Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og Matas

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For en måneds tid siden havde vi en dialog hvor jeg bl.a. talte om Matas. Hvor en af de andre debatører :-) skrev følgende "Problematikken ved MLM er at ligeså snart nogen får øjene op for MLM systemet og lugter penge og det er der altid mange der gør, så er de pludselig eksperter på 2 dage og deres hovedargumenter er nemlig tit - du får en dårlig behandling i netop matas og vi ved faktisk meget mere. Man skal passe på med at gøre sig selv til ekspert fordi man lugter penge og især det element med at rakke ned på konkurrenter har aldrig virket på mig. Jeg synes man skal fokusere på hvad man selv er god til.

Dette svar irriterede mig lidt, for jeg syntes ikke kritikken af Matas er en MLM kritik, men mere noget der kommer af og til i bl.a. medierne. Så derfor smider jeg lige kontant på fra april måned. Ja faktisk kan man se de seneste 2 udsendelser og bagefter være lidt rystet.

Jeg kan ikke lade være med at tænke lidt "yes" for søren der er mange der køber noget være stads uden at være klar over det. Og selvom jeg er lidt rystet over programmerne, så kan jeg da ikke lade være med at tænke på, at der formentlig er rigtig mange der nu står og kigger efter alternativer.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 00:26

Martin Slot:
Dette svar irriterede mig lidt, for jeg syntes ikke kritikken af Matas er en MLM kritik, men mere noget der kommer af og til i bl.a. medierne. Så derfor smider jeg lige kontant på fra april måned. Ja faktisk kan man se de seneste 2 udsendelser og bagefter være lidt rystet.

Men hvorfor fortsatte du så ikke dialogen i den tråd? :)

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 00:33

BusinessMaroc:

Men hvorfor fortsatte du så ikke dialogen i den tråd? :)

Fordi jeg ikke gad fortsætte en tråd der var så negativ. Og dette indlæg passede ikke ind i bl.a. overskriften.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 00:36

Martin Slot:
Fordi jeg ikke gad fortsætte en tråd der var så negativ. Og dette indlæg passede ikke ind i bl.a. overskriften.

Martin - hånden på hjertet, du ved ligeså godt som jeg, at der er millioner af mennesker der er blevet vildledt via MLM/NM og du ved også ligeså godt som jeg at der findes millioner af mennesker der lever godt af ærlig MLM, så det er vel lidt lavt at trække Matas ind i det scenarie vel vidende at deres fejl der begås af ansatte ikke nødvendigvis er et repræsentativt billede af virksomheden i almindelighed.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 00:54

BusinessMaroc:

Martin - hånden på hjertet, du ved ligeså godt som jeg, at der er millioner af mennesker der er blevet vildledt via MLM/NM og du ved også ligeså godt som jeg at der findes millioner af mennesker der lever godt af ærlig MLM, så det er vel lidt lavt at trække Matas ind i det scenarie vel vidende at deres fejl der begås af ansatte ikke nødvendigvis er et repræsentativt billede af virksomheden i almindelighed.

Nej jeg ved ikke at der er millioner af mennesker der er blevet vildledt, for kigger man på mange af skeptikkerne herinde, så er det så sandelig ikke folk der er blevet vildledt, men folk der kender nogle. 

Jeg ved ikke helt hvordan du tolker mit indlæg, og jeg forstår ikke helt hvad du mener med lavt at trække Matas ind. Som du kan se, så henviser jeg til et indlæg i anden tråd, som reelt ikke handler om den pågældende tråd. Men fordi man er MLM'er og kommer med en kritik, så er det pludselig typisk MLM. Indlægget her var for at forklare at det er hamrende ligegyldigt om jeg er mlm'er eller ej, derfor henvises til kontant. Nu skriver jeg MLM fordi vi netop bliver tolket som "typisk MLM". Så du må meget gerne forklare hvad det er for et scenarie jeg trækker matas ned på.

Desværre er videoerne fra kontant blevet fjernet...

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 02:30
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Martin Slot:
Nej jeg ved ikke at der er millioner af mennesker der er blevet vildledt, for kigger man på mange af skeptikkerne herinde, så er det så sandelig ikke folk der er blevet vildledt, men folk der kender nogle. 

Hvis ikke du ved det, så læser du da ikke meget op på MLM/NM. For selvfølgelig er der mange der snydes af MLM/NM scams og her har du en liste med 400+ scams

http://www.slideshare.net/MLMAkSharma/mlm-scam-alert-companies-list

Og i øvrigt var Herbalife i sin tid en af de første til at få en større bøde for udokumenterede informationer til kunderne. Der er så senere rettet ind går jeg ud fra.

