Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd & vejledning om SEO og søgemaskineoptimering. Er det ikke farligt for de involverede ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Her på Amino skrives der meget om SEO, som jeg også selv har haft stor glæde af. Så tak for det.

Men jeg er også kommet til at tænke på nogle forhold.

Google må jeg antage også læser med herinde ?

Kan rådgivning og vejledning så ikke være "farlig"

Kan man tænke sig at det for de enkelte kan have nogle konsekvenser ?

At Google ligefrem finder de "rigtige" og de "forkerte" rådgiver ? og ranker disse ? Ligesom kvalitetsindhold og unikke forhold på et site betyder noget ?

Og hvad med dem som får pågældende rådgivning ? Følger Google måske også disse, både i posetiv som negativ betydning ?

Eksempelvis hvis jeg med et indlæg "Hvordan snyder jeg Google". Eller hvordan "pleaser" jeg Google

Og sikkert meget mere ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:37
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tjo, hvis du reklamerer med ting, der direkte er i modstrid med Googles retningslinier. Men Google er jo ikke imod folk der laver SEO - de er jo også interesserede i at gode sider optimeres, så de optræder godt placeret i SERP.

Men jo, især dem der reklamerer med salg af links er da i en risikozone...

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:39

Mikkel Kongsfelt:
Men jo, især dem der reklamerer med salg af links er da i en risikozone...

Yes

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 17:44

Ja det kunne jeg nemlig godt forstille mig.

Men dem som reklamere med ydelser indenfor SEO, også udover links er vel også i "risikozonen".

SEO går vel også ud på at manipulere med Google.

Hvis man vil højt i Google har man jo Adwords  og ty til ? og her tjener Google også selv penge.

Så god SEO er vel også lidt "tabsgivende" for Google. Man kan jo som bruger søge sine informationer på mange måder og få disse. ?

Ib Abildgaard

Råd & Mal

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 17:58

Nej, SEO går ikke nødvendigvis ud på at manipulere google... det går ud på at optimere til google.... 

Men jo, det kan da misbruges ;-)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1754
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 17:59

Som udgangspunkt hjælper SEO jo Google med, at forstå hvad der er på et website.

Derfor vil jeg ikke mene rådgivning i et offentligt forum er problematisk overhovedet.

Hvis Google var så arrogante, at de anså deres algoritme som perfekt, jo så ville de formentlig være meget negativt indstillet overfor SEO.

Jeg ser min rolle som en hjælp for Google, ikke et forsøg på manipulering.

Statistisk set vil det være fjollet at gå efter seo folk, frem for menigmand og da de ikke har uendelige resurser, vil jeg tro de ikke har fokus på at stalke seo folk i diverse forummer.
Det er muligt de benytter den slags informationer i visse tilfælde, eller har designet software til at crawle forums og søge efter visse ting. Men jeg tror ikke, de har ansat folk til at side og glo herinde hver eneste dag.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Ib,

Nej, Google synes ikke dårligt om SEO.

SEO er jo også hjælp til at få synliggjort godt indhold.

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 18:21

Tak John !

Nu vil jeg se på hvor meget af "skole engelske" der hænger ved Wink

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Apr 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 19:23

Det ville da være stik imod al logik, hvis Google så dårligt på SEO folk! :-) Det er jo netop disse SEO-eksperter, der er med til at sørge for at det kun er GODT indhold der ender på side 1!

Google stiller jo nogle kriterier for hvad der kræves for at ligge nr. 1, og jo tættere man kommer på dette, jo bedre ligger man. Selvfølgelig kan man også købe links, men i sidste ende er det ikke holdbart at "snyde" på den måde. Google ruller jo hele tiden nye opdateringer ud, der netop skal bekæmpe dette, og har man sådan et snyde-foretagende, er det kun et spørgsmål om tid før man skal til at finde nye måder at løbe om hjørner med Google på - imens mister man vigtig placering i SERP.

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 19:29

Thomas Løwe Hansen:
Selvfølgelig kan man også købe links, men i sidste ende er det ikke holdbart at "snyde" på den måde.

Ja den form for ydelser ser man jo i rigt mål på bl.a. Amino. Wink

hvis disse ydelser er så gode er det vel også en skrue uden ende?

Altså der skal ustandseligt købes links.

Og "gamle" "gode" sider bliver hele tiden trykket ned i Google. Og dem med mange indgående link bliver præmieret.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)