Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wholesale leverandører fra Asien, hvor sikkert er det?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hey Aminoer

Tænkte på om i ikke lige kunne hjælpe mig her, er ved at finde ud af forskellige ting. Som man skal vide, hvis man skal have en Webshop og har så kigget på rigtig mange ”Wholesale” sider for at finde mit produkt. Men problemet er bare så, kan man undgå at blive rendt i rø.. Angående told og hvor meget man kan stole på udbyderen? Hva’ sider bruger i? Og hvad skal man ikke bruge?

Håber i kan hjælpe mig på vej!

-Mads

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 09:58

Jeg har nogengange brugt alibaba, de har leveret til tiden og de jeg har bestilt.

ang. told osv er det dit problem at afregne og oplyse dette, se evt.  http://www.toldpriser.dk/toldsatser så har du satserne 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Skrevet kl. 10:05

Okay mange tak, har også set mest på Alibaba.

Men der er mange gode ting, bare næsten 50 % fra Kina og dummebøder gider jeg ikke bakse rundt med.

Kan man være sikker på de ikke bliver taget i told? Skal man i direkte kontakt med afsenderen, så det ser ordentlig ud eller?

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:12
Så fremt det er toldpligtige produkter så skal der betales told.

Jeg udgår fra at personalet der sorterer pakkerne fra kina er opmærksomme på vad der ska tages fra til toldbehandling
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 10:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

told og moms er da ikke en dummebøde.

det giver netop dummebøder hvis man ikke betaler og prøver at snyde

uanset hvad så kan det jo trækkes fra.

Tilmeldt 25. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:19

Pas VOLDSOMT paa med Alibaba, der er mange sager om "Gold Suppliers" der simpelthen er svindlere.
Dermed er ikke sagt at man ikke kan lave en fornuftig handel.

/Dels

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Skrevet kl. 11:32

@Michael_N

Ja, okay fik lige kludret i det. Men mange tak!

@black_117

Okay! Havde heller ikke helt forstået det! Tak!

@Dels

Ja, præcis det er også derfor jeg skriver her! Gider ikke ud i noget, vil du så sige der er brug for en mellempart/trejdepart der får det til at ske korrekt?

Tilmeldt 25. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:43
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det aller bedste er at besoege fabrikken selv. Jeg roder selv lidt med det paa "hobby plan" og jeg tog paa en turne i Shenzhen og snakkede med de forskellige producenter.

Proev at laes "Poorly Made In China" saa vil du forstaa, hvad jeg mener :)

Saerligt i disse tider, hvor salget for mange virksomheder er dalende.

/Dels

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Skrevet kl. 11:49

Okay jeg siger mange tak!

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 12:01

Asien er meget svær at handle med da de har en helt anden mentalitet end os i vesten - selv er jeg blevet snydt noget så grusomt for mange penge, og den tid det gik "godt" - var med dårlige nerver konstant, og en kamp for at få noget der var i nogenlunde ordentlig stand set med vestlige øjne.

Kampe for at få eftersendt de varer der ikke var med i første levering, kampe om hvem der så skulle betale for eftersendelse osv osv.. Listen er lang..

De er yderst høflige og har meget meget meget god service - lige indtil du har betalt - og når varen endelig ankommer er der problemer med varer som er beskadiget, forkerte, halvdelen mangler eller lign. Her skal man virkelig være obs på deres måde at kommunikere på.. Antyder man ordene snyd og lign får man simpelthen ikke nogle svar..

Antyder man der er sket en fejl kan man være heldig at få lidt af ordren klaret, men "de" mener ofte ikke en lille plet, stød eller lign. er en fejl.. og når jeg siger "de" så mener jeg ikke alle - men jeg er desværre rendt ind i en del af dem.

Når DE mener ordren er i orden - eks at du har fået 20 % af de manglende 50 % eller har erstattet 1 af de 20 varer der ikke er i orden - eller at varen da er i orden selv om der er lidt ridser, stød, huller eller lign - så lukkes for kommunikationen..  Så kan du ringe og sende nok så mange mails - de er tavse som graven..

Min løsning var at tage til Kina og selv vise og forklare og ansætte en i Kina til at kvalitets tjekke mine varer inden de blev sendt af sted - det virkede kort tid indtil han snød mig og selv lavede varerne og sendte mig noget crap. Her stoppede det for mig..

I øvrigt skal du være import godkendt, du kan ringe til skat og få de nødvendige godkendelser.

Jeg tror man for at få succes med køb i asien skal alliere sig med vestlige firmaer i asien der er til for netop at kvalitets tjekke og som henviser til de ikke korrupte leverandører - de koster lidt, men i forhold til hvad man ellers kan tabe er det små ører.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)