre ord, at man kan proppe mere methylparaben i en opløsning end propylparaben.

Sjovt nok er propylparaben bedre konserverende end buthylparaben - så når alt kommer til alt, så har jeg svært ved at følge logikken, da det til syvende og sidst bliver mere eller mindre det samme. Men igen, jeg er heller ikke fagmand - blot nysgerrig :-)!

Astma-Allergi tager mig bekendt kun højde for stoffet, ikke for mængden. Vi har mere eller mindre samme debat omkring aspartam. 

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:08

Jan det er håbløst med dig!

BusinessMaroc:
Fordi hvis man følger dit link og ser på listen over uønskede stoffer fra 2009, så kan man jo se at 1 af parabenerne er uønskede.

Uanset hvad du får af information læser du det ikke. Det fremgår af dette:

BusinessMaroc:
et klassificeret stof godt være uproblematisk, hvis det optræder i en blanding, f.eks. i et produkt, og dermed er i en lavere koncentration, end hvis det var et rent stof

Det overser du fuldstændig.

Men lad os vende den om Jan og se lidt på Argan Olie som du har på produktpaletten - Vel jeg bryder mig ikke meget om at man er så kritisk over produkter fra andre leverandører men nu har du jo fået den derhen.

Og dermed skulle vi have afklaret den problematik du nævner der vedr. nr. 187. 

Men hvordan ser det ud med verdens erfaringerne på dit nye tiltag:

ARGAN OLIE! 

Når man googler Aragon Oli får man disse links som ikke ser for godt ud set ud fra et forbruger synspunkt:

Men du har nok set disse advarende links:

Argan oil can induce anaphylaxis - som skulle være en livstruende allergisk reaktion

Se endvidere disse:

Under overskriften:

Argan Oil - Be Careful!

http://community.qvc.com/forums/beauty-banter/topic/73474/argan-oil-be-careful.aspx
Om allergireaktioner se dette link:

Der advares om: anaphylaxis – Aragan Oil schok livstruende:
https://www.sundhed.dk/borger/sygdomme-a-aa/akutte-sygdomme/sygdomme/oevrige-sygdomme/allergisk-shock-anafylaksi/

Og sådan kan man blive ved og ved ! 

God arbejdslyst  Jan og så er det hvis slået fast at det er bedst at handle med folk der har prøvet produkterne selv!  

mvh john sommer

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 16:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

john sommer:
God arbejdslyst  Jan og så er det hvis slået fast at det er bedst at handle med folk der har prøvet produkterne selv!  

Yes

Ja det er utroligt hvordan dokumentation - erfaringer kan drejes rundt Wink

Men "pænt sprogbrug" har åbenbart ikke længere den store værdi Wink

Men jeg mener fortsat ikke det er "pænt" og svine andre til Wink

Uanset om man er konkurrenter - kollegaer eller noget helt andet.

Et "rent" Amino ville være dejligt.

I stedet for tilsvining som det foregår i visse tråde.

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Fra  joma company Skrevet kl. 16:43
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib,

Ja jeg er meget enig i dine punkter her under og jeg er egentlig slet ikke sindet, at deltage på tråde med dette indhold da der IKKE kommer noget godt ud af at føre dårlig omtale af andres forretning og/eller produkter.

Og det undre mig egentlig at det sker for folk har jo hver deres forretnings drøm som der arbejdes på - det kunne se ud til at der blandt nogle få er en meget stærk konkurrence blandt MLM firmaer som det kaldes herinde. Retteligt er det jo Network Marketing.

Men nogen synes om det ene og andre om det andet og godt for det modsatte ville være kedeligt.

Men Ib når alt det er sagt så har jeg jo naturligvis som du min forretning der som alle andre indebære en god adfærd, et godt image og en personlig fremtræden der er værdig for de gode produkter og et godt kundeforhold.  Wink

Og når det så sker, at tråde som det ses her drejes rundt, ja så er vi der deltager deri er ved at gøre mere skade end gavn på forretningen.

Men postulaterne kan blive således at der må gøres noget - måske det så burde foregå på en PM og ikke til kedsommelighed for de mange der ikke finder dette brugbart!

Denne debat har jo vist os at alle løber ind i et problem af den ene eller den anden slags det er kun et spørgsmål om tid og når det så ske må det rettes omgående.

Det gør vi her - Det gør Forever Living Product også!

Men ok der bliver da vendt nogle brugbare synspunkter og det er jo dog Amino formålet. Wink

mvh john sommer

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)