Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - design & brugervenlig. Hvad synes i?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino-venner,

Jeg har tidligere forhørt mig jeres mening omkring design og brugervenlighed af min webshop www.trendmeup.dk. Dengang fik jeg blandet feedback, hvilket er fantastisk! Ros er dejligt, mens ris kan bruges til at gøre det endnu bedre. Det har jeg så forsøgt nu :) 

Jeg Håber i gider bruge et par min. på at se den lidt igennem, og vende tilbage med lidt kontruktiv kritik. Positiv som negativ :)

På forhånd mange tak og god dag!

Med venlig hilsen,

Patrick Jensen

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 17:12

Hej Patrick,

Nu har jeg ikke set hvad du har fået af feedback i din tidligere tråd, men her er hvad jeg lige umiddelbart får øje på:

- Webshoppens visuelle udtryk er ikke særlig eksklusivt eller "lækkert". Det bærer meget tydeligt præg af, at der er tale om en osCommerce/OpenBizBox-installation. Ved mindre din webshop forhandler kendte mærkevarer til priser væsentligt under det resterende marked, så er det altså meget svært at sælge lækre livsstilsprodukter i en webshop som signalerer lavpris.

- Hurtige fixes: Ændre skrifttypen i headeren til en mere stilfuld. Fjerne nogle af boksene i højre og venstre kolonne for at skabe et mere overskueligt udtryk. Justere farverne, så alle elementer på websitet passer sammen. Pt. er det ren farvelade, med en masse farvede elementer som slet ikke passer sammen med den gyldne baggrund eller sorte grundfarve. Fjerne de store Nirbana-bannere på forsiden som man ikke engang kan klikke på!

- De store ressourcekrævende ændringer: Få lavet en helt ny designskabelon! Hvis man vil sælge god stil, så må man også selv signalere god stil! Overvej hvad butikkens profil er: Lige nu fremstår det som en smykkebutik, som tilfældigvis også lige har nogle iPhone-covers og noget tørshampoo til salg. Hold dig til smykkerne, eller tilføj flere produktkategorier, så butikkens udvalg fremstår homogent.

- Det dér "gaveindpaknings-step" i checkud-processen bør enten fuldstændig redesignes eller helt fjernes. Det er virkelig noget som jeg tror du taber kunder på.

Beklager hvis det hele kommer til at lyde lidt negativt, men som du selv siger, så er det som regel den konstruktive kritik man kan bruge til mest.

Fortsat held og lykke med projektet.

Mvh.

Mathias Hoffmann

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 10:29

Hej Mathias,

Tak for dit svar og de fine inputs! :)

Jeg har rettet nogle af de visuelle ting, som du er inde på. Nyt banner i header og farverne. Jeg håber det er blevet lidt bedre? Jeg vil ligeledes få nogle af boksene fjernet, så det bliver mere overskueligt. De større ressourcekrævende ændringer kan jeg desværre ikke få ændret, udover gaveindpaknings-billedet, som du er inde på virker uproffesionelt. Det vil jeg helt sikker få kigget på.

Designskabelonen synes jeg egentlig er OK, i forhold til hvad jeg har at arbejde med (OpenBixBox). Så det vil jeg umiddelbart ikke ændre på i første omgang.  

Nirbana banneret på forsiden synes jeg egentlig er relevant. Det er min erfaring at mange potentielle kunder prompte forsviner, hvis forsiden ikke er interessant nok/viser hvad butikken sælger. Når det er sagt, så vil jeg se om jeg ikke kan få billedet til at linke til nogle relevante produkter (kan klikke på det).

Endnu engang tak for din tid :)

Med venlig hilsen,

Patrick Jensen

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 11:53

Jeg kom til at tænke på om det er bevidst du har dine footerlinks så vanskelige at læse? Ellers der der klart behov for at få det ændret eller fjerne links.

Jeg ville (og har på min egen) fjerne GoldenPlanet links :-)

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:58

De designændringer du har lavet, har helt sikkert hjulpet!

