Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan adskiller vi os fra konkurrenterne med de samme varer?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har en fysisk butik og en tilknyttet webshop og segmentet er klassisk musik på CD, DVD og BluRay. I webshoppen tager vi samme pris for en fuldpris-CD som i butikken (149,50) og det har vi ikke tænkt os at lave om på. I webshoppen er der en fast portopris på 25 kr. uanset antal (kun til det danske marked). Omsætningen er beskeden, men stabil og vi udsender et månedligt nyhedsbrev til ca. 600 abonnenter.

Da vi ikke vil konkurrere på prisen, søger jeg inspiration til en samling af gode salgsargumenter. De skal naturligvis tage udgangspunkt i virkeligheden og ikke bare være floskler som "Købmand Olsen ... byens bedste kaffe". Vores virkelighed kender I jo ikke, men på hvilke områder KAN og SKAL vi være bedre end konkurrenterne, når vi typisk er 10 kr. dyrere? Hurtig levering? Det kan de andre også, men de har f.eks. ikke al den viden om musik, som vi har.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det mest åbenlyse er selvfølgelig god kundeservice, hvilket godt kan fange mange kunder og få dem til at glemme de lidt dyrere priser.

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det synes vi jo også vi gør, men hvad (lidt mere konkret) forstår du ved god kundeservice i forbindelse med nethandel?

Prisen er acceptabel + leveringstiden er OK og emballagen upåklagelig + varen er, ved modtagelsen, som forventet. Det er vel(?) groft sagt det de fleste har som parametre. Hvor meget bedre service kan vi så give her?

Der er skam også folk der ringer eller skriver til os og HER gør vi en forskel ved at være gode rådgivere og eksperter.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt med rådgivningen, ekspertise er vigtig. 

Eneste ting du ikke nævnte var returret, men går ud fra at I også her gør alt hvad I kan? 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo, jo, selvfølgelig (for os da). Jeg kan ikke mindes at vi har haft reklamationer eller returneringer, men hvis det skulle ske, vil vi naturligvis gøre hvad vi kan for at kunden alligevel får en positiv oplevelse (og forhåbentlig vender tilbage som kunde).

Fra Gentofte
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 303
Fra  Telesvar Telefonpasning ApS Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Webmaster:
Da vi ikke vil konkurrere på prisen, søger jeg inspiration til en samling af gode salgsargumenter. De skal naturligvis tage udgangspunkt i virkeligheden

Jeg vil gerne stemme i og sige: Så absolut kundeservice, kunderne forventer at kunne tage kontakt til din webshop, når de har et behov/spørgsmål til produkter, ordrer eller pakkestatus etc., det har vi god erfaring med, da vi har flere webshops, der benytter sig af telefonpasning, nogle af disse webshops har priser der betydeligt højere end hos konkollegaerne, dette synes ikke at være et issue for kunderne, de er blot glade for, deres henvendelse besvares Smile. Vi er heller ikke de billigste indenfor telefonpasning, men fokus er at være de bedste på kundeservice - og blive ved med det!

Med venlig hilsen

Cher Pedersen

Telesvar

88 43 33 33

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Cher Pedersen - Telesvar:
kunderne forventer at kunne tage kontakt til din webshop, når de har et behov/spørgsmål til produkter, ordrer eller pakkestatus etc., det har vi god erfaring med

Tak for dit input. Vi skriver faktisk i vore tre shops, at man er velkommen til at ringe med spørgsmål, men jeg tror du har fat i noget vigtigt, som vi skal fremhæve og gøre særdeles synligt på brugerfladen.

Tilmeldt 18. Apr 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med en mindre rabat ved køb af hver 3. køb? Eller evt. rabat ved fom 2. eller 5 køb for at nævne et eksempel. 

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Webmaster:

Det synes vi jo også vi gør, men hvad (lidt mere konkret) forstår du ved god kundeservice i forbindelse med nethandel?

Prisen er acceptabel + leveringstiden er OK og emballagen upåklagelig + varen er, ved modtagelsen, som forventet. Det er vel(?) groft sagt det de fleste har som parametre. Hvor meget bedre service kan vi så give her?

Der er skam også folk der ringer eller skriver til os og HER gør vi en forskel ved at være gode rådgivere og eksperter.

Hej

I kan differentiere jeres kundeservice ved virkelig at virke nærværende.

F.eks. send en håndskrevet note med i hver ordre med en lille besked og rabatkode.

På afsenderen af jeres nyhedsbrev, så i stedet for at hedde "Noreply@webshoppen.dk"" så hed noget i stil med "Peter@webshoppen.dk"

Og jeres mail til kundeservice kunne også hedde Peter@webshoppen.dk.

I kan også lave guides o.l. på jeres side, som også er noget der kan tiltrække kunder.

Mvh

Andreas

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

sabdav:
Hvad med en mindre rabat ved køb af hver 3. køb? Eller evt. rabat ved fom 2. eller 5 køb for at nævne et eksempel.

Rabat er, for os, en by i Marokko, men kampagner af forskellig art, vil vi da overveje, hvis vi f.eks. får en særpris fra leverandørerne, eller vi trænger til at få muget ud blandt de (heldigvist sjældne) tilfælde, at vi har fejlvurderet en vares potentiale.

Ugens eller månedens CD KUNNE måske være interessant, men ikke uden velberådet hu, for hvorfor have besværet med at ekspedere en masse ordrer på en fuldpris til 99,50? Et diffust håb om at det måske trækker noget mere salg med sig, er alt for luftigt. Udokumenteret ønsketænkning bliver man altså ikke tyk og fed afNo

Hvis du prøver at regne lidt på hvor mange du skal sælge ekstra for at tjene det samme, vil du se, at allerede ved 10% rabat, begynder det at gå skævt.

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)