Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Wholesale leverandører fra Asien, hvor sikkert er det?

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 25. Apr 13
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg glemte....

Shipping er naesten en videnskab i sig selv, mange Alibaba saelgere vaelger en kurer der afhenter paa deres addresse (hvilket er dyrere) frem for selv at aflevere varerne hos kurer firmaet. En anden ting er at de ofte faar helt op til 50% rabat - en rabat de naturligvis ikke deler med dig :)

Mange pakker (under 2kg) kan sendes med China eller Hong Kong Post - begge tilbyder tracking nummer. Leveringstiden er dog typisk mellem 14 og 21 dage.

Tilmeldt 5. Nov 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads.

Du skriver ikke noget om hvilken produkter det er du leder efter i Kina. Ligesom overalt er der seriøse og mindre seriøse firmaer man kan handle med. Man skal tænke på at det kinesiske hjemmemarked er enormt og for langt de fleste producenter er det deres største marked. Det betyder at de mange gange ikke gider at bruge tid og energi på små ordrer. Og man kan derfor risikere at blive snydt så snart man har lagt forudbetalingen i form af dårlig kvalitet, forkert antal, forkert farve osv...osv...

Så altid en god ide at alliere sig med en som kender markedet der skal handles på - det vil sige kender de produkter du ønsker at købe. 

Mvh. Steen 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:44

@May-Britt

Det lyder i høj grad som om, at du har haft svært ved at styre din leverandør. Det er lidt ærgeligt, at du fremmaner en masse fordomme på baggrund af - tør jeg antage - begrænsede erfaringer?

Hvis varer går i stykker under transport, så henvender du dig til din forsikring/transportør.
Hvis du ikke formår, at indgå bedre betalingsbetingelser end prepaid med din leverandør, så er du en dårlig købmand.

Jeg siger ikke, at man ikke oplever en kulturforskel eller Asien er homefree ift. at blive snydt - mener bare man kan sikre sig selv på mange måder.

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. Jun 12
Indlæg ialt: 293
Fra  DanHua Business Solutions ApS Skrevet kl. 14:05

Mads Schmidt Rasmussen:
har så kigget på rigtig mange ”Wholesale” sider for at finde mit produkt.

Prøve at kigge på taobao.com, her kan du finde næsten alt. 

Hvis du køber fra mange forskellige leverandører, tilbyder jeg også konsolidering service fra Kina til Danmark. Så du kan spare postdanmark gebyr og kurer omkostninger (jeg kan få en meget god pris, når pakke er over 20 kg.)

Du skal have dine forældre til at hjælpe dig med importørregistrering først, før du kan gøre det. 

Mvh, Anne 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 14:16

@May-Britt

Ja, det er en svær en at tygge. Kan se "Jacob" ikke har helt samme opfattelse, men det gælder i hvert fald bare om at tænke sig om.

Tænkte også at inden jeg bestiller en hel container, så vil jeg først bestille prøver. Så jeg kan se det IRL. 

Men tak for det!

@Dels

Okay, bare et bevis på at ingen er til at stole på 100 % før man står overfor hinanden og ingen gang der kan man være sikker! Tak!

@Vinge68

Ja altså det er sjovt du siger det, for ja ikke nogen speciel grund af min alder men alligevel også lidt. Så har jeg faktisk en "Mentor" hvilket jeg er gud taknemmelig over, fordi jeg ville bare have været som så mange drenge på min alder. Der sidder forand skærmen og spiller dagen lang, selvom jeg self' også gør det. Men er virkelig heldig, med alt det jeg har fået - Ja næsten givet, takket at være Appnyt.dk hvor jeg har skrevet og fundet nogle rigtig flinke mennesker. 

Nu lige tilbage til hovedsagen... Men efter hvad jeg har lært af min mentor, så skal man passe på herinde på Amino. Fordi der er så mange dygtige mennesker der kan kopiere ens ide også have en f.eks. webshop oppe næste dag og det er altså derfor jeg ikke har været så meget inde på produktet. 

Og ja, ville først se hvad jeg ville få at svar her. Så kan jeg jo altid komme mere ind på hvad jeg mener!!

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Skrevet kl. 14:19

Anne Z:

Mads Schmidt Rasmussen:
har så kigget på rigtig mange ”Wholesale” sider for at finde mit produkt.

