Vi har en fysisk butik og en tilknyttet webshop og segmentet er klassisk musik på CD, DVD og BluRay. I webshoppen tager vi samme pris for en fuldpris-CD som i butikken (149,50) og det har vi ikke tænkt os at lave om på. I webshoppen er der en fast portopris på 25 kr. uanset antal (kun til det danske marked). Omsætningen er beskeden, men stabil og vi udsender et månedligt nyhedsbrev til ca. 600 abonnenter. Da vi ikke vil konkurrere på prisen, søger jeg inspiration til en samling af gode salgsargumenter. De skal naturligvis tage udgangspunkt i virkeligheden og ikke bare være floskler som "Købmand Olsen ... byens bedste kaffe". Vores virkelighed kender I jo ikke, men på hvilke områder KAN og SKAL vi være bedre end konkurrenterne, når vi typisk er 10 kr. dyrere? Hurtig levering? Det kan de andre også, men de har f.eks. ikke al den viden om musik, som vi har. |
Det mest åbenlyse er selvfølgelig god kundeservice, hvilket godt kan fange mange kunder og få dem til at glemme de lidt dyrere priser.