Hvorfor skal de være Danske? Hvis de ellers blot lever op til de sikkerheds krav man måtte ha, er det for det kunde segment i er aktuelle for, ikke specielt interessant hvor dataen befinder sig. Da det er en Cloud service i stiller tilrådighed, må i blot erkende at jeres nationalitet er relativt uinteressant |
Hej Nikolas
For at finde ud af hvad der er den rigtige pris, skal i finde ud af hvem der er i vil konkurrere med. Hvis det "blot" er et alternativ til Crashplan m.m, så er løbet kørt inden i er startet. I vil aldrig på Dansk jord kunne levere en ydelse der er konkurrence dygtig.
Hvis det er "backup as a service" markedet i vil ind på, og dermed ramme de kunder som ellers ville have købt en lille streamer, og lidt LTO bånd, til long term retention, så er det en anden liga vi er i. I så fald skal det være en agent baseret backup, der kan lave backup af SQL, Oracle, Linux, Unix, Sharepoint, Exchange, Hyper-V/ og/eller VM Ware osv.
Her er det spillere som Proact og Atea i skal konkurrere med, og umiddelbart ville jeg være overrasket hvis i kunne spille op til dans med så store virksomheder, men måske i gør noget smartere.
Lige så snart datamængderne bliver signifikante rammer i det problem som alle andre, nemlig båndbredde. Enhver virksomhed med bare lidt kritisk data, vil have et ønske om at incremental backups køres dagligt. (Dette begreb giver bare ikke meget mening når vi taler VM Snapshots osv). Altså kan det hurtigt blive væsentlige datamængder vi har med at gøre, hvorfor de udbydere jeg kender der laver dette, kræver dedikerede kredsløb til formålet, for at sikre at man får afsluttet backuppen inden arbejdstid starter.
Hvis ikke i kan/vil konkurrere på pris, skal i finde ud af hvad der gør jer unikke, og overbevise "mig" om det.
Edit: Efter at have kigget lidt mere på jeres produkt, kan jeg se at det må være "Backup as a service" i egentlig tilbyder. Jeg tror i skal målrette jeres marketing lidt mere mod det, og glemme slutbrugerne. I er ikke billige nok der.
Det er ikke fil backup der gør jer interessante, det er dem der har egne in-house platforme, så som Exchange, SQL osv. Dem er der i øvrigt nok ikke mange af på Amino (-: