Jeg genopliver lige denne tråd, da jeg selv har haft tænkt tanken og derfor er interesseret i at give mine input til debatten.
Jeg kan nikke genkendende til mange af de problemstillinger og holdninger som bliver beskrevet af folk over dette indlæg.
Dog har jeg også et lidt andet syn på tingene som jeg finder interessant at debattere, da vi jo alle heldigvis ikke er ens. 
Jeg er på ingen måde en "kaffesnob" hvilket kan have indflydelse på mit syn på tingene. Ligeledes er jeg heller ikke i besiddelse af psykiske evner, og jeg skal derfor heller ikke gøre mig klog på mine med-aminoers kaffe ritualer.
Jeg kunne dog godt tænke mig at vide om nogle af "nej sigerne" over mig ejer og/eller har smagt kaffe brygget på en kapsel maskine?
Personligt finder jeg selv kaffedrikkene fra min Dolce Gusto yderst delikat.
Som sagt har jeg ingen belæg for at have indsigt i andres kaffe viden, og derfor tager jeg mig den frihed at give en lille indsigt i min begrænsede indsigt i maskinerne som bliver brugt.
Maskinerne som jeg går ud fra trådstarter tænker at anvende, er enten Nespresso, Dolce Gusto eller Tassimo. Fælles for alle 3 er at de presser vandet i gennem kaffen med et tryk på op til 15 bar, præcis som et professionel espressomaskine gør det. Dette resultere i at en normal sort kop kaffe får et fint lag crema, på samme måde som en espresso gør. Selve kvaliteten af kaffen burde derfor være den samme om man brugte en af de tre kapsel maskiner, eller en rigtig espressomaskine.
Jeg er dog helt på bølgelængde med, at det altid vil være at foretrække nymalet/ristet kaffe fremfor kaffe som har ligget i en kapsel i x antal uger/måneder, og at dette højst sandsynligt også vil give en bedre kvalitet.
Ligeledes er jeg fuldstændig enig i at man ikke kan tage +30 kroner for en kop kapsel kaffe. Men hvad nu hvis en sådan kop "kun" kostede 20-25kr, så vil man ligge på et prisniveau omkring f.eks. quickfood i Føtex, men have, i mine øjne, et væsentligt bedre produkt som stadigvæk er 30% billigere end de dyreste konkurrenter. Hvis man samtidig som cafe/virksomhed er åben omkring at man bruger kapsel kaffe, og derved afværger en "skandale", tror I så stadigvæk ikke på ideen? 
Jeg er som sagt ingen kaffe connoisseur og der vil derfor givet vis være folk herinde som har meget mere forstand på kaffe end mig, og I skal være velkommen til at skyde huller i min teori og ide. Jeg er interesseret i at høre folks mening, da jeg flere gange har hørt at vi i Danmark er i top 3 over de lande hvor en kop kaffe er dyrest, og samtidig skulle være det andet mest kaffedrikkende land i verden. Så må der være et marked for billigere "kvalitets" kaffe. 
Mvh
Rasmus Larsen