Kan rådgivning og vejledning så ikke være "farlig"
Kan man tænke sig at det for de enkelte kan have nogle konsekvenser ?
At Google ligefrem finder de "rigtige" og de "forkerte" rådgiver ? og ranker disse ? Ligesom kvalitetsindhold og unikke forhold på et site betyder noget ?
Og hvad med dem som får pågældende rådgivning ? Følger Google måske også disse, både i posetiv som negativ betydning ?
Eksempelvis hvis jeg med et indlæg "Hvordan snyder jeg Google". Eller hvordan "pleaser" jeg Google
Tjo, hvis du reklamerer med ting, der direkte er i modstrid med Googles retningslinier. Men Google er jo ikke imod folk der laver SEO - de er jo også interesserede i at gode sider optimeres, så de optræder godt placeret i SERP.
Men jo, især dem der reklamerer med salg af links er da i en risikozone...
Som udgangspunkt hjælper SEO jo Google med, at forstå hvad der er på et website.
Derfor vil jeg ikke mene rådgivning i et offentligt forum er problematisk overhovedet.
Hvis Google var så arrogante, at de anså deres algoritme som perfekt, jo så ville de formentlig være meget negativt indstillet overfor SEO.
Jeg ser min rolle som en hjælp for Google, ikke et forsøg på manipulering.
Statistisk set vil det være fjollet at gå efter seo folk, frem for menigmand og da de ikke har uendelige resurser, vil jeg tro de ikke har fokus på at stalke seo folk i diverse forummer. Det er muligt de benytter den slags informationer i visse tilfælde, eller har designet software til at crawle forums og søge efter visse ting. Men jeg tror ikke, de har ansat folk til at side og glo herinde hver eneste dag.
18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media
SEO er jo også hjælp til at få synliggjort godt indhold.
OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management. Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23 Find mig på LinkedIn
Det ville da være stik imod al logik, hvis Google så dårligt på SEO folk! :-) Det er jo netop disse SEO-eksperter, der er med til at sørge for at det kun er GODT indhold der ender på side 1!
Google stiller jo nogle kriterier for hvad der kræves for at ligge nr. 1, og jo tættere man kommer på dette, jo bedre ligger man. Selvfølgelig kan man også købe links, men i sidste ende er det ikke holdbart at "snyde" på den måde. Google ruller jo hele tiden nye opdateringer ud, der netop skal bekæmpe dette, og har man sådan et snyde-foretagende, er det kun et spørgsmål om tid før man skal til at finde nye måder at løbe om hjørner med Google på - imens mister man vigtig placering i SERP.