Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår er der tale om spam på amino?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Askeby
Tilmeldt 29. Mar 09
Indlæg ialt: 492
Fra  Pronto Callcenter Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Jeg støder rigtig ofte på indlæg fra især en bruger som udelukkende svarer for at reklamere for sit firma.
Jeg er klar over at det er noget de fleste af os bruger amino til, og dt er ogå fint, men hvis 9 ud af 10 indlæg består af max to sætninger og kun har til formål at henlede opmærksomheden på egen virksomhed, er det så ikke ved at være i overkanten?
Eller er det mig der er hysterisk og går i for små sko?

Telefonpasning her.

Ingen binding, intet abonnement, 14 dages gratis og uforpligtende prøveperiode

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:26
Hej Mette
Vil sige at er der tale om noget som kan hjælpe og gavne trådstarter så er det jo en win win.

Jeg udgiver selv et iværksættermagasin og der er mange nyttige og brugbare artikler og fif fra eksperter og andre etablerede erhvervsdrivende.
Det kan jo også opfattes som værende reklame når jeg skriver herinde.
Men er der gode råd og hjælp som kan gavne trådstarter er det vel kun på sin plads.
Vi er her jo alle sammen for at hjælpe hinanden.

Er der tale om direkte spam og nytteløs reklame er der regler for dette her på Amino.

Jeg synes ikke selv jeg er stødt på så meget direkte reklame hvor det ikke har været til gavn herinde.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:50

Jeg har heller ikke set det som et problem herinde. Der jeg kan rynke lidt på brynene er, når nogen en sjælden gang svarer folk med at de gerne vil hjælpe da de driver en virksomhed med dette eller hint - og så bare beder om kontakt mig via pb hvis du er interesseret. Jeg synes på et forum, at man som minimum må prøve at svare på problemet så også andre læsere kan få glæde af det, men jeg oplever de t ikke som et større problem

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Roskilde
Tilmeldt 26. Feb 11
Indlæg ialt: 158
Fra  ROSKILDE DYBDEMASSAGE Skrevet kl. 22:39

Jeg må indrømme at en af grundene til jeg netop bruger Amino, er at jeg synes de deciderede spammere- er der langt imellem. Eller måske springer jeg bare deres indlæg over uden at tænke videre over det.

Så, nej- jeg oplever det kun som et begrænset problem.

Effektfuld og behagelig massage.  Få 20% aminorabat !

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 22:45

Tilsyneladende får de masser af kunder i forhold til dem der kommer med kvalificerede svar. 

Så det betaler sig. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 22:47

synes de fleste kommer med et input der kan hjælpe eller løse problemet - der er langt imellem dem som decideret spammer - men du kan jo ignorere dem du ikke vil læse indlæg fra, ved at de ikke dukker op i tråden, du klikker bare på 'mere' ved siden af navnet og trykker på skjul bruger :) 

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 06:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Gita Street:
Tilsyneladende får de masser af kunder i forhold til dem der kommer med kvalificerede svar. 

Så det betaler sig. 

Gita har desværre ret. Amino burde nok være mere hård til at stoppe dem der udelukkende bruger trådene til at reklamere for sig selv, i stedet for at give kvalificerede råd. Når dem der bruger meget tid på at hjælpe andre får mistanke om, at det er spammerne der får mest ud af det, mister de lysten til at hjælpe. Dette var en af årsagerne til at jeg droslede kraftigt ned med at bruge en masse tid med råd og vejledning her på Amino.

mvh
Michael

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 07:22

Hej Mette.

Jeg oplever især at andre i samme branche som mig selv kommer med "gode råd" om ting jeg ikke har bedt om råd til, eller bare "opmuntrende bemærkninger" når jeg laver en tilbudstråd. Det ligger sådan i krydsfeltet mellem spam og bare virkelig dårlig stil, og er bestemt ( slet skjult!) reklame. Jeg prøver på at tage det som en kompliment, om at jeg må være en slags konkurrent -det tænker jeg ikke selv at jeg er, da jeg får en meget lille procentdel af mine kunder gennem Amino, det er nærmere sådan en slags slags sidejobs jeg finder herinde. Af samme årsag har jeg ikke rigtigt gjort noget ved det, men jeg står gerne frem og siger at jeg går i meget små sko, når det kommer til det. Jeg synes det er uopdragent og irriterende, at folk skal reklamere for sig selv i andres tråde. 

Til gengæld har jeg det ok med folk der giver et godt og kvalificeret svar ala "hey det der ved jeg en masse om -det laver jeg nemlig til dagligt, så her er et godt råd -og skulle du få brug for endnu mere hjælp, så må du gerne skrive til mig, for noget mere organiseret ( læs: betalt) hjælp." Det er vel fair nok. 

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. Nov 11
Indlæg ialt: 19
Fra  Malgodt.dk Skrevet kl. 07:56

Jeg synes heller ikke at det er det store problem egentlig. Heldigvis, men synes at det er cool at du tager debatten op, da det klart er noget der skal holdes nede. 

(Det kan være at Thorborg svarer i tråden, med en reklame for Spam Fighter Stick out tongue )

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 08:11

Det kommer an på hvad man ser som spam.

Personligt, så ser jeg ikke meget 'spam' på amino, det jeg syntes er 'spam' er når folk begynder at finde tråde frem der er 2-3 år gamle, og henviser til deres produkt.

Eller når en skriver 'Jeg vil ikke modtage tilbud omkring x produkt', og så alligevel folk smider et tilbud, det syntes jeg er 'spam', fordi de ikke har læst hvad trådstarter skriver.

På den anden side, hvis trådstarter skriver om et emne, og man har et tip til det emne, som faktisk kan gavne trådstarter, så syntes jeg ikke det er noget problem at skrive det, såfremt det ikke er direkte reklame.

Jeg tror, at folk nok selv skal finde ens 'virksomhed' hvis man er behjælpelig på Amino, da de vil se, at det er ikke kun kunder man er ude efter - men man er ude på faktisk at hjælpe folk. Jeg tror på en måde det giver en del flere kunder end ved bare at reklamere for sig selv hele tiden (Kan godt være det bare er mig der føler det sådan).

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)