Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan adskiller vi os fra konkurrenterne med de samme varer?

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas:

I kan differentiere jeres kundeservice ved virkelig at virke nærværende.

F.eks. send en håndskrevet note med i hver ordre med en lille besked og rabatkode.

God idé, der giver stof til eftertanke og idéudvikling. Tak.

Andreas:
så i stedet for at hedde "Noreply@webshoppen.dk"

Den bruger vi heldigvist ikkeWink

Andreas:
I kan også lave guides o.l. på jeres side, som også er noget der kan tiltrække kunder.

Igen en god idé, for klassisk musik er jo et område, hvor mange har behov for en guide gennem junglen.

Pu-ha, så har jeg allerede samlet sammen til alle de mørke vinteraftener 2013/14.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1318
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:20

Hej

Bestiller I varer hjem til kunderne, hvis det er noget, I ikke lige har på lager? Det kunne være noget at slå på, især, hvis der ikke er ekstraomkostninger (for kunden) forbundet med det.

I min branche tager de fleste butikker et gebyr for at bestille en vare hjem specielt - det gør jeg ikke, kunden får det til almindelig pris (og de får den oplyst, når de bestiller). Til gengæld må de leve med, at de først får det, næste gang, jeg får varer hjem. Det er min fornemmelse, at det giver loyale kunder, som også spreder det glade budskab, og næste gang de leder efter noget specielt, kommer de tilbage til mig.

MVH
Kirsten

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:38

Kirsten E:
Bestiller I varer hjem til kunderne, hvis det er noget, I ikke lige har på lager?

Jada, det gør vi jævnligt og uden gebyrer af nogen art.

Kirsten E:
Til gengæld må de leve med, at de først får det, næste gang, jeg får varer hjem.

Det siger vi også, samt en nogenlunde tidshorisont.

Igen et indlæg jeg er glad for og som jeg kan bruge til noget. Det var ikke en ny idé, men i høj grad en rusker, som skal omsættes; lige præcist det jeg gerne ville opnå med tråden her. Tak Skype-Smile

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 12:30
Hvis du ikke har det så få live chat, det er brugervenligt og giver troværdighed.

Har du trafik og seo er iorden er der kun en vej frem.

Spilttest, hvor du tester på farver og andet tekst i dine knapper.

Kan være alt andet er iorden men folk bare ikke er motiverede for at trykke

Du BLIVER nød til at teste på dine side og dine nyhedsbreve ellers ved du jo ikke hvad som virker og famler lidt i blinde.

Kom igang ven du bliver overrasket over hvor små ting der gør forskellen.

Samme med dine adwords hvis du bruger det aldrig stop med at teste og prøv nye annoncer af.

Der er kun en vej frem, hold det enkelt, skift kun lidt af gang så du ved hvad som virker og ikke og test test test.

Go fornøjelse :)
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:56

Olina:
Hvis du ikke har det så få live chat, det er brugervenligt og giver troværdighed.

Hmmm, tjah, men så har folk jo en berettiget forventning om, at der er nogen i den anden ende ... helst hele tiden. I butikkens åbningstid kan det knibe, da vi heldigvis har et meget velbesøgt butik, så det vil være spredt fægtning og hvad så med aften og weekend? Jeg er tilgængelig meget af tiden, men ikke efter kl. 18. Typisk dog i weekenden.

Olina:
Har du trafik og seo er iorden er der kun en vej frem.

Jeg har bevidst ikke blandet for meget ind i en denne tråd, men nej ... trafik og SEO er IKKE i orden. Medio juni regner med at have nye webshops klar og først her fra skal jeg begynder med SEO, Addwords og alt det andet, som har været helt uberørt i den ganle shops. Her er ganske givet meget at hente.

Olina:
Kan være alt andet er iorden men folk bare ikke er motiverede for at trykke

Ja og det ville være rart at vide hvorfor ikke Confused

Olina:
Du BLIVER nød til at teste på dine side og dine nyhedsbreve ellers ved du jo ikke hvad som virker og famler lidt i blinde.

Med teste formoder jeg at du mener ud over at det virker rent teknisk? Hvordan mener du så "teste"?

Olina:
Spilttest, hvor du tester på farver og andet tekst i dine knapper.

Hvad er "spiltest"?

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 13:38

Webmaster:
varen er, ved modtagelsen, som forventet.

De skal have mere end de forventede! Det er de rigtig glade for. Jeg lægger en seddel i alle ordrer hvor jeg takker pænt for den og fortæller hvem der har pakket den pågældende ordre og hvordan det er med retur- og reklamatiosret.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:44

Mads Herlev:

Webmaster:
varen er, ved modtagelsen, som forventet.

