Hvad syntes i om dette tilbud? Er det et godt tilbud? Hvis ikke, hvordan kunne det være et bedre tilbud som gavner begge parter? |
anyone els ??? :-)
Hvad syntes i om dette tilbud? Er det et godt tilbud? Hvis ikke, hvordan kunne det være et bedre tilbud som gavner begge parter? |
anyone els ??? :-) |
Tja svært at sige - det er jo nemt selv at sætte backup op, og hvis 1 tb plads koster 1500 kr. om måneden, så kan det lynhurtigt gøres selv med en engangsinvestering på ca. 2500 kr. og stort set ingen driftsomkostninger. |
Nu er det ikke helt det samme, hvis du selv sætter en backup løsning op. Online backup er meget mere sikkert og har mange flere funktioner. Der er mange flere goder i at have en online backup løsning fremfor traditionale backup løsninger. Her tænker jeg på en NAS server, en ekstern HDD, usb'er, cd'er, tape backup osv osv. |
Det er jeg bestemt ikke enig i :) Data skal ligge fysisk på diske et sted - om det er hos dig eller mig er lige fedt. Min NAS er også online og krypteret, og med RAID 1 ligger mine data også 2 forskellige steder, skulle den ene disk dø. Bevares begge diske kan gå tabt i en brand eller indbrud, men der er jo intet til hinder for, at jeg har en NAS mere stående et andet sted, hvis jeg ville. Men det er sikkert nemt, hvis man ikke har forstand på selv at sætte backup op. Jeg synes bare det lyder dyrt, når jeg kan gøre det samme selv for et (synes jeg) lavt engangsbeløb :) |
Det kan du godt har ret i, men stadig der er mange andre faktorer der spiller ind. :-) |
Men ja det er dyrt hvis man selv kan sætte det hele op og har den tid der skal bruges hverdag :) |
Det er måske rigtigt, at min NAS ikke står i et sikkert datacenter - men hvad kan jeres sikre datacenter? :) Det tager vel en times tid eller to at sætte en NAS op, og så tager det måske et lille døgn at lave den første backup, hvis det samtidig skal krypteres. Men fremtidige backups bliver jo kun af ændrede filer, så det er jo en brøkdel af den oprindelige data, der skal flyttes hver dag. Og jeg skal da ikke bruge tid på at undersøge, om jeg kan gendanne mine filer - hvis data er kopieret fra mine arbejdspc´ere til min storerageløsning, så ligger de jo netop der, klar til at blive flyttet tilbage :) Det er altså ikke noget, der tager tid, men det kræver naturligvis, at man har et minimum af knowhow. Min backupløsning er måske helt lige så sikker som jeres, men til mit behov er den mere end rigeligt sikker - og jeg har backup af vitale data på endnu en disk, der ligger et andet sted, skulle lortet gå op i flammer eller blive stjålet. Men jeg er sikker på, at min backupløsning er lige så nem som jeres - den er nemlig også online, for jeg kan jo tilgå den over nettet :) |
Men som svar på dit oprindelige spørgsmål, så vil jeg sige, at det ikke er noget, jeg vil investere i. Måske hvis man ikke selv har den nødvendige it-mæssige kunnen. |
Ok tak for dit svar :-) |