Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan du hjælpe mig i mål??

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 110
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer. Jeg håber I nyder denne aften, inden sommertiden for alvor skinner igennem!

Jeg kunne virkelig godt bruge et kvikt hoved, til et par gode råd. Jeg vil prøve at gøre det kort.

For knap seks-otte måneder siden, begyndte jeg udviklingen af mit sociale media site projekt, med udgangspunkt i en hel specifik målgruppe.

Dette resulterede i mange snakke, skitser, meget læsning og hårdt arbejde. Da jeg ikke selv kan lave hård programmering, var jeg nødt til at finde en eller flere der kunne hjælpe mig med at udføre mit projekt! Jeg var overbevist om, at min íde ville være et virkelig godt og innovativt indspark og ville blive taget imod med kys hånd og røde roser. Efter at have diskuteret det med utrolig mange venner, bekendte og familie, slog jeg til. Jeg fik overbevist min far om, at det var en helt genial ide og at jeg dagligt blev ved med at se et stort behov for det!

Derfor smed han 15.000,-, så jeg kunne jage bolden i mål! Men men men........

Efter at jeg fik en bekendt programmør til at lave grundfunktionerne, kunne jeg godt se, at der var lang vej igen. Der manglede funktioner, facebook integrering og sitet var (og stadig er) særdeles grimt....

Pungen var tom og på trods af mit store drive, fortsatte jeg jagten efter personer der kunne hjælpe mig videre frivilligt....

Jeg blev så at sige, taget i røven, i den betydning at jeg fandt nogle personer der kunne være ideelle, forklarede ideen. De var friske på at være med på projektet, men fik kolde fødder. Dette tog alt energi og mit ellers så ivrige drive ud af mig. Jeg fik så at sige en langsom men stor mavepuster.

Gang på gang, blev jeg holdt hen og til sidst sprang de fra.....Dette drejer sig om to episoder.

Konklusionen? Jeg har et socialt media site projekt jeg efter knap otte måneder stadig brænder afsindigt meget for, men jeg kan snart ikke kæmpe mere. Budgettet er minimalt. Jeg ser stadig dagligt et stort behov for den service, sitet ville kunne tilbyde og et kæmpe potentiale. Det er ikke løs snak.

Men, skal jeg bare ligge mig ned og give op? Lade projektet falde til jorden i tanken om, at det måske vil blive lavet af andre om nogle år. Hvad kan jeg gøre og hvem kan jeg kontakte? Hvordan sørger jeg for, at jeg ikke bliver "brændt af" igen, men får klar besked af programmøren fra start? Skal jeg søge efter studerende eller professionelle? 

Det ville være så fedt, hvis I ville komme med nogle gode råd, til hvordan jeg kommer videre - og hvordan jeg får styret mit projekt i mål ud fra ovenstående oplysninger. Alle råd suges ind og gengældes med et skulderklap. 

Mvh. Jacob V

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 00:25

Hej Jacob, 

Ja, man kan jo høre du brænder for det, og det er da fantastisk.

For at komme til dit egentlige spørgsmål: personligt tror jeg det er svært at få professionelle til at arbejde frivilligt. Måske kan du være heldig at finde en og overbevise vedkommende om at dette er en fantastisk idé.

Jeg er selv studerende, og iværksætter, men vil da gerne prøve at hjælpe dig videre. Du kan kontakte mig på dpu@sqltech.dk, så kan du da om ikke andet få noget respons fra en programmør.

vh, og god aften

Daniel Poulsen 

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Hellerup
Tilmeldt 1. Mar 13
Indlæg ialt: 293
Skrevet kl. 00:28

Foretningsplan og budget, Ikke mindst for udvikling af sitet. Dernæst crowdfunding, sponsorer, partnere. Giver det mening? Der er ingen som kan forholde sig relistisk til din idé før du bliver mere konkret.

Mvh Jens

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 00:36

Hej Daniel. 

Tak for dit svar!

Jeg ved godt, det ikke er nemt at få professionelle til at arbejde frivilligt. Derfor er jeg også er i tvivl, om det er den rigtige vej at gå. Problemet er mest, at de jeg har fået overtalt, har sagt god for det, men senere er trukket i land (hvilket betyder de egentlig bare har holdt mig hen).

Jeg forventer ikke, at der står programmører i kø og bliver tit selv irriteret, når jeg ser alle de der skriver, de lige har fået en genial ide og konen er enig og derfor forventer alle springer til.

Her er der allerede smidt 15.000 og en helvedes masse arbejde.

Tak for respons! Jeg sender dig en mail i morgen.

Fortsat god aften

Mvh. Jacob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:38
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jacob,

Jeg svarer på dit indlæg som nybegyndt Amino'er, der endnu ikke selv har iværksat så meget andet end et mislykket studieprojekt i gymnasietiden. Jeg er dog på vej nu - alt godt. Nu ved du, at mine ord og råd er fra hjertet og ikke fra erfaring.

