Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Billeder i wordpress

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle jer flinke amino'er Smile

Jeg har et lille problem angående billeder i wordpress, altså på min hjemmeside har jeg en slider, og slideren forstørrer billederne alt for meget, så man kun kan se midten af billederne. jeg har prøvet at redigere billederne, men uden resultat. Det tema jeg bruger er en demo, til den fulde version, men kunne det være så "smart" lavet, at man skal betale for den fulde version, før man kan få dette problem løst? Jeg gerne betale for at få den fulde version, da jeg så får en masse gode indstillinger mm. Men hvis jeg skal betale for et tema skal det helst også virke, og jeg synes at dette problem er rimelig basalt, så derfor vil jeg gerne have det løst inden. I kan lige få en url http://gavertilenhver.dk/, i skal ikke tænke på selve hjemmesiden, da den langt fra er færdig.

- Tak for de svar der må komme

Mvh

Vilhelmst

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 19:22

Kan du ikke bare lave dine billeder i samme størrelse og format som slideren? Umiddelbart ser det ud til, at dine billeder i slideren varierer i størrelse og format. De bør alle være omrkring 642 px bred og 362 px høj.

Tilmeldt 29. Jan 13
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:27

Hej Tim og tusind tak for dit svar Smile

Jeg har lige et spørgsmål.

Hvor "formindsker" jeg så billederne så de bliver 642:362, er der en enkel funktion? Eller skal jeg ind i photoshop?

jeg er lidt nybegynder til wordpress, så det kan godt være der er en funktion jeg har overset, men i så fald kan jeg ikke finde denSmile.

Mvh

Vilhelmst

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:40

Du får det bedste resultat hvis du gør det i Photoshop, så det vil jeg helt bestemt råde dig til. Så har du 100% indflydelse på hvordan billedet kommer til at se ud, og det kan du ikke få, hvis du bruger en automatiseret proces, eller  css.

Det er trods alt kun få billeder det drejer sig om, og da det er til din forside, er det bare ultra vigtigt, at de fremstår bedst muligt :)

Fra Odder
Tilmeldt 10. Nov 12
Indlæg ialt: 414
Fra  Kingbo Skrevet kl. 20:43

Når du har funden den rette størrelse til billederne, kan du gøre så de fylder endnu mindre ved at bruge dette program, FILEminimizer Pictures

Brug Læsø Saltcare Creme til irriteret, tør eller kløende hud. Køb den billigt her nu.

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 21:44

Korrekt som de andre skriver.

Det har intet at gøre med om det er demo af et theme eller den købte version.

1. Du skal tilpasse dine billeder til selve slideren.

2. Dette kan du gøre i flere forskellige billed behandlings programmer, som du også nævner kan det være photoshop.

3. Når du så gemmer dine billeder, kan du sætte kvaliteten på billederne ned, dette gør at de ikke fylder så meget og siden loader hurtigere. Du skal finde en balance mellem kvalitet og størrelse på billederne :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)