Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det her et godt tilbud?

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 12:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby:

Nikolas Ottas:
Er det et godt tilbud?

Næ, det virker rimeligt dyrt! På Azure for jeg 100 Gb for 40 kr. pr. måned, men hos dig skal jeg betale 300 kr. pr. måned.
Det er over 7 gange mere!!!

Er det Windows Azure du referer til?

For der mener jeg det koster ekstra for SQL, Oracle eller Exchange Backup. De 300 kr er for vores Pro løsning og det er også den normale pris. På dette tilbud for du 20 % rabat oven i plus de tre første måneder er gratis.

Hvis det er rent fil backup så kan du bruge vores Home løsning der koster 180 kr med rabaten pr md. Men ja Windows Azure er billigere end os.

Ved du om deres servere er her i DK?

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 12:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael_N:
om nu onlinebackup er så godt,

hvorfor er der så ansvarsfriskrivelse i jeres forretningsbetingelser.

og ligeledes om en person for ansvar for at ordne en backupløsning så er det lettere at tage ansvar for det når løsningen er inhouse man har selv købt serverne, sørget for strømforsyning osv..

Derimod køber man ydelsen så hved man ikke altid om den man køber af også har serverne eller om vedkommede kun vidresælger en ydelse og når denne ikke længre betaler til sin leverandør så sidder kunden med håret i postkassen...

Hej Michael. Vi ejer selv alle serverne som er placeret i DK. Så ja løsningen er inhouse og det er ikke en løsning vi bare videresælger.

Du har ret i det med vores forretningsbetingelser. Vi er igang med at ændrer dem så alt ansvar ligger hos os. De kommer først når vores ny hjemmeside www.dansave.dk/beta er klar. Alle vores server er forsikret og dermed også alle filerne. 

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:06

Nikolas Ottas:
Er det Windows Azure du referer til?

Jep! 

Nikolas Ottas:
For der mener jeg det koster ekstra for SQL, Oracle eller Exchange Backup. De 300 kr er for vores Pro løsning og det er også den normale pris. På dette tilbud for du 20 % rabat oven i plus de tre første måneder er gratis.

Ikke for backup, det er hvis man vil drive databasen i skyen.

Nikolas Ottas:
Men ja Windows Azure er billigere end os.

Ja, og med 2012 server er selve backup funktionen bygget ind i operativ systemet. Det er iøvrigt ikke lang tid siden at MS endnu engang gav deres priser på Azure et nøk nedad. Og det er nok ikke sidste gang det sker.
Jeg tror du skal prøve at dreje tilbuddet væk fra fokus på pris, jeg syntes alt peger på at Cloud-udbyderne, vil vinde den kamp overlegent. Måske kunne du fokuserer på service eller andet istedet.

Nikolas Ottas:
Ved du om deres servere er her i DK?

De har datacentre i Irland og Holland, og er vist ved at bygge i Sverige. Men jeg mener ikke de har noget i Danmark. 

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:19

Nikolas Ottas:

Carsten Kvist:

Tilbudet er meget dyrt. - Der findes meget billigere online løsninger.

Jeg ved godt der er udenlandske backup leverandør der er billigere end os som vi ikke kan konkurrerer med, men for et dansk backup firma, der har alt data på dansk jord under dansk lovgivning, så er vi ret billige. :-) Vi styrer selv alle vores server og dermed er vi ikke afhængige af andre.

Vi går også ud efter de virksomheder der gerne vil have et danks backup firma til at beskytte deres data, og hvor vi er altid til at fange hvis der opstår problemer..

Jeg vil ikke bruge tid på diverse argumenter. - Du spurgte om det var er godt tilbud. - Det synes jeg ikke det er.

Jeg bruger CrashPlan

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 13:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

hvis det kun er pris der er fokuseret på så er glacier stadig fantastisk.

men hvis man som backup leverandør

fortæller om fejlende backup samt kan hjælpe

har mulighed for at lave restore dem for/med kunden

kan yde support på restore af feks exchange/sql mm

så er pris pr gb mindre relevant

dumbstorage kan man ikke konkurrere imod

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 13:35

Carsten Kvist:

Nikolas Ottas:

Carsten Kvist:

Tilbudet er meget dyrt. - Der findes meget billigere online løsninger.

Jeg ved godt der er udenlandske backup leverandør der er billigere end os som vi ikke kan konkurrerer med, men for et dansk backup firma, der har alt data på dansk jord under dansk lovgivning, så er vi ret billige. :-) Vi styrer selv alle vores server og dermed er vi ikke afhængige af andre.

Vi går også ud efter de virksomheder der gerne vil have et danks backup firma til at beskytte deres data, og hvor vi er altid til at fange hvis der opstår problemer..

Jeg vil ikke bruge tid på diverse argumenter. - Du spurgte om det var er godt tilbud. - Det synes jeg ikke det er.

Jeg bruger CrashPlan

Ok fair nok. Tak for dit svar :-)

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 13:36

FlemmingRiis:

hvis det kun er pris der er fokuseret på så er glacier stadig fantastisk.

men hvis man som backup leverandør

fortæller om fejlende backup samt kan hjælpe

har mulighed for at lave restore dem for/med kunden

kan yde support på restore af feks exchange/sql mm

så er pris pr gb mindre relevant

dumbstorage kan man ikke konkurrere imod

Helt enig :-)

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:39

Carsten Kvist:

Jeg har ubegrænset plads, i 4 år for 1.600 kr.

Ja, der tages også backup af min nas... Og alle hjemmets maskiner.

Hej Carsten

Hvad er det for et af deres abonnementer du har signet op til der?

Jeg sidder og kigger på https://www.crashplan.com/consumer/store.vtl og kan se en pakke der hedder "Family" med 2-8 computere og ubegrænset plads, men denne pakke starter ved 9 dollars om måneden hvilket giver en del mere end dine 1600 kr. for 4 år. De andre tilbud på det link er kun til en computer.

Jeg har i øvrigt siddet og kigger efter deres betingelser, hvad der normalt på engelsk kaldes "terms" men jeg kan simpelthen ikke finde dem. Jeg ved ikke om det er mig der er blind, eller om det er dem der skjuler deres betingelser rigtigt godt :-)

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:53

Hej,

Den hedder CrashPlan Family. - Betalt for 4 år. - Kan så se at den er steget siden jeg signede up... Men stadig - ca. 2600 kr. for 4 år, 10 maskiner, ubegrænset plads.

Det er 65,- kr. om året pr. maskine... eller 5,41 kr. pr. måned pr. maskine.... UBEGRÆNSET plads!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 13:59

Carsten Kvist:

Hej,

Den hedder CrashPlan Family. - Betalt for 4 år. - Kan så se at den er steget siden jeg signede up... Men stadig - ca. 2600 kr. for 4 år, 10 maskiner, ubegrænset plads.

Det er 65,- kr. om året pr. maskine... eller 5,41 kr. pr. måned pr. maskine.... UBEGRÆNSET plads!

Så giver det hele lidt mere mening. Sad og surfede rundt på deres side for at se om der var noget jeg havde overset :-)

Generelt har jeg det dog sådan at når nogen reklamerer med noget der er ubegrænset, så vil jeg altid gerne lige se betingelserne, da det som hovedregel plejer at være løgn. Det er bestemt ikke sikkert det er det i dette tilfælde da der jo ligger en vis begrænsning i harddiskkapaciteten på de enkelte computere. Men det lader enten til jeg er blind eller de ikke ønsker at folk skal læse deres betingelser, og det er umiddelbart noget der trækker meget ned, hvis jeg skulle købe en backupløsning.

Side 3 ud af 5 (45 indlæg)