Prøve at kigge på taobao.com, her kan du finde næsten alt. 

Hvis du køber fra mange forskellige leverandører, tilbyder jeg også konsolidering service fra Kina til Danmark. Så du kan spare postdanmark gebyr og kurer omkostninger (jeg kan få en meget god pris, når pakke er over 20 kg.)

Du skal have dine forældre til at hjælpe dig med importørregistrering først, før du kan gøre det. 

Mvh, Anne 

Mange tak, ja nemlig har tænkt på sådan en service. Og vil straks gå ind at kigge.. Tusind tak, hav en god dag!

-Mads

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:12

Hej Jacob.

Jeg bliver lidt stødt af dit indlæg - jeg forsøger netop at rådgive tråd opretter ud fra egen erfaring - som nu ikke er så begrænset og med flere leverandører, leverandør skift og til ansættelse af en agent som endte med at blive den der snød mig mest..

Kald mig bare naiv - jamen så var jeg det - men det er da ikke helt spildt hvis jeg kan dele mine erfaringer med tråd opretter vel ?

Og jeg snakker ikke om varer der gik i stykker under transport, jeg snakker om stål varer der var store ridser på, hvor der var skrevet på stålet det skulle fremstå blankt ( møbel), om læder med hul i, om møbler hvor halvdelen manglede, så man havde halve møbler og måtte betale fragt for at få den andel halvdel - og halvdelen så igen manglede - om italiensk læder man havde betalt ekstra for, blev skiftet ud med simpel plastik - og jeg kunne blive ved.

Tråd opretter beder netop om råd, og mit råd er jo det samme som dit - at sikre sig selv - og i mit univers kan man kun gøre det ved at have kontakt med en der har kendskab til leverandørerne, da man er prisgivet hvis man selv skal skille fårene ud via nettet.

Dårligt købmandskab ? Hvis du kan give mig kontakt til en asiatisk leverandør der gladelig sender for 200.000 kroner varer uden forud betaling, så er jeg på igen - så gider jeg godt beskæftige mig med import igen..

Til slut.. Jeg sniger mig ud af denne tråd igen, men håber tråd starter passer godt på sig selv - du sidder i den anden ende af verdenen, hvilket gør det meget besværligt at gøre noget hvis du bliver snydt.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 18:24

Hej May-Britt,

Det var ikke meningen, at du skulle blive stødt - Det er jeg i hvert fald ked af at høre. Jeg kender dig ikke eller din baggrund, kan kun forholde mig til det du skriver.

Jeg har ikke kaldt dig naiv, men vil gerne stå ved, at jeg mener man på mange måder kan sikre sig, når man laver forretning i Asien. 

Jeg kan sagtens sætte dig i kontakt med leverandører, der arbejder med andre betalingsbetingelser end forudbetaling. Endvidere kan man ifb. med større indkøb arrangere en remburs, der egentlig sikre begge parter i høj grad.

- Jeg kender faktisk flere erfarne producenter af designermøbler af høj kvalitet, du må meget gerne kontakte mig med henblik på et samarbejde.

Jeg holder stadigvæk på, at det er dårligt købmandsskab, hvis man ikke formår at have bedre betalingsbetingelser end 100% prepaid. 

Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 18:53

Rembus sikrer ikke varerne er i orden, det sikrer blot varerene er afsendt - man venter ikke med at betale til de er modtaget og kigget igennem..

Jeg kan ikke forestille mig man noget sted kan vente med betaling til varerne er i dk , container åbnet og varerne tjekket igennem, det har jeg ikke oplevet nogen steder.. Som regel er det 30 % ved bestilling og resterende betales når varerne afsendes.. Også når det foregår gennem formidler, som jeg også har prøvet.

men jeg vil nu ikke bruge mere energi her, jeg skriver ikke for at diskutere dårligt eller godt købmandskab - ( som man også kan kalde erfaring med handel med asien, og som tråd starter forhåbentlig også kan bruge til noget ) - så jeg kan ikke bidrage med mere konstruktivt i denne tråd.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 22. Mar 13
Skrevet kl. 20:21

Nu håber jeg i er på rette fod med hinanden igen også vil jeg sige tak til begge, selvom i har vidt forskellige meninger og råd. Det hjælper alligevel rigtig meget når man er forholdsvis ny! 

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)