Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - design & brugervenlig. Hvad synes i?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 9. Oct 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Meget fornemt. Mange tak for hjælpen - det får jeg lige ændret :)

God dag

Mvh,

Patrick

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 10:15

Hej Mads,

Tak for feedbacken :)

Billedet er en slagt reklame-banner, hvori personerne bærer nogle af de smykker som vi sælger i shoppen. Under billedet er der to kategorier du kan klikke dig ind på. Her bliver du ledt ind på armbåndene til henholdsvis mænd og kvinder.

Kan det ikke gå an, eller spiller det bare ikke?  :)

Mvh,

Patrick

Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 12:37

Pajen85:

Hej Mads,

Tak for feedbacken :)

Billedet er en slagt reklame-banner, hvori personerne bærer nogle af de smykker som vi sælger i shoppen. Under billedet er der to kategorier du kan klikke dig ind på. Her bliver du ledt ind på armbåndene til henholdsvis mænd og kvinder.

Kan det ikke gå an, eller spiller det bare ikke?  :)

Mvh,

Patrick

Jeg synes ikke det spiller.

Så synes jeg du skal dele billedet så når man klikker på kvinden så kommer man hen på en side hvor de smykker hun har på, når man klikker på manden kommer man hen hvor man kan se dem han har på osv. Eller også lave så man kommer ind på en side hvor alle de smykker der er på billedet er!

Mange hilsner

Mads

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 12:40

Som Mads siger: Et banner man ikke kan klikke på fungerer ikke. Hvis du vil have banneret, så skal det være klikbart.

Nedenfor har jeg vedhæftet et meget hurtigt mockup for at vise hvad jeg mener. Udover at gøre banneret klikbart, så har jeg også tilføjet en tekst, der forklarer forbrugeren hvad det egentlig er for et produkt du fremviser.

Tørshampoo-banneret som du pt. har øverst, har nogle skrækkelige farver og signalerer absolut ikke særlig god stil. Det har jeg gjort væsentligt mindre og rykket ned under Nirbana-banneret. Igen har jeg tilføjet noget tekst, som forklarer forbrugeren hvad det egentlig er for et produkt du sælger, samt et call-to-action.

Er der forresten nogen grund til at bannerne er smallere end "Vi anbefaler"-boksen? De bør have den samme bredde så pladsen udnyttes, og linjerne i designet holdes.

Og apropos "Vi anbefaler"-boksen, så ville jeg fjerne tørshampooen derfra, da de jo bliver fremhævet i banneret lige ovenover.

Er tørshampoo forresten ikke sådan noget man bruger på festivaler? I så fald kunne du jo helt erstatte det nuværende banner med et banner med en tekst a la "Skal dit hår overleve sommerens festivaler?" + teksten fra det nuværende banner og et baggrundsbillede som signalerer "festival".
I så fald får du bragt dit produkt ind i en brugskontekst som dine kunder kan relatere til - Og det er noget der sælger! :)

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 13:23

I har ret!

1. Nu skriver du godt nok, at det var et hurtigt mockup, men det blev da super fint! - Det kunne jeg faktisk godt finde på at 'kopiere' og bruge i stedet for :) Jeg har dog lige et spørgsmål, i forlængelse af jeres kommentarer omkring klik på banner. Er på ingen måder ekspert i det at sætte en webshop op (hvilket nok er årsagen til den ekstra store selvtilfredshed omkring resultet af den), men hvordan indsætter man mere end 1 link til et banner? 

2. Du har ret - jeg fjerner tørshampooén fra 'vi anbefaler'. 

3. Tørshampoo er nemlig genialt at bruge til festivaller, hvorfor jeg også kraftigt overvejer at følge dit råd med et andet banner, der viser netop det.

4. Bannerne flugter nu mere med 'vi anbefaler'. Er det blevet bedre? Synes måske det virker en smule presset sammen?

Med venlig hilsen,

Patrick 

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 15:30

Synes helt sikkert at det har hjulpet på helhedsindtrykket, at bannerne er blevet tilpasset i størrelsen.

Der er flere måder at lave et banner med 2 eller flere links på. Enten kan du klippe banneret op i flere forskellige selvstændige stykker grafik og putte forskellige links på hvert stykke. Alternativt kan du benytte et old-school "image map", som kort sagt går ud på at man via koordinater, angiver områder af et billede som skal være klikbare. Du kan fx generere den nødvendige kode her: http://www.maschek.hu/imagemap/

Tilmeldt 9. Oct 12
Skrevet kl. 21:58

Tak for jeres input og gode råd - det har været en stor hjælp :)

Jeg tror fik det til at spille nogenlunde.. Er det blevet OK synes du/i? Synes selv det er blevet ret godt :)

Din festival idé er rigtig god, og arbejder stadig på at få sat et lækkert banner sammen, med teksten 'skal dit hår overleve sommerens festivaler?'. Den var altså ikke dårlig :)  

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)