Jeg læser dit indlæg som om, at du først og fremmest har behov for opmuntring. Derfor er mit første og vigtigste råd, at du skal fortælle om din idé til nogle folk, som vil være begejstret for den. For eksempel de mennesker, der vil få gavn af dit site. Brug det samtidig til at idéudvikle. Måske er der en efterspørgsel derude, som du ikke selv havde tænkt over. Gå for alt i verden uden om dem, du kunne forestille dig, der vil have nej-hatten på! Lige nu har du brug for ja-hatte!

Næste råd: Brug aldrig nogen, du kender privat, når du laver business. Med mindre selvfølgelig, at du har lavet business med dem før med succes. Jeg synes godt, du kan fortsætte jagten på at finde nogen, der vil gøre det frivilligt, men brug kun nogen, som du ved via referencer, at de kan hjælpe dig. En studerende er en god idé, men vær klar over, at studerende prioriterer deres eksamener højere end frivillige projekter. Alternativt kan du måske spørge en professionel (måske en herindefra), om du kan få lov at afbetale i rater, fra når hjemmesiden kører. Hvis du har et godt koncept, så er der sikkert også en frisk og modig Amino'er, der vil hjælpe dig!

Sidste råd: Skriv alt ned på et papir. Dit overordnede koncept på få linjer. Din forklaring på, hvorfor det giver overskud. Et realistisk budget for de kommende år. En virksomhedsstrategi (uden at jeg selv er helt klar over, hvad det er). Kort sagt: Alt skriver du ned, men gør det kort og præcist. Så går du hen til din bankmand og siger: "Jeg bliver rig, og jeg vil gerne have pengene stående i denne her bank. Jeg skal bare bruge X kroner for at komme i gang. Hvad kan i tilbyde af udlånsrente?" Hvis ikke din nuværende bank er med på idéen, så spørg én af alle konkurrenterne. Det er som regel gratis at skifte bank.

Lidt fri tankestrøm herfra! Håber, du kan bruge lidt af det. Og pøj pøj med det!

/Morten

Fra Højslev
Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 129
Fra  Lethers Skrevet kl. 00:49

Hej Jacob,

Jeg går selv med dybe tanker om crowdfunding og potentialet ved dette. Specielt da jeg har brug for kapital til lager og butik men det er et helt andet emne.

Din største udfordring er naturligvis angsten for at en anden spiser din ide. Men du er nødt til at skitsere dit projekt helt konkret over for amino brugere, banken alternativt en anden investor. Lav en forretningsplan, brænd den og skriv en ny. Gør dig klart hvilket behov du dækker. En god iværksætter løser behov hos andre.

Prisen må noget avanceret programmering der skal være designmæssigt flot koster i omegnen af 90.000kr. det basere jeg ud fra tilbud jeg selv fik fra stor virksomhed i DK, da jeg havde et andet projekt med tung programmering. Skaf de penge igennem dit lokale væksthus, crowdfunding, folkeaktier eller anden investor. Banken låner ikke gerne til noget der ikke er helt nyt med stort potentiale, slet ikke software stuff.

Den anden løsning som kan ende med at være gratis og som jeg er fan af er, at kontakte nogle af de her elever: http://www.eamv.dk/Uddannelser/Fuldtid/Multimediedesigner/Introduktion.aspx gætter på der findes en ligende uddannelse i KBH. De er billige og kreative, sælg ideen og få dig en partner. Sideløbende skal du som hovedet bag, forsøge at skaffe kontakter og kapital som projektet skrider frem.

Jeg er ejer af Marketingsvirksomheden Lethers.dk. Online markedsføring og rådgivning til dig!

Tilmeldt 7. Nov 11
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 00:53
Som tidligere nævnt så få lavet en ordenlig plan for dit projekt hvor alle tanker og muligheder og evt undersøgelser plus potentiale er med og prøv at find ud af hvor mange penge præcis du mangler.

Hvor meget det kan tjene og ikke mindst hvornår.

Og gå på amino kapital, det er det den er der for.

Prøv dog at få fat i pengene og de rigtige mennesker til at lav det sidste der mangler på dit site og få det ud i verden,

Og ellers prøv her igen, lav nogen indlæg løbende om projektet, du kan være heldig at den rigtige læser det :)

Held og lykke, få ro på og skab dig et overblik og en plan og gå benhårdt efter den.
Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 00:55

Hej Morten. 

Tak for dit svar og hertil råd og forslag! Det er meget værdsat.

Jeg har som egentlig ikke brug for opmuntring, da der skal meget til, før at jeg går ned med fanen. Men du kan selvfølgelig have ret i, at det kan virke som om, jeg er på vej til at køre mig selv ned.