Jeg er helt enig i det du skriver med, at det er vigtigt at vise kunderne hvad man sælger så snart de lander på siden. Men det synes jeg egentlig bare underbygger min påstand om at fjerne Nirbana-bannerne. Det er da frygtelig frustrerende som kunde at blive præsenteret for et banner med nogle produkter man ikke kan komme til at købe. Jo, man kan selvfølgelig selv prøve at finde frem til dem via menuen. Men når jeg ser et armbånd på forsiden, så vil jeg da kunne klikke på det og købe det.

Mit forslag: Fjern Nirbana-bannerne og indsæt i stedet en boks a la "Vi anbefaler" hvor du viser en række af de bedst sælgende Nirbana-produkter. Boksen kan så evt. styles med Nirbana-logo og et top-banner.

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 15:24

Hej Kjeld,

Det er faktisk bevidst :) De relevante links (fortrolighed, firmaprofil etc.), står i forvejen flere steder. Det kan være du kort kan guide mig i, hvordan jeg fjerner GoldenPlanets links helt? :)

Mvh,

Patrick

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 15:31

Hej Mathias,

Godt at høre at du synes det har hjulpet :) Jeg må erkende at jeg blev en smule 'nedtrykt' da jeg læste dine mange punkter, som du havde noteret dig :P Jeg var lige blevet færdig, og var egentlig godt tilfreds med resultetet selv. Men synes faktisk selv det er blevet bedre nu - så tak for det :)

Jeg har i forvejen 'vi anbefaler' på forsiden, men tror du har ret. Jeg ser om jeg kan finde på en god løsning. Om ikke andet så sørger jeg lige for at linke de forskellige billeder ind på produktet.

Tak igen! :)

Mvh,

Patrick Jensen

Tilmeldt 25. Oct 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:02

Hej, jeg ved det kan diskuteres, men jeg er mere til mere synlighed omkring selve produkterne, der sælges. Det er en balancegang mellem smart look og design samt om at konvertere hits om til salg. Ligesom det er vigtigt at få hits (SEO). Jeg mener sitet mangler mere produkt synlighed. De fremhævede varer er lidt langt nede. Jeg mener sitet drukner i reklame for produkter, der ikke kan købes ved at klikke på dem. Jeg ved godt at billedet reklamerer for produkter, som kommer længere nede, hvis din reklame i midten havde links ligesom det øverste ville det forbedre siden. Din checkout vil få nogen til at strande der hvor du spørger om de ønsker varen pakket ind og der hvor de skal registrere sig. Jeg mener også du bør droppe PayPal og netbank, som betalingsmuligheder og nøjes med kortløsningerne. Det gælder om ikke at få kunden til at tænke, Men i stedet få dem hurtigt gennem især betalingen. Men mål lidt på det, hvis du har mange, som betaler via netbank og PayPal, skal de selvfølgelig holdes som betalingsmuligheder.

Fra Slagelse
Tilmeldt 4. Jun 07
Indlæg ialt: 148
Fra  Swingcar.dk - Drøn sjovt legetøj til børn Skrevet kl. 08:57

Pajen85:
Det er faktisk bevidst :) De relevante links (fortrolighed, firmaprofil etc.), står i forvejen flere steder. Det kan være du kort kan guide mig i, hvordan jeg fjerner GoldenPlanets links helt? :)

Det gør du i danish.php>'FOOTER_TEXT_INFO'. Jeg håber du er klar over du skal være forsigtig når du retter i disse filer så ikke syntaksen ødelægges, det kan ligge hele siden ned bare der mangler et '

(Tag en kopi af hele indholdet af filen og gem det i en txt-fil på din computer, så kan du altid komme tilbage.)

Nøjes med at have "Indhold Copyright © TrendMeup" som du har i dag og giv det en farve der kan læses. Hele linket til GoldenPlanet skal fjernes.

Jeg synes du skal fjerne dine links til informationer når man alligevel ikke kan læse dem. Det er let at slukke for dem i footeren for hver enkelt.

Mvh/Kjeld

Har du set den nye alu løbecykel fra Puky?

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 09:21

Hej!

Når jeg kommer ind på forsiden er der to mennesker på et billede. Hvad er det for nogle? Jeg kan ikke klikke på dem? Hvad laver de der?

Slet dem! De gør ingen nytte - Ihvertfald ikke nu!

Det var lige hvad jeg hurtigt så. Ellers fin shop :)

Mange hilsner

Mads

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)