Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg vælge: Nets eller Paypal?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Tjæreborg
Tilmeldt 3. Sep 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Tak for mange gode input. 

Jeg er kommet lidt længere i mine overvejelser, og hælder nok mest til en løsning med Nets. Alene udfra at det er mere kendt, og giver nok en større tryghed for kunderne, end det mere ukendte PayPal. På en eller anden måde, er der noget betryggende i, at man skal indtaste sine oplysninger hver gang man køber noget på nettet

Omkring antallet af ekspeditioner kontra den samlede årsomkostning, er det jo klart, at der i starten vil være en større omkostning pr transaktion - end når webshoppen har vokset sig større. Dette ser jeg dog som en serviceydelse/omkostning for de eksisterende kunder, da de nu kan noget af deres handel online. Dette vil jo så spare os tid i den fysiske butik - og da tid er lig penge, tror jeg det går lige op i det store billede.

Mvh
Bo Aakjær 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:04

Timm @ Den løsning er valgt af de fleste af mine bekendte med webshop da Nets er super dyrt med mindre du har rigtigt mange transaktioner.

Hmm.  Har du belæg for det du skriver ?

Dankort koster 0,1 % mens dansk udstedte omkring 1,5 % ikke

1 handel på 10.000,- om måneden ( eller flere lidt mindre) , betyder således en merudgift på ca. 140 dkk

pr. måned.

Omkring 50% af mine kunder handler med dankort - og ja, hvis jeg ikke tog rene dankort, ville de fleste sikkert handle alligevel via Visa-delen, men det ændrer jo ikke på transaktionsforskellen vel ?

Fra MIdtjylland
Tilmeldt 20. Mar 13
Indlæg ialt: 44
Fra  BilligeHøretelefoner Skrevet kl. 08:53

Jesper Laugesen:

Timm @ Den løsning er valgt af de fleste af mine bekendte med webshop da Nets er super dyrt med mindre du har rigtigt mange transaktioner.

Hmm.  Har du belæg for det du skriver ?

Dankort koster 0,1 % mens dansk udstedte omkring 1,5 % ikke

1 handel på 10.000,- om måneden ( eller flere lidt mindre) , betyder således en merudgift på ca. 140 dkk

pr. måned.

Omkring 50% af mine kunder handler med dankort - og ja, hvis jeg ikke tog rene dankort, ville de fleste sikkert handle alligevel via Visa-delen, men det ændrer jo ikke på transaktionsforskellen vel ?

Men det kommer vel mest an på hvilken målgruppe du har? hvis det er unge så har de mastercard,visa og elekstron

voksne mest Dankort

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:10

Alexander @Men det kommer vel mest an på hvilken målgruppe du har? hvis det er unge så har de mastercard,visa og elekstron voksne mest Dankort.............

Hej Alexander.

Mange har jo et kort som fungerer som både og.

Dvs. at modtager butikken ikke Dankort, trækkes beløbet automatisk på visa-delen, og dermed det høje transaktionsgebyr.

Endnu værre er det med Paypal, hvor transaktionsgebyret jo er helt oppe omkring 3 %

Herudover er der "troværdigheds spørgsmålet " , som er vanskeligt målbart, men uden tvivl betyder tabt omsætning.

Samlet set - efter min mening - er det totalt forfejlet at kalde nets/dankort for den "dyre løsning".

Det er omkring 100 kroner om måneden :)

Der er mange andre gode måder at spare på i begyndelsen - f.eks kan du lave en aftale med de lokale butikker om deres brugte papkasser - så skal du ikke ud og købe dem.

Brugte aviser som "wrap" , istedet for at købe noget fancy kassefyld.

Brug krudt på at forhandle rabataftaler på diverse indkøb - bare 1 % rabat på et månedligt varekøb på f.eks 100.000 er 1.000,- dkk til startgebyret hos Nets :)

Sorry - det blev sku lidt "off topic" , jeg mener bare du / i skal give shoppen de bedste betingelser for at komme i gang - og det gøres altså ikke med " den dyre løsning" Paypal...

Fra Frederikssund
Tilmeldt 16. Sep 10
Indlæg ialt: 177
Fra  MM Trading Skrevet kl. 09:39

Du kunne evt. bruge ewire. Der er ikke noget månedligt gebyr, men de tager ca også 2,5% pr transaktion.

Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 49
Fra  web-O-magic Skrevet kl. 09:49

Måske er det bare mig, men hvorfor ikke have begge betalingsmetoder? Både Nets og Paypal, så kan man selv vælge hva man ønsker at betale med.
Gebyr for betaling vil også variere da prismodellerne for de to udbydere er forskellige, men det bør shoppen kunne håndtere.

En yderligere gevinst er, at skulle den ene udbyder have problemer, så stopper det ikke din shop - Der er jo et alternativ med den anden udbyder, så kunderne ikke er nødt til at smutte et andet sted hen.

Ofte når der snakkes om disse ting er det et engen eller spørgsmål. Hvorfor ikke lave det om til et både og? Så vidt jeg ved så er Paypal gratis at tilbyde, men man betaler så %-vis gebyr af beløbet. Det kan ske de har ændret det siden jeg sidst udregnede pris matrix på det for en kunde.

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 09:53

Det er sjældent godt at give kunderne alt for mange valgmuligheder. Folk falder fra, hvis der er for meget de skal tage stilling til. Om det er tilfældet ved at tilbyde både paypal og almindelige dankort betaling skal jeg ikke kunne sige, men tror sagtens at det kunne være det. 

Kunne være en interessant ting at teste dog...

\Mikkel

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)