Jeg er stadig ved godt mod, men har brug for en "vejviser", så jeg ikke bliver ved med at "køre" den forkerte vej.

Du har ret i, at det ikke er smart at gøre med bekendte og jeg "fortryder" på sin vis også. Selvom programmøren har lavet et stort stykke arbejde og de fleste funktioner faktisk fungerer (sitet er offline lige nu), men der mangler altså det sidste, før det fungerer som det skal. 

Jeg er meget i tvivl om en studerende er svaret, for som du selv siger, så vil det måske ikke have den højeste prioritering i visse perioder. Men jeg tænker stadig, at det måske kunne være den rigtige vej at gå.

Hvad angår dit sidste råd, så har jeg udviklet konceptet i mange måneder, brugt ufattelig mange timer til det, sparret med venner og bekendte, skrevet alt ned, tegnet og illustreret til "blyanten" knækkede og til sidst haft det, som jeg mente skulle være det færdige resultat. Jeg har også brugt tid på virksomhedsstrategi og snakket med dygtige personer. Det er dog svært at udarbejde en konkret forretningsplan, da det er et socialt media site og ikke en webshop eller produkt salg.

Hvordan skriver man en forventningsstemt forretningsplan før der er nogle brugere på portalen? Hvis jeg kunne få startet det op med udgangspunkt i mit kollegium som jeg havde tænkt mig, ville jeg hurtigt kunne have en fornemmelse af, hvorvidt potentialet var stort eller ej.

Tak for din tankestrøm!

Mvh. Jacob 

Fra Aalborg
Tilmeldt 28. Mar 13
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 00:59

Hej Jesper,

Jeg har ikke kendskab til iværksætter i - overhovedet! Men vil alligevel komme med, noget der måske kunne være et forslag.

Du kunne evt. lede efter en der vil kunne programere jeres website. Eftersom jeg siger jeres, vil være at du ikke skulle betale for den ydelese du får, men at i skulle træde end i det som et partnerskab.

Her tænker jeg at det kunne være en studerende, eller måske en nyuddannet programør som ikke har kunnet finde et lønmodtager job, og derfor givetvis er på dagpenge.

Jeg personligt kan bedre investere tid end penge - nu jeg ikke selv er født med en fed bankbog eller pengetræer - så derfor tænker jeg at der også er andre, der ville ty til det.

Såfremt at de kan se det er en god idé, også er tid (Hvis man alligevel har nok af den) ikke det værete at miste. Hvis det skulle ende sådan.

Håber du finder svar herinde, også selvom en uerfarende som mig kommenterer :-)

Held og lykke

Med venlig hilsen
Louise

Fra København S
Tilmeldt 21. Oct 12
Fra  Beerpong Liga DK Skrevet kl. 01:02

Rune Svenninggaard:

Hej Jacob,

Jeg går selv med dybe tanker om crowdfunding og potentialet ved dette. Specielt da jeg har brug for kapital til lager og butik men det er et helt andet emne.

Din største udfordring er naturligvis angsten for at en anden spiser din ide. Men du er nødt til at skitsere dit projekt helt konkret over for amino brugere, banken alternativt en anden investor. Lav en forretningsplan, brænd den og skriv en ny. Gør dig klart hvilket behov du dækker. En god iværksætter løser behov hos andre.

Prisen må noget avanceret programmering der skal være designmæssigt flot koster i omegnen af 90.000kr. det basere jeg ud fra tilbud jeg selv fik fra stor virksomhed i DK, da jeg havde et andet projekt med tung programmering. Skaf de penge igennem dit lokale væksthus, crowdfunding, folkeaktier eller anden investor. Banken låner ikke gerne til noget der ikke er helt nyt med stort potentiale, slet ikke software stuff.

Den anden løsning som kan ende med at være gratis og som jeg er fan af er, at kontakte nogle af de her elever: http://www.eamv.dk/Uddannelser/Fuldtid/Multimediedesigner/Introduktion.aspx gætter på der findes en ligende uddannelse i KBH. De er billige og kreative, sælg ideen og få dig en partner. Sideløbende skal du som hovedet bag, forsøge at skaffe kontakter og kapital som projektet skrider frem.

Hej Rune. 

Tak for det. Det er ikke så meget frygten for, at ideen vil blive taget, men så vidt jeg kan komme uden om, at skulle udlægge seks måneders arbejde i et offentligt forum, vil jeg helst være fri.

Du har nok ret i det med banken, tror heller ikke det er vejen frem.

Jeg har ikke ønsket at søge investorer, da jeg gerne ville have sitet op at køre først, da jeg ellers tror det vil blive umuligt.

Det er det, der er det svære ved et socialt media site, da brugerne er guldet til sitets værdi.

Jeg vil prøve at kigge på nogle af ting du har forslået.

Tak.

Mvh. Jacob

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)