Der er jo ikke noget galt i at det er folk der kender folk der skriver om deres erfaringer. Men det er klart at det oftest ender i et mudret billede når man ikke har informationerne direkte fra den forurettede. Man kan ikke ændre på folks meninger og dem har de jo ret til at have, men det MLM/Nm folket kan gøre for at undgå den slags er, ikke at have for komplicerede afregnings- og bonusplaner og lade være med at rekruttere folk der ikke har evnerne til at indgå i MLM/NM.

Så der er vel noget om snakken, når nogle antyder at nogle MLM/NM folk er ganske pågående og/eller ikke er til at trænge ind til, det kan vi jo også se her på en af Amino´erne der "elsker" MLM.

Bonusplaner lægger jo netop op til rekruttering for enten at opnå en vis status/indtjening eller vedligeholde sådan, og der kan det være svært for nye mennesker der går ind i dette at holde en professionel tilgang til tingene.

Køb ren argan olie her

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 18:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person
Martin Slot:

Og selvom jeg er lidt rystet over programmerne, så kan jeg da ikke lade være med at tænke på, at der formentlig er rigtig mange der nu står og kigger efter alternativer.

Alternativerne er jo så ikke nødvendigvis at finde i det udvalg som findes i NM branchen herhjemme. Det vil stadig bero på en stor grad af anbefalinger fra venner, kolleger, familie - hvadenten det så er det ene eller det andet sted man kan handle tingene.

Eks. er jeg utroligt glad for hudpleje-produkterne fra Decubal - som kun sælges på Apotekerne. Min begejstring for netop de produkter har sikkert indirekte skabt et salg.

Men når det så er sagt - så kan vi ihvertfald konkludere at NM selskaber som udgangspunkt ofte bestræber sig på at lave produkter af høj kvalitet. NM selskaber er langt mere følsomme i tilfælde af produkter viser sig at love mere end de holder (eller bliver afsløret i indhold der ikke er hensigtsmæssigt) - simpelthen fordi hele markedsføringsmekanismen ligger i anbefalinger og netværkssalg.

Traditionelle firmaer kan i princippet markedsfører sig ud af en knibe ved at brænde en masse tv reklamer o.lign. af.

Den mulighed ligger ikke hos NM selskaber - for når først der er skabt mistillid, så vil netværket ganske enkelt ikke flytte noget synderligt.

Derfor ser vi ofte at NM selskaber nærmeste kan miste hele markeder overnight pga. dårlig omtale på eks. TV.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 20:00

BusinessMaroc:

Martin Slot:

Hvis ikke du ved det, så læser du da ikke meget op på MLM/NM. For selvfølgelig er der mange der snydes af MLM/NM scams og her har du en liste med 400+ scams

http://www.slideshare.net/MLMAkSharma/mlm-scam-alert-companies-list

Og i øvrigt var Herbalife i sin tid en af de første til at få en større bøde for udokumenterede informationer til kunderne. Der er så senere rettet ind går jeg ud fra.

Der er jo ikke noget galt i at det er folk der kender folk der skriver om deres erfaringer. Men det er klart at det oftest ender i et mudret billede når man ikke har informationerne direkte fra den forurettede. Man kan ikke ændre på folks meninger og dem har de jo ret til at have, men det MLM/Nm folket kan gøre for at undgå den slags er, ikke at have for komplicerede afregnings- og bonusplaner og lade være med at rekruttere folk der ikke har evnerne til at indgå i MLM/NM.

Så der er vel noget om snakken, når nogle antyder at nogle MLM/NM folk er ganske pågående og/eller ikke er til at trænge ind til, det kan vi jo også se her på en af Amino´erne der "elsker" MLM.

Bonusplaner lægger jo netop op til rekruttering for enten at opnå en vis status/indtjening eller vedligeholde sådan, og der kan det være svært for nye mennesker der går ind i dette at holde en professionel tilgang til tingene.

Øhh læse op om MLM og NM nej det er der da ingen grund til. Linket du deler mener jeg er fuldkommen ligegyldigt, kender du nogle af de 4-500 der står på listen? Jeg mener ikke du kan læse dig til fornuft indenfor MLM, jeg mener heller ikke der er millioner der er blevet snydt. Jeg mener heller ikke du kan vurdere på forhånd hvem der er egnede til MLM. Afregningsmodeller er måske kompliceret, men er det så slemt at folk lige skal bruge noget tid på at forstå dem, det er trods alt tid der er vigtigst at investere i en mlm forretning. Hvis nye vil gøre som der bliver sagt, lytte og lære, så er alle bonusplanerne til at forstå.

Jeg mener nu ikke historier fra andre er så gode, hverken indenfor vores branche eller andet. Så når folk udtaler sig om andres erfaringer, så mener jeg ikke det er særlig brugbart. Jeg vil da meget gerne høre fra de forudrettede direkte, så man kan få præciseret hvad der gik galt. Har man taget de 700 nej'er for personligt og opgivet, eller...

