Hej alle. Jeg står sammen med min kammerat med en drøm om at opkøbe en eksisterende autoforretning. Han er 28 år og jeg er 40 år. Vi er begge to uddannede mekanikere og har en del erhvervserfaring. Derudover er vi i slutfasen af autoteknologuddannelsen, hvor vi er fuld gang med at skrive vores afsluttende projekter. Vi har arbejdet en del sammen på studiet og opnået rigtig fine resultater sammen, i forbindelse med projekter og eksamensopgaver. Et eksempel kunne være denne: Der er tale om en købspris på ca. 850.000 kr. Der til er der et varelager, i form af salgsbiler og reservedele, som sælger gerne vil finansiere på fornuftige vilkår. Størrelsen af varelageret er ikke oplyst. Der er i følge sælger en omsætning på ca. 50 mio. kr pr år. Der er et overskud på ca. 1,5 mio kr. pr år. Min bank vil ikke være med uden vi stiller med min. 30 %. Er der nogen mulighed for at få hjælp til sådan et projekt? På forhånd tak Venligst Martin |
Det her internet kan være en farlig ting, så derfor kan der være god chance for jeg overdriver i det jeg nu skriver til dig - så tag det endelig med et stort gran salt.
Jeres situation, for det til at minde mig om kvinde der er gået på barsel om pludselig får en ide om at nu skal hun da drive en webshop med børnetøj, uden nogen plan for at drive det som forretning, men blot fordi hun har en masse hjerte med i det.
Mit forslag til jer - og det er ikke det du helt spørger om er.
Færdiggør jeres udd. brug 1 år på at spare op (banken blive glad når man selv kommer med værdier) lær kunsten at drive forretning og lær hinanden bedre at kende (skriv en forretningsplan, samarbejdsplan)
Hvis i om 1 år har sparet lidt guld sammen og stadigvæk har en masse hjerte med i det - så spring endelig ud i det.
Ps: husk der er god chance for jeg overfortolker dit indlæg, og at i måske allerede har 100% styr på det at drive forretning - her mener jeg ikke ordne bilerne, det kan i sikkert uden tvivl.
Mvh
Henrik