De skal have mere end de forventede! Det er de rigtig glade for. Jeg lægger en seddel i alle ordrer hvor jeg takker pænt for den og fortæller hvem der har pakket den pågældende ordre og hvordan det er med retur- og reklamatiosret.

Så fes den HELT ind. Det bliver den nye stil fremover Yes

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 14:47
Du kan evt lave en tråd med seo hjælp og link til shoppen så skal du nok få nogen råd til optimering.

Det jeg mener med at teste er vedr adwords at du ikke kun har 1 annonce men 2 gerne 3 til samme side med forskellig tekst så du kan se hvad der virker bedst og optimere efter de data du får.

Har du google analytics, ellers få det så kan du følge med i alt i shoppen, kontra din fysiske butik hvor du ikke rigtig ved hvorfor folk går ud uden at købe noget kan du i analytics se hvor de falder fra. Du får også en masse andet info fx kan du se præcis hvilken annonce eller søgeord der er grunden til købet, den viden du får er guld hver og strengt nødvendigt for at optimere din shop optimalt

Med test af shoppen så tjek dette link: http://shoptips.dk/visualwebsiteoptimizer

Det er et program hvor du fx ændre farven på din købe knap, eller tekst og størrelse, kører noget tid og derfra kan se hvad som virker bedst og derfra kan du optimere dine shop! Du kan fx teste på 2 forskellige knapper og så kommer halvdelen til den ene og resten den anden.

Du kan gøre det samme med nyhedsbrev så halvdelen for en slags og resten en anden og igen teste på hvad gav bedst resultat, brug den bedste og lav en ny og se om den er bedre osv.

Håber det giver mening, men det gør at du langsomt men sikkert finder ud af hvad dine kunder tænder på og den vej konverterer flere af dine besøg til salg.

Men som nævnt skal alle de andre ting skal være pá plads og husk det altid er dumt at ændre en masse ting samtidig da du ikke er sikker på at kan vide hvilken ændring som gav salg.

Mht live chat, så er den jo online når i har tid ellers offline og der kan kunder få fat i jer på andre måder.

Sørg får at gøre opmærksom på i har en fysisk butik giver troværdighed.

Du kan også rulle den store service vogn ud og sende kunden en mail når varen er pakket og sendt.

Og igen en uge efter og hør om alt er som forventet og gøre opmærksom på retur varer (hvis ikke du gør det med sedlen i pakken) evt sammen med et link til jeres facebook gruppe

Ligger du en gave i så drop slik og andet ligegyldigt, giv dem noget de kan bruge og med firma navn som fx en keyhanger eller noget som passer til jeres brand.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:59

Hej Webmaster.

Jamen svaret vil selvfølgelig være, at du skal tænke ud af boksen og differentiere dig. Men når det så er sagt, har jeg nogle få eksempler på, hvad der måske vil hjælpe. 

De erfaringer jeg har fået igennem tiden som sælger hos et caravancenter, er at prisen er en vigtig faktorer, hvis det f.eks. gælder om ensartet produkter. Dog vil jeg give dig ret i, at det ikke er sundt at konkurrere på prisen, da det vil være en lang og udmattede kamp til ingen verdens nytte. Men hvis konkurrenterne på nettet er generelt 10-20kr. billigere pr. produkt og leveringstiden er kort, så vil det altså være der man placere sin ordre. Så pas på med ikke, at vende det blinde øje til. Du kunne også tilbyde frifragt i en måned og se om det giver stor pote. Du kunne eventuelt ligge en returlabel i, så man kan fragte sine produkter tilbage simpelt og uden beregning. Dette giver større tryghed ved at handle ved nettet.  

Mange nævner kundeservice og hvis du gerne vil se en virksomhed med stor succes, som har kundeservice i højsæde, så tag et kig på Zappos. Tjek eventuelt: http://www.bro-blog.dk/?p=4477 og http://jon.dk/2013/03/zappos-verdens-bedste-er-skabt-pa-arbejdsglaedens-vej/  

Du kunne lave nogle videoer omkring de forskellige produkter eller en video om jeres virksomhed. Det har jeg selv haft stor succes med. 

Hvis det slet ikke går med jeres webshop, så prøv eventuelt at fokusere på få musik genre og så have et bredt udvalg af det. Derved kan du måske langsomt, men med større held overtage det online marked for musik. 

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 19:13

Jeg ville ikke tænke så meget over prisen, hvis jeg fik en særlig god service. For mig betyder det rigtig meget, at jeg får min vare hurtigt, når først jeg har bestemt mig.

Og ja en guide eller personlig hjælp til at finde den musik, jeg måske har "hængende i hovedet", ville lade mig glemme alt om prisforskelle.

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)