Der er helt sikkert nogle MLM folk som er alt alt alt for påtrængende, at du henviser til en herinde forstår jeg ikke.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:09

Martin Slot:

Øhh læse op om MLM og NM nej det er der da ingen grund til. Linket du deler mener jeg er fuldkommen ligegyldigt, kender du nogle af de 4-500 der står på listen? Jeg mener ikke du kan læse dig til fornuft indenfor MLM, jeg mener heller ikke der er millioner der er blevet snydt. Jeg mener heller ikke du kan vurdere på forhånd hvem der er egnede til MLM. Afregningsmodeller er måske kompliceret, men er det så slemt at folk lige skal bruge noget tid på at forstå dem, det er trods alt tid der er vigtigst at investere i en mlm forretning. Hvis nye vil gøre som der bliver sagt, lytte og lære, så er alle bonusplanerne til at forstå.

Jeg mener nu ikke historier fra andre er så gode, hverken indenfor vores branche eller andet. Så når folk udtaler sig om andres erfaringer, så mener jeg ikke det er særlig brugbart. Jeg vil da meget gerne høre fra de forudrettede direkte, så man kan få præciseret hvad der gik galt. Har man taget de 700 nej'er for personligt og opgivet, eller...

Der er helt sikkert nogle MLM folk som er alt alt alt for påtrængende, at du henviser til en herinde forstår jeg ikke.

Hvordan kan linket være fuldkomment ligegyldigt? Listen med 400+ MLM/NM scams er da noget der skader MLM/NM i almindelighed. Det er jo irrelevant om jeg kender nogle af de 400+ listede firmaer der laver multilevelmarketing scams eller ej.

Jeg mener nu ikke det er nødvendigt at fortælle dig at det ikke er alle mennesker lige beskåret at forstå matematik og det er ikke altid dem der lader sig signe op til MLM/NM har forstået bonusplanerne 100% - men "blot" vil i gang med at arbejde på at tjene penge og først senere finder ud af det måske ikke helt er dem alligevel, derfor mener jeg der ofte kan være chancer for vildledning.

Jeg ville gerne se hvor mange i en gruppe af 50 personer der efter 1 hvervemøde vil være i stand til at redegøre præcist for hvad der skal til for at opnår den succes som de informeres om. Jeg vil faktisk påstå at det er mindre end 10% - alene af den grund at mange i den vestlige verden i dag er ekstremt ringe til matematik og ikke gennemskuer det i hjernen og derved husker det.

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Skrevet kl. 20:24

BusinessMaroc:

Hvordan kan linket være fuldkomment ligegyldigt? Listen med 400+ MLM/NM scams er da noget der skader MLM/NM i almindelighed. Det er jo irrelevant om jeg kender nogle af de 400+ listede firmaer der laver multilevelmarketing scams eller ej.

Jeg mener nu ikke det er nødvendigt at fortælle dig at det ikke er alle mennesker lige beskåret at forstå matematik og det er ikke altid dem der lader sig signe op til MLM/NM har forstået bonusplanerne 100% - men "blot" vil i gang med at arbejde på at tjene penge og først senere finder ud af det måske ikke helt er dem alligevel, derfor mener jeg der ofte kan være chancer for vildledning.

Jeg ville gerne se hvor mange i en gruppe af 50 personer der efter 1 hvervemøde vil være i stand til at redegøre præcist for hvad der skal til for at opnår den succes som de informeres om. Jeg vil faktisk påstå at det er mindre end 10% - alene af den grund at mange i den vestlige verden i dag er ekstremt ringe til matematik og ikke gennemskuer det i hjernen og derved husker det.

Formentlig mindre end 10% men det beviser vel netop at det ikke er en hobby som man bare lige går igang med. Og der er jo ingen der skal gå ud og redegøre for det efter første møde, tværtimod. Det kræver i bund og grund uddannelse. Jeg vil nok vove at påstå at de færreste har forstået bonusplanerne inden de har signet sig op. Jeg kan godt følge din pointe omkring vildledning, og her kan man selvfølgelig sagtens bebrejde MLM, men jeg syntes generelt dem jeg anser for at vildlede er dem der siger det er nemt og hurtige penge. De er heldigvis sjældne.

Jeg mener stadig at alle vil kunne forklares en afregningsplan så den er feset ind på lystavlen.

Jeg er da helt enig i at scams skader MLM, og hvis det reelt er MLM forretninger på listen, ja så my bad. Jeg mener bare ikke man kan sammenligne forskellige scams som forsøger at dække sig ind under MLM med seriøse MLM forretninger.

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)