Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb til medarbejdere gennem firma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Oct 10
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg driver en ikke helt lille virksomhed i ApS form.

Mine ansatte vil gerne have mulighed for at bruge CVR nummeret for at købe noget helt specifikt elektronik som kræver CVR nummer.
Jeg ville gerne, at jeg kunne give dem lov til dette, da det ofte er til meget ædle formål. Problemet er at bestyrelsen kræver, at det skal gøres nærmest uden omkostninger for virksomheden. Vi har et kosteligt bogholderi der tager sig af vores faktura osv. Selv den mindste henvendelse koster snildt 200 kr.

Jeg har ikke kunne gennemskue en måde hvorpå jeg kan give medarbejderne lov til enkelte køb, uden det kræver henvendelse til bogholderiet samt en masse administration for mig.

Mit spørgsmål er derfor hvordan gør man dette nemmest muligt - på en ikke fordækt måde? Uden det fremgår af årsregnskabet eller tager alt for meget tid til administration. Kan man det?

Fortsat god dag,
Søren 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 14:02

Hej Søren

Du får vel også et problem med garanti og reklamationsret, med mindre producenten yder 6 måneders garanti og 24 måneders reklamationsret.

Hvis virksomheden køber en vare og sælger den til en medarbejder, skal der ydes garanti ifølge købeloven, fordi medarbejderen er en almindelig forbruger.

Hvis medarbejderen køber via cvr-nummer og betaler kontant, er du ude over problemet med bogholderiet, men spørgsmålet er hvilken garanti der ydes.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:06

SørenSJ:
Mit spørgsmål er derfor hvordan gør man dette nemmest muligt - på en ikke fordækt måde? Uden det fremgår af årsregnskabet

Har du selv læst det spørgsmål?????

Varen skal købes (evt. lægges på lager) og sælges til medarbejderen. Hvordan i gør det nemmest kan vi ikke svare på uden at kende jeres arbejdsgange og hvilket økonomisystem i bruger.

Men det nemmeste er at købe elektroniken som almindelig handelsvare og sælge den til medarbejderen.

Mange virksomheder tager 5-10% avance til at dække omkostninger ved medarbejderkøb. Men ellers er det vel bare: kostpris + fragt + moms = salgspris.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30

Henrik Bryld:
Hvis medarbejderen køber via cvr-nummer og betaler kontant, er du ude over problemet med bogholderiet,

men har snydt i den grad

Medarbejderen køber jo så uden moms - og du vil så ikke selv videresælge med moms - rent snyd Smile- så godt at bestyrelsen og bogholderiet virker klædt på til at undgå den

Det er kun som foreslået - køb - (uden moms) og sælg til medarbejderen med moms helt officielt - og hvad garanti angår - ja så tage besværet da det er CVR nummeret der skal håndtere den sag

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 09:22

Problemet opstår vel kun, hvis leverandøren nægter at tage imod betaling ved købet, men kun vil skrive det på firmaets konto.

Der er intet ulovligt i, at medarbejderen betaler af egen lomme, og at bilaget aldrig indgår i bogholderiet.

Kun hvis der er tale om en europæisk leverandør, hvor momsen fradrages grundet salg til firma. Så er det ulovligt at gøre det på den måde, og I kan ikke slippe for at have bilaget med i bogholderiet uanset hvordan I drejer den.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30

Det er jo helt korrekt - hvis det ikke tages ind og momsen derved betales - tak

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)