Nu er jeg nok i høj grad en kaffesnob, og jeg ville aldrig nogensinde betale for en kapselkaffe. Men... Med andre ord: Det hele skal spille. Hvis du piller ved én faktor, skal alle de andre faktorer tilpasses. En dolce gusto kan ikke tilpassen. Den kan bare køre kogt vand gennem en pose. En dolce gusto kan ikke lave en kaffe der kan måle sig med en kaffe på lavet på en rigtig espresso.. Selvfølgelig forudsat, at der er en god barista bag den. |
Nu har jeg aldrig bestilt en kop kaffe på McDonalds og jeg kan derfor ikke kommentere på kvaliteten af denne.
Staal Nordic:Din kapselmaskine kan måske nok levere 15 bar, men det anbefalede tryk er er 8-9 bar. Når der står 15, er det blot en information:
Det er netop humlen i mit indlæg/tanke, i mine øjne er kapsel kaffe et niveau over f.eks. McDonalds, 7Eleven, diverse tankstationer og automater som er sat op. Jeg kan ikke forestille mig at kaffe købt på ovennævnte steder bliver brygget med samme tryk, men igen hvis I har en større viden omkring dette er I meget velkommen til at skyde mit postulat ned. :)
Jeg er også godt klar over at 8-9 bar er det anbefalede tryk, og er fuldstændig enig i at de 15 bar er for "blær" og for at det skal lyde godt.
Jeg er dog også rimelig sikker på at topmodellerne selv tilpasser sig de forskellige forhold alt efter hvilken type kaffe der brygges, dog ikke i samme grad som en barista det er klart. :)
Jeg synes det kunne være interessant at høre om I har smagt kapsel kaffe, eller om det lige så meget er en principsag ala vin entusiaster og papvin?
- Det er helt okay hvis det er tilfældet, jeg har selv flere ting jeg af princip aldrig ville købe forskellige steder. (dette er dog en helt andet debat ) Jeg finder bare "køre kogt vand gennem en pose" kommentaren en smule ved siden af, da dette i mine øjne ville være f.eks. en amerikansk diner eller automat kaffe, men hvis du/I aldrig har smagt kapsel kaffe kan jeg sagtens forstå den skepsis der er.
Staal Nordic:En dolce gusto kan ikke lave en kaffe der kan måle sig med en kaffe på lavet på en rigtig espresso.. Selvfølgelig forudsat, at der er en god barista bag den.
Igen er jeg helt enig, kvaliteten vil aldrig kunne måle sig med en rigtig espresso lavet af en professional barista, men tror du, hånden på hjertet, at mødre gruppen kan smage forskel på deres caffe latte?