Hej godtfolk på Amino. Brug for lidt hjælp vedr. CEO.
Har været igang et par mdr. med min Webshop. Har i denne tid haft gjort brug af google adwords senere facebook, til at reklame på. Meeeen uden det store held. 1000 ting og råd om SEO på nettet, men virker lidt som om der ikke er noget der er formuleret til os dummies der ikke er total it nørder.
Men nu har min webshop udbyder givet et tilbyd på at de kan lave SEO Push. Hvilket vil sige at de udarbejder alt og føre mig frem til side 1 på google. Betaler først når jeg er på side 1. (5400,- pr mdr) Ps er ikke det største firma i verden :-)
Jeg får da lidt mistanke til 5400 kr. per måned når man rammer side 1.... Er det alle søgeord eller bestemte? Hvor mange timer ligger der i de 5.400 kr. hver måned, står der noget om det? Kunne godt mistænke at når du havde ramt side 1, at de kun ville lave sporadisk arbejde.
Og til sidst, hvordan ved du hvilke søgeord du skal findes på?
Den bedste måde at finde søgeord til søgemaskineoptimering, er at bruge de konverterende søgeord fra AdWords som inspiration. Dumt at ligge på side 1 på 'Iphone cover' hvis 'iphone cover 3g pris' er et godt konverterende søgeord. Håber du forstår
Så sørg for at få succes med AdWords først og så tag SEO bagefter, er hvertfald mit råd - kan være andre er uenige
Det er vigtigt at du forholder dig til risikoen... om du skal sige ja tak eller ej vil jeg ikke rådgive om - og slet ikke uden at vide mere om hvad de har tænkt sig at gøre.
synes du skal være varsom med først at betale når du når side 1, hvad så når du ryger ud af side 1 igen fordi de stopper med SEO?
Umiddelbart lyder det af mange penge pr md., men omvendt er det et svært ord eller frase at ranke højt på fordi der er stor konkurrence, kan det måske være det værd hvis du kan konvertere den trafik du får og tjener en masse på det efterfølgende!
som regel kan en søgeordsanalyse belyse hvor svært og hvad der skal til, for at ranke på et bestemt ord/søgefrase, før det er lavet er det for tidligt at snakke priser!
Om det er mange penge kommer jo helt an på hvad det er de tilbyder. Hvis det er for at banke 1000 splog links afsted, så er det dyrt ja. Hvis det er konsekvent onsite SEO optimering med skrivning af masser af tekster, titles, meta descriptions og kvalitets linkbuilding med lange seriøse gæsteindlæg, opbygning af linkbait og markedsføring af samme på tonsvis af søgeord - så er det p... billigt... Men... der står jo intet skrevet her om præcist HVAD det er de vil levere...
Jeg kan også få en webside på første side af Google på 2 timers arbejde, hvis jeg selv må vælge søgeordet...men hvad hjælper det, hvis der ikke er nogen der søger på det?
Har sendt statistiker fra den adword kampagne jeg har sat på pause. Så ud fra den har de taget de ord der konvertere godt. Det er bestemte søgeord, på noget af produkt udvalget. Ifølg. Deres statistik springer 80 % over de 3 reklamer goggle adwords har liggende på google. Og det gør jeg faktisk også selv.. Måske fordi man ved det er reklamer og man "bare" vil ned til det man har søgt efter. Men det er jo individuelt :-)
Jeg har selv takket nej til lignende tilbud. Mit råd til dig er at sørge for at der er en klar og nem regel for hvordan du kan komme ud af aftalen igen.
præcis og det er det jeg skriver hvis du gad at læse videre istedet for at klippe i det og bruge det ude af kontekst!
Hov hov, ingen grund til at blive sur - jeg skulle måske have citeret hele dit indlæg istedet - syntes bare det blev for meget. Det var udelukkende for at uddybe det du havde skrevet - ikke en kritik på noget som helst måde!