Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.com domæne til dansk webshop

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er i tvivl om det er en god idé at vælge et .com domæne til min kommende webshop.

Vil det påvirke SEO, når jeg målretter min webshop efter danske søgninger og det er et .com domæne?

Er der noget særligt jeg skal huske eller bemærke ved at have en dansk webshop på et .com domæne?

Mvh

Andreas

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 12:49

Andreas:

Hej

Jeg er i tvivl om det er en god idé at vælge et .com domæne til min kommende webshop.

Vil det påvirke SEO, når jeg målretter min webshop efter danske søgninger og det er et .com domæne?

Er der noget særligt jeg skal huske eller bemærke ved at have en dansk webshop på et .com domæne?

Mvh

Andreas

Fra kundens synspunkt kan det måske godt se lidt mærkeligt ud at en dansk shop har .com domæne, men SEO mæssigt - så via google webmaster tools kan du indstille dit target land for dit .com domæne til at være danmark - og med dansk indhold, dansk 'lang' attribute/meta tag i din kode, så skal google nok finde ud af det er 100% dansk.

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 12:53

En der er meget aktive Aminoer herinde driver en succesfuld dansk webshop som kører på et .com domæne, hvor han så har lavet et "danmark" subdomæne hertil og han ranker vist ret godt på google.dk samt har stor succes med at gøre det på den måde :) 

http://shopwithsocks.com/ 

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 29. Apr 13
Indlæg ialt: 142
Fra  T.J.N. Marketing Skrevet kl. 12:57

Jeg ser det ikke som værende noget problem, med .com modellen.

Det er det du skriver på siden der har betydningen om du ranker på søgemaskinerne der tæller ikke om det er .com eller .dk

( Jeg har nu bare købt .dk og .com til min ) Da jeg ser det som være en problem hvis folk køber .dk domænet i fremtiden.

Ønsker du en Hjemmeside / Blog / Webshop (Prestashop - Wordpress mm.) ? - Pris 5 kr pr. måned Se her hvordan 

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. May 08
Indlæg ialt: 1513
Fra  Blogtrend.dk Lepong.dk Skrevet kl. 13:07

Nu kan jeg godt nok ikke svare på om det er en god ide rent SEO mæssigt, men mit indtryk er, at det ikke spiller en stor rolle om domænet hænger på en .dk eller .com endelse. Har oplevet rigtig mange danske netbutikker der benytter .com, men særligt butikker der forhandler tøj, sko og accessories og det værende uanset de henvender sig til danske og/eller udenlandske kunder. Et godt eksempel herpå kunne være den fantastiske webshop Pede og Stoffer i KBH - de er en dansk butik, henvender sig til blandt andet danskere og benytter danske priser (ihvertfald jeg så). Derimod er deres domæne et .com og siden er på engelsk.

Hvad jeg måske vil frem til er, at personligt synes jeg det afhænger allermest af, om hvem din målgruppe er, hvad du forhandler og hvad du egentlig bare vil have at folk skal få af indtryk. Henvender du dig kun til danske kunder, er din shop på dansk, har du kun danske priser, ja så vil jeg nok benytte .dk.

Al mulig held og lykke :)

Fra Klarup
Tilmeldt 30. May 12
Indlæg ialt: 124
Fra  HS Gruppen Skrevet kl. 13:36

Nu er jeg nok lidt skeptisk af natur, men jeg ville tænke en ekstra gang som forbruger hvis det er et .com domæne. Grunden til at jeg tænker en ekstra gang er at selv om siden er dansk vil jeg være sikker på varen sendes til mig fra danmark (eller i det mindste fra eu), men hvis der er gjort tydeligt opmærksom på dette så ville det ikke betyde noget for mig.......men jeg er også så kritisk :-)

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 21:49

Vil i så anbefale at jeg placerer den danske webshop på et da. subdomæne til mit .com domæne?

Tænker at jeg ligeså godt kan gøre alt forarbejde nu, i stedet for hvis jeg vælger at gå ind på et nyt marked en dag, så at have et stort problem SEO mæssigt.

Hvis jeg ikke rykker webshoppen til et subdomæne, kan jeg så lave metabeskrivelser på forskellige sprog?

Mvh

Andreas

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 08:15

WhiteAway klarer sig vist fint med et .com til Deres danske shop.

I øvrigt kører de redirect fra .dk til .com

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 08:23

Jeg vil sige at du sagtens kan have .com-domæne i forhold til søgemaskineoptimering, og at du sagtens kan have det i forhold til forbrugertillid.

Der hvor jeg ikke ville bruge .com er hvis du ikke kan få .dk-domænet også da mange vil høre/huske dit navn og så bare taste .dk til sidst - og så kommer de jo ind på konkurrentens side

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 20:36

Andreas:
Vil i så anbefale at jeg placerer den danske webshop på et da. subdomæne til mit .com domæne?

Ikke subdomæner.  Foldere. Ellers på hvert sit domæne .dk i Danmark og .se i Sverige.

deMib skriver i sin bog SEO 2 at subdomæner bliver behandlet som separate domæner - og dermed er der ekstra arbejde med linkbuilding. Det kan dog have ændret sig. Jeg må sige at jeg havde overvejet at sætte en shop op på et .dk domæne, men efter jeg har set hvordan udenlandske domæner er begyndt at vise sig i søgeresultaterne har jeg fået endnu en grund til at blive på .com-domænet. Og så er der jo også nogengange ".com" på tastaturet på mobile enheder.

Se gerne denne om international SEO med Henrik Bondtofte og Søren Riisager:
http://searchgeeks.dk/project/international-seo/ 

Andreas:
Hvis jeg ikke rykker webshoppen til et subdomæne, kan jeg så lave metabeskrivelser på forskellige sprog? 

Jeg mener ikke du har fortalt hvilket webshop system du bruger. Det afhænger af dette, samt din programmørs evner.

Sparetips på Sparefeber.dk

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)