Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor laver jeg nemmest og bedst en hjemmeside uden programmering

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 27. Nov 11
Indlæg ialt: 327
Fra  BilligstBredbånd.dk Skrevet kl. 15:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders - som det er nævnt herinde, så er Wordpress et super godt værktøj til netop dette.

Jeg har skrevet et indlæg om at lave en hjemmesideside i Wordpress på min blog. Bemærk at bloggen er ret ny, så den er stadig ret "tom", men indholdet af blogindlægget burde kunne hjælpe dig i gang :)

Venlig hilsen

Charly Olsen

Fra Herning
Tilmeldt 24. Mar 07
Indlæg ialt: 99
Fra  Freehand Skrevet kl. 15:11

Hej, Anders...

Ud fra de forudsætninger, du stiller op, vil jeg da gerne anbefale one.com's løsning.

Wordpress-installeringsproceduren er jo ikke ganske kodefri, så hvis du grundlæggende ønsker at undgå enhver "kodelogik", er One's løsning et fint bud. Tilmed risikerer du ikke noget, for der er 15 dages "pengene tilbage"-garanti, hvis det ikke virker for dig :-)

http://www.one.com/da/hjemmeside-program

Tilmeldt 3. Jul 12
Indlæg ialt: 47
Fra  ERTMANIA.DK Skrevet kl. 19:52

Hej Anders. Hvis du hellere vil bruge tiden på din forretning end, at lave hjemmeside, vil jeg gerne hjælpe dig billigt. Se www.ertmania.dk og send mig en mail med et tilbud Smile

http://ertmania.dk Styksalg af fødevaregodkendte plastspande og plastkurve. 

Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:05

Hej Anders

Det ganske simpelt du køber først plads hos et webhotel og følger du bare de videoer jeg linker til her:

http://www.nemprogrammering.dk/Tutorials/Wordpress/wordpress_kursus.php

Det er en step-by-step videoguide til at komme igang med wordpress 

Ps. Jeg startede med selv at installere Wordpress på et one.com hotel, og senere har jeg så prøvet 1-click installeren hos webhosting.dk. Næste gang vælger one.com og uploader selv igen. Mit wordpress blev installeret i en forkert mappe på webhosting, og så var der ingen live-support, da det brændte. Det er der ALTID hos One.com

Og så er det vel meget sundt lige at vide, hvordan man nemt og enkelt uploader sine filer og temaer gennem et FTP program. Hvilket også vises udførligt i videoerne.

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 20:11

Simon Peter Langkilde Jakobsen:
Mit wordpress blev installeret i en forkert mappe på webhosting

Fordi du ikke har fulgt instruktionerne :-) Der er et link i installationsprocessen hvor du kan angive at du vil have det installeret i roden, har jeg selv glemt et par gange og du beder bare om en ny installation

http://support.webhosting.dk/DKK/index.php?language=DKK&currency=DKK&p=default&cat=23#a83

så dumme er de ej heller at de ikke giver dig den mulighed. Livechat er godt men at læse manualerne er bedre :-)

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 20:19

Søren.Pedersen:
Fordi du ikke har fulgt instruktionerne :-) Der er et link i installationsprocessen hvor du kan angive at du vil have det installeret i roden

Hej Søren

ja det fandt jeg også ud af efter at have skrevet med support :)

Det er fordi man skal huske at krydse et felt af. Men teksten der beskriver hvad der sker når man krydser feltet af ser lidt faretruende ud, når man ikke ved så meget om det.

Der står noget med at ved afkrydsning, så overskriver man et eller andet, og så med rød skrift. Så tænker jeg jo bare..."fy for dælen, jeg skal ikke overskrive noget, jeg skal bare have en standard installation", og så går det som beskrevet galt.

Hvorfor dælen har man ikke bare gjort sådan at automatisk installerer i roden, og hvis man så vil have det installeret i en undermappe, så kan krydse af. Så vil mit gæt være at dem der godt ved det skal i en undermappe, de tør også godt krydse feltet af.

Jeg synes bare stadig at brugeroplevelsen er bedre på mine one.com hoteller, både med hensyn til support og kontrolpanelet

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:28

Hvorfor dælen har man ikke bare gjort sådan at automatisk installerer i roden, og hvis man så vil have det installeret i en undermappe, så kan krydse af. Så vil mit gæt være at dem der godt ved det skal i en undermappe, de tør også godt krydse feltet af.

Har du overvejet konsekvensen af dette hvis en bruger har filer liggende i forvejen og glemmer at læse det med rødt? Hvis det var smartere at gøre det "omvendt" er jeg ret sikker på at webhosting.dk havde lavet det sådan. De fleste aner ikke hvad det har liggende i forvejen, du var selv i tvivl (siger du) om du havde noget liggende. 

Tilmeldt 3. Oct 10
Skrevet kl. 20:30

jeg skal bare have en standard installation", og så går det som beskrevet galt.

"galt" er vel ikke det rigtige ord, så gør systemet jo bare som du beder det om, at installere det i et underkatalog. Du bestemmer selv og systemet er jo din adlydige tjener :-)

Fra Ballerup
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 228
Fra  WebHosting A/S Skrevet kl. 20:41

Mit wordpress blev installeret i en forkert mappe på webhosting

Hej

Som Søren rigtigt nok skriver er der en grund til hvorfor tingene er sat op som de er. Vi havde det faktisk som du beskrev tidligere at tingene default blev installeret i "roden". Desværre sker der det at brugerne ikke altid er helt med på hvad de laver. Nogle installerer alle 1 klik programmer på samme tid, alt sammen i hovedkataloget og forventer at de kan køre Joomla, Wordpress, Magento medmere på samme hotel med filerne i samme katalog, så der har du forklaringen :-)

Ang. om du har filer i forvejen. Du kan i vores kontrolpanel se alle de servere som du er tildelt/har bestilt i fanebladet "PHP4/5". Udfor hver server kan du se et link "Test FTP". Denne funktion tester om din FTP server svarer korrekt og viser dig ligeledes hvilke filer/mapper der ligger i hovedkataloget, alternativt, hvis ikke du har en FTP klient ved hånden, er der vores indbyggede FTP klient. Du behøver ikke installere et FTP program for at kunne FTP til og fra vore servere.

Mvh WebHosting A/S

Tilmeldt 6. Oct 12
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 21:32

WebHosting Support:
Som Søren rigtigt nok skriver er der en grund til hvorfor tingene er sat op som de er. Vi havde det faktisk som du beskrev tidligere at tingene default blev installeret i "roden". Desværre sker der det at brugerne ikke altid er helt med på hvad de laver. Nogle installerer alle 1 klik programmer på samme tid, alt sammen i hovedkataloget og forventer at de kan køre Joomla, Wordpress, Magento medmere på samme hotel med filerne i samme katalog, så der har du forklaringen :-)

Jamen der skal da lyde en ubetinget undskyldning herfra. Det med at, hvis man havde noget i forvejen havde jeg slet ikke tænkt over. 

Så kan jeg godt se det er den smarteste måde at gøre det på.

Men Webhosting support, så vil jeg godt komme med et forslag der kunne have hjulpet mig. Skriv eventuelt i teksten, at hvis man ikke i forvejen har installeret noget på sit webhotel, så anbefaler i, at man krydser boksen af. Hvis det havde stået der, så havde jeg ikke været i tvivl :)

hilsen

Simon

Side 2 ud af 3 (28